גישור בנושא זכויות עובדי קבלן לבני העדה האתיופית (שירות)

מתוך כל-זכות (www.kolzchut.org.il), אנציקלופדיית הזכויות של ישראל

הקדמה:

תהליכי גישור נערכים על-ידי מוזאיקה - המרכז ליישוב סכסוכים בהסכמה, במטרה לטפל בפגיעות בזכויותיהם של עובדים באופן מהיר יותר מהטיפול הניתן בבתי המשפט
הגישור מותאם לעובדי קבלן בני העדה האתיופית ומלווה בהדרכה ותרגום
השירות ניתן בירושלים, אך יכולים להיעזר בו אנשים מכל אזורי הארץ

ריבוי של פניות מצד עובדי קבלן בני העדה האתיופית לגבי פגיעה בזכויות התעסוקה שלהם, הביא לבניית מודל ייחודי לגישור בין המעסיקים למועסקים.

  • המודל נבנה על-ידי מוזאיקה - המרכז ליישוב סכסוכים בהסכמה בשיתוף עם סינגור קהילתי.
  • במהלך הגישור, מתקיים שיח בין עובד הקבלן למעסיק בהנחיית שני מגשרים מקצועיים, באווירה רגועה ומכובדת, במטרה להגיע להסכם.
  • העובדים מלווים בגישור על ידי מתנדבים, שתפקידם לתמוך בעובד במהלך הגישור, ובמתרגם.
  • יתרונו של הגישור הוא בקיצור התהליך, לעומת ההתנהלות הממושכת של טיפול בהפרות זכויות עובדים בבתי המשפט.

נותני השירות

אוכלוסיית יעד

  • עובדי ועובדות קבלן, ובפרט עובדים שהם בני העדה האתיופית.

אופן קבלת השירות

עלות השירות

  • על מנת לקבל את השירות יש לשלם דמי הרשמה.
  • ייתכנו מקרים שבהם הגישור ייעשה בחינם.

חשוב לדעת

  • הגישור נעשה בירושלים, אך יכולים להיעזר בו פונים מכל אזורי הארץ.

הרחבות ופרסומים