דמי ביטול (זכות)

מתוך כל-זכות (www.kolzchut.org.il), אנציקלופדיית הזכויות של ישראל

הקדמה:

בעת ביטול עסקה (לא כולל ביטול עסקה ברוכלות), העוסק רשאי לנכות דמי ביטול מהסכום שעליו להשיב לצרכן
דמי הביטול יהיו בגובה 5% ממחיר העסקה, או בסך 100 ש"ח - לפי הנמוך מביניהם
אם סיבת הביטול היא פגם במוצר או אי התאמה לא ניתן לנכות דמי ביטול
למידע נוסף, ראו סעיף 5 לתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה)

בעת ביטול עסקה (לא כולל ביטול עסקה ברוכלות), העוסק רשאי לנכות דמי ביטול מהסכום שעליו להשיב לצרכן.

  • דמי הביטול נגבים כהחזר על הוצאות והתחייבויות של העוסק בשל העסקה או בשל ביטולה, וכוללים דמי טיפול וכל הוצאה או התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה אחרת, שלטענת העוסק נגרמו לו בשל ביטול העסקה.
  • במקרים שבהם העסקה שבוטלה נעשתה בכרטיס אשראי ונגבו מהעוסק דמי סליקה, העוסק רשאי לחייב את הצרכן גם בתשלום זה (בנוסף לדמי הביטול), אם הוכיח לצרכן כי דמי הסליקה אכן נגבו ממנו.
  • לא ניתן לנכות דמי ביטול כאשר סיבת הביטול היא פגם במוצר או אי התאמה (במקרה של עסקת מכר מרחוק).
  • למידע נוסף לגבי ביטול עסקאות, ראו:

שיעור דמי הביטול

  • דמי הביטול יחושבו על פי סכום העסקה הכולל ששילם הצרכן, לרבות דמי הובלה לבית הצרכן.
  • גובה דמי הביטול יהיה 5% משווי העסקה או 100 ש"ח, לפי הנמוך מביניהם. כלומר, בביטול עסקה בשווי של למעלה מ-2,000 ש"ח לא ייגבו יותר מ-100 ש"ח כדמי ביטול.
טיפ:
במקרה של ביטול הזמנה של מספר כרטיסי טיסה בעסקת מכר מרחוק (באמצעות האינטרנט או שיחת טלפון ולא באמצעות הגעה פיזית אל בית העסק) רשאי המוכר לגבות מהלקוח דמי ביטול עבור כל כרטיס טיסה בנפרד (5% משווי הכרטיס או 100 ש"ח לפי הנמוך).
  • אם הצרכן בחר לבצע את ההובלה באופן עצמאי, ההשבה לא תכלול את עלות ההובלה שהצרכן ביצע בעצמו, אולם עלות ההובלה חזרה לעוסק תהיה על חשבון הצרכן.

ארגוני סיוע


גורמי ממשל

פסקי דין

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים