כל תושב זכאי לצרוך 3.5 מ"ק מים בחודש לפי תעריף נמוך, צריכה מעבר לכך מחויבת לפי תעריף גבוה יותר
מקבלי גמלת סיעוד ברמות 3, 4, 5 או 6 (וכן מקבלי גמלה ברמות ב' או ג' לפי החוק הישן) זכאים לתוספת חודשית של 3.5 מ"ק מים בתעריף הנמוך
לפניות ושאלות ניתן להתקשר לטלפון: 076-5300905


כל תושב זכאי לקבל 3.5 מ"ק מים בחודש לפי תעריף נמוך, וצריכת מים מעבר לכמות זו תחייב אותו בתעריף גבוה יותר (ראו תעריפי המים והביוב באתר הרשות הממשלתית למים ולביוב).

  • מקבלי גמלת סיעוד ברמות 3, 4, 5 או 6 (וכן מקבלי גמלה ברמות ב' או ג' לפי החוק הישן) זכאים לתוספת חודשית של 3.5 מ"ק מים לפי התעריף הנמוך (כלומר הכמות בתעריף זה מוכפלת ל-7 מ"ק בחודש).
  • היות שהחיוב הוא דו-חודשי, סך כמות המים אותה יוכלו הזכאים לצרוך בתעריף הנמוך (בסיס + הטבה) תהיה 14 מ"ק לחודשיים.
  • ההטבה ניתנת עבור צריכת מים ביתית בבית בו מתגורר הזכאי.
דוגמה
בדירה שמתגוררים בה 3 דיירים, אחד מהם זכאי להטבה.

עבור תקופה של חודשיים, הזכאי יקבל כמות של 14 מ"ק ושני הדיירים הנוספים יקבלו, כל אחד, 7 מ"ק בתעריף הנמוך.

בסה"כ יקבלו כל הדיירים בדירה 28 מ"ק בתעריף הנמוך עבור חודשיים.

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

  • המוסד לביטוח לאומי אמור להודיע בכתב לזכאים על זכאותם לתשלום מופחת, וכי מימוש הזכאות מותנה בהעברת פרטיהם לרשות הממשלתית למים ולביוב ולספק המים שהם מתגוררים בתחומו. פרטים אלה כוללים את מספר הזהות, כתובת המגורים והתאריך שבו החלה הזכאות.
  • בכל חודש מועברת רשימת הזכאים (שלא סירבו להעברת פרטיהם) לרשות הממשלתית למים ולביוב שמעבירה אותם לספקים המקומיים, וההטבה תינתן בהתאם.
  • ניתן לברר אם מופיעים ברשימת הזכאים באמצעות פנייה אל ספק המים באזור המגורים וציון מספר תעודת הזהות.
  • מי שסבורים כי הם זכאים ולא קיבלו מכתב לגבי זכאותם, או שנאמר להם כי אינם מופיעים ברשימת הזכאים, יכולים לפנות בעניין אל המוקד הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי שמספרו: *6050.

העברת הזכאות

  • במקרה שרשומים בכתובת מסוימת ומעוניינים לקבל את ההטבה בכתובת אחרת באותה עיר, יש למלא ולחתום על טופס בקשה להעברה אצל ספק המים.
  • אם מעוניינים לקבל את ההטבה בכתובת הנמצאת בעיר אחרת מזו שרשומים בה, יש לפנות לספק המים בעיר היעד. לאחר שממלאים וחותמים על טופס בקשה להעברה בין ספקי מים, ספק המים בעיר היעד יבקש מספק המים בעיר המקור להסיר את הזכאי מרישומיו כדי להשלים את העברת ההטבה.
  • כאשר זכאים מתגוררים במוסד המקבל כמות מים מוכרת בשמם (כלומר המוסד מדווח ככתובת מגורי הקבע של הדיירים), המוסד יכול לקבל את ההטבה בשם הדיירים, לאחר שהדיירים ימלאו ויחתמו על טופס העברת הטבה לאוכלוסיות מיוחדות מצרכן לצרכן. אם המוסד אינו מדווח ככתובת מגורי הקבע, לא תתאפשר העברת ההטבה והיא תינתן בכתובת המגורים של הזכאים כפי שהיא מופיעה ברישומי הספק.
  • ניתן להוריד את הטפסים הרלוונטיים בחלק מאתרי האינטרנט של תאגידי המים.

חשוב לדעת

  • הזכאות להטבה היא החל מיום 01.07.2012, או מתחילת הזכאות לגמלת סיעוד בשיעור המזכה (לפי המאוחר מביניהם). ההטבה תינתן רטרואקטיבית ממועד תחילת הזכאות.
  • מקבלי מספר גמלאות המזכות בהטבה יהיו זכאים להטבה אחת. למידע על אוכלוסיות הזכאים להטבה ראו בפורטל חשבון מים.
ראו גם

גורמים מסייעים

מוקדים ממשלתיים

גורמי ממשל

גורם ממשלתי אתר אינטרנט זכויות ותחומי אחריות
מוקד 8840* של אגף בכיר אזרחים ותיקים אתר המוקד לאזרחים ותיקים מוקד *8840 מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים ובני משפחותיהם, למתן מידע על כלל הזכויות, השירותים וההטבות שמגיעים לאזרחים הוותיקים ולסיוע במיצוי זכויותיהם.
מוקד *6050 - המוסד לביטוח לאומי אתר המוסד לביטוח לאומי זכאות לקצבאות שונות בהתאם לגיל ולמצב הכלכלי
מוקד *9696 - המוקד הטלפוני של שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מטעם המוסד לביטוח לאומי שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו באתר המוסד לביטוח לאומי סיוע מטעם שירותי יעוץ לקשיש ומוקד טלפוני חינם לקשישים ולבני משפחותיהם
משרד הרווחה והביטחון החברתי

שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח - מוקד טלפוני: 118

אזרחים ותיקים באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים מימון מגורים במסגרת מוסדית לקשישים עצמאיים ותשושים ומתן שירותים שונים
משרד הבריאות

קול הבריאות - מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות 5400*

הגיל המבוגר באתר משרד הבריאות ביטוח בריאות וסיוע לסובלים מבעיות רפואיות שונות על רקע גיל
משרד הבינוי והשיכון - מוקד טלפוני בנושא דיור 5442* אתר משרד הבינוי והשיכון סיוע בדיור ומתן פתרונות דיור לקשישים
נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה - טל: 074-7696562 אתר נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה הנציבות אמונה על אכיפת כל הקשור בשוויון בעבודה ובטיפול במקרים של אפליה אסורה
רשות האוכלוסין וההגירה - טל' ‎3450* אתר הרשות טיפול בשוהים זרים בישראל, אחריות על מתן היתרים להעסקת עובד זר בסיעוד, ניהול הפיקדון הכספי של עובדים זרים שמעסיקיהם מחויבים להפקיד לפיקדון, ופיקוח על כניסתם ויציאתם של העובדים הזרים בישראל, הוצאת תעודת פטירה ועדכון מרשם האוכלוסין

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים