הנחה בחשבון חשמל לנכי צה"ל (זכות)

מתוך כל-זכות (www.kolzchut.org.il), אנציקלופדיית הזכויות של ישראל

הקדמה:

נכי צה"ל העומדים בקריטריונים שיפורטו זכאים להנחה בתשלום חשבון החשמל החל מיום 20.12.2015
ההנחה היא בשיעור של 50% מ-400 קוט"ש הראשונים בכל חודש, בשימוש ביתי בלבד
יש לוודא כי הזכאי להנחה רשום כלקוח בחוזה עם חברת החשמל
למידע נוסף ראו באתר חברת החשמל

ראו גם:

החל מיום 20.12.2015, נכי צה"ל העונים על תנאי הזכאות שיפורטו זכאים להנחה בתשלום חשבון החשמל.

  • ההנחה הניתנת מדי חודש היא בשיעור של 50% עבור צריכה של 400 קילווטים לשעה הראשונים בכל חודש, בתעריף ביתי, בבתים המשמשים למגורים בלבד.
  • היות שחשבון החשמל מגיע בד"כ פעם בחודשיים, ההנחה תינתן על צריכת עד 800 קוט"ש בכל חשבון.

מי זכאי?

  • נכה צה"ל הזכאי לתגמול על-פי חוק הנכים (תגמולים ושיקום), והוא עונה על אחד מאלה:
    • נקבעה לו נכות בשיעור של 50% לפחות על-פי החוק.
    • דרגת נכותו נמוכה מ-50% והוא מקבל תגמול קיום קבוע על-פי הוראות משרד הביטחון.

תהליך מימוש הזכות

  • משרד הביטחון מעביר לחברת החשמל קובץ מעודכן ובו שמות הזכאים להנחה.
  • ההנחה תינתן רק למי שיש לגביו התאמה בין הנתונים הרשומים בחברת החשמל לבין הנתונים המתקבלים ממשרד הביטחון (מי שרשום כמקבל התגמול). ההנחה ניתנת על פי השם ומספר תעודת הזהות של הזכאי, כפי שהוא רשום בחוזה עם חברת החשמל.
  • מי שעונה על תנאי הזכאות להנחה, אולם ההנחה טרם הופיעה בחשבון החשמל שלו, יתקשר למוקד השירות הטלפוני 103 ויעדכן אצל נציג השירות את פרטיו - שם ומספר תעודת הזהות, בהתאם למספר החוזה (מספר החוזה מופיע בחשבון החשמל). אם החוזה רשום על שמו של אדם אחר, עליו לבקש כי החוזה יועבר על שמו.
  • ניתן לפנות לחברת החשמל גם באמצעות אתר האינטרנט.

זכאי שאינו מתגורר בדירה פרטית

  • ישנם מקבלי קצבה המתגוררים במקבץ-דיור (בית אבות, הוסטל, קיבוץ וכו'), וביחידת הדיור שלהם מותקן מונה-משנה הרושם את צריכת החשמל.
  • במקרים אלו, יש לפנות אל האחראי במקבץ-הדיור, על מנת שיטפל מול חברת החשמל במתן ההנחה לזכאי.

בקשה להעברת החוזה בשמו של הזכאי

  • אם אין ביכולתו של הזכאי להנחה לבקש בעצמו את העברת החוזה על שמו, יש לשלוח פקס אל חברת החשמל למספר 03-7131899.
  • בפקס יש לרשום כי מבקשים להעביר את החוזה על שמו של הזכאי להנחה, ולציין את הפרטים הבאים:
    • מספר החוזה (מופיע בחשבון החשמל)
    • שם מלא ומספר ת"ז של הזכאי להנחה (מקבל הגמלה/הקצבה)
    • מספר טלפון (של הזכאי או של בן משפחה)
    • שם וחתימה של הלקוח הנוכחי הרשום בחוזה
  • אם ישנו צו מינוי אפוטרופוס, יש לצרף צילום.
  • אם קיימת הוראת קבע לתשלום ומעוניינים להשאיר אותה, יש לציין זאת בבקשה.
  • לאחר שליחת הבקשה יש להמתין כ-10 דקות ולהתקשר למוקד 103 על מנת לוודא שהפקס התקבל.
  • הבקשה תטופל במהלך כשני ימי עבודה.
עדכון סכום ההנחה ב"חשוב לדעת" הוא לפי התעריף הנוכחי (תעריף ביתי לקוט"ש כולל מע"מ)
הערה מאת רבקה ניר (שיחה) 20:52, 2 באוגוסט 2017 (IDT)

חשוב לדעת

  • סכום ההנחה המקסימלי הוא כ-110 ש"ח לחודש וכ-220 ש"ח לחשבון דו-חודשי (נכון לינואר 2017).
  • ההנחה מופיעה בחשבון החשמל בפירוט הסעיפים המרכיבים את החשבון בסעיף נפרד הנקרא "הנחה לזכאים". הסעיף מציין את סכום ההנחה שהופחת מהחשבון.
  • בגוף החשבון מפורטים אופן חישוב ההנחה, מספר יחידות קוט"ש (כמות החשמל) שעבורן ניתנה ההנחה והתעריף לקוט"ש.
  • חשבון חשמל לדוגמה (לחצו על התמונה להצגת החשבונית המלאה):

הנחה בחשבון החשמל לזכאים - חלק עליון.jpg

טיפ:
  • ניתן לבקש מחברת החשמל לקבל את חשבון החשמל אחת לחודש, במקום אחת לחודשיים.
  • כמו כן, מומלץ לברר במוקד 103 של חברת החשמל אם ישנן אפשרויות נוספות להקלה בדרכי התשלום, כגון:
    • אפשרות לפרוע את תשלום חשבון החשמל באמצעות שוברי תשלום
    • ביצוע הסדרי חוב באמצעות מת"מ בפריסות לתקופות ארוכות
    • הקלה בהסדרי חוב לצרכנים בקשיים כלכליים על-ידי ביטול ריביות ועלויות גבייה


ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים