{{נתוני תרגום |שם=הנגשת בתי ספר לאנשים עם מוגבלות |שם מתורגם=اتاحة المدارس لأشخاص ذوي محدودية |תאריך עדכון מקור=20231127142535 |rev_id=542417 }} {{עצם העניין}} {{תקציר |תוכן= {{דגשים | מידע = במבנה המרכזי של כל בית ספר חייבים להיות תאי שירותים נגישים לגברים ולנשים | מידע2 = במבנה המרכזי של כל בית ספר (שיש בו יותר מקומה אחת) חייב להיות פיר מעלית | איסור = | חשוב = על בית הספר לוודא את נגישותם של תלמידים עם מוגבלות גם ב[[ملاءمات لدمج الطلاب أصحاب الإعاقات في الرحلات والفعاليات خارج المدرسة|פעילויות חינוכיות שמתקיימות מחוץ לבית הספר]], ולבצע התאמות במידת הצורך | פיצוי = | שאלה = | ממשל = למידע נוסף ראו ב[http://www.justice.gov.il/Units/NetzivutShivyon/MercazHameidaLenegishut/TchumeiNegishutNosafim/NegishutBechinuch/Pages/DrishotHanegishutMimosadChinuchKayam.aspx אתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות] }} }} {{טפסים | 1 = | 2 = | 3 = }} {{עצם העניין/סיום}} [[قانون مساواة حقوق ذوي المحدودية]] והתקנות הנלוות אליו קובעים כללים לגבי הנגשת מוסדות חינוך. == מעלית == * בקומת הכניסה של הבניין המרכזי בכל בית ספר חייב להיות פיר מעלית (אלא אם כן יש בבניין קומה אחת בלבד הנמצאת במפלס הכניסה). * הפיר ייבנה כך שיהיה אליו תוואי נגיש ממבנים אחרים במוסד, מכיתות הלימוד הסמוכות, מהחניה ומהחצר. == תאי שירותים == * בקומת הכניסה של הבניין המרכזי בכל בית ספר חייבים להיות שני תאי שירותים נגישים - האחד לנשים והשני לגברים. * בבית ספר עם הפרדה בין אזורים לבנים ולבנות, יונגש תא שירותים אחד בכל אזור, בהתאמה. * תאי השירותים ימוקמו במקום המבטיח גישה בדרך נגישה הכוללת אמצעים להתגברות על הפרשי מפלסים ומובילה ממבנים אחרים במוסד, ממרחבי הלימוד הנגישים, מהחניה ומהחצר. * המרחק המירבי האופקי ממרחב לימוד בבניין המרכזי עד לתא השירותים הנגיש הקרוב לא יעלה על 80 מטרים. == הנגשות פרטניות לאנשים עם מוגבלות == * בנוסף להנגשות הכלליות, תלמיד עם מוגבלות וכן הורה או [[وصيّ]] שהוא אדם עם מוגבלות זכאים להנגשת הכניסה למוסד החינוך והנגשת דרכי הגישה מהכניסה לבניין המרכזי, בין הבניין המרכזי למבנים הסמוכים, לחצר ולאולם הספורט (כולל התקנת כבשים בדרכי הגישה). * כמו כן, יש להתקין אמצעי נגישות לאנשים עם מוגבלות בראייה ובשמיעה, לרבות התקנת אמצעי עזר ושירותי עזר. למידע נוסף, ראו: ** [[إتاحة المدارس للطلاب المكفوفين وذوي الإعاقات البصرية]] ** [[إتاحة الروضات والصفوف للطلاب الصم وثقيلي السمع]] * יש לבצע התאמות נוספות הנדרשות כדי לאפשר לתלמיד נגישות באופן סביר במוסד החינוך שבו הוא לומד. * בהתאם ל[https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p214m2_001.htm#med3 פרק ד' לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות], נקבעת גם זכאותו של אדם עם מוגבלות העובד במוסד חינוכי להנגשתו של המוסד עבורו. * הנגשות נוספות נקבעו ב[https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_927.htm תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמות נגישות פרטנית לתלמיד ולהורה), תשע"ח-2018]. למידע נוסף ראו [[ملاءمة إتاحة فردية لطالب أو والد طالب مع إعاقة]]. == من هو صاحب الحق؟ == * כל תלמיד עם [[تعريف شخص ذي محدودية وفق قانون مساواة حقوق ذوي المحدودية|מוגבלות]] הלומד בבית ספר שהוא מוסד חינוך רשמי, מוסד חינוך מוכר, מוסד חינוך פטור ומוסד לחינוך מיוחד. * ילד עם [[تعريف شخص ذي محدودية وفق قانون مساواة حقوق ذوي المحدودية|מוגבלות]] הרשום למוסד החינוך ועתיד ללמוד בו. * הורה או אפוטרופוס של התלמיד שהוא [[تعريف شخص ذي محدودية وفق قانون مساواة حقوق ذوي المحدودية|אדם עם מוגבלות]]. * עובד עם [[تعريف شخص ذي محدودية وفق قانون مساواة حقوق ذوي المحدودية|מוגבלות]] במוסד החינוכי. == عملية تحصيل الحق == * לפרטים על תהליך הנגשת מוסד חינוך קיים, ראו ב[http://www.justice.gov.il/Units/NetzivutShivyon/MercazHameidaLenegishut/TchumeiNegishutNosafim/NegishutBechinuch/Pages/TahalichHangashatMosadChinuchKayam.aspx אתר נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות]. * בהנגשה פרטנית עבור תלמיד או הורה עם מוגבלות, בית הספר יבצע את התאמות הנגישות לתלמיד הלומד בו, לתלמיד המתעד ללמוד בו ולהורה, מיד לאחר המועד שבו נודע לראשונה למוסד על רישומו של התלמיד אליו. * ישנה אפשרות לרשום את הילד לבית הספר לפני מועד הרישום הפורמלי, כדי לאפשר די זמן לביצוע התאמות פיסיות. לפרטים נוספים, ראו [[تسجيل مسبق للمؤسسة التعليمية من أجل ملاءمتها وإتاحتها لطفل أو والدَين مع إعاقة]]. * ניתן לפנות לקבלת סיוע אל [http://index.justice.gov.il/Units/NetzivutShivyon/ContactUs/Pages/YechidaMishpatitLpniotHazibur.aspx היחידה המשפטית לפניות הציבור] בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. {{ראו גם | [[إتاحة]] | [[أشخاص مع إعاقة]] | [[طلاب المدارس]] | [[ملاءمات لدمج الطلاب أصحاب الإعاقات في الرحلات والفعاليات خارج المدرسة]] }} == الجهات المُساعِدة == {{מי יעזור לי|רשימה=}} === منظمات الدعم والمساعدة === * [[أشخاص مع إعاقة/منظمات الدعم والمساعدة|לרשימת ארגוני סיוע לאנשים עם מוגבלויות]] * [[التربية والتعليم/منظمات الدعم والمساعدة|לרשימת ארגוני סיוע בתחום החינוך]] === جهات حكوميّة === * [[مفوضية مساواة حقوق ذوي المحدودية]] * [[وزارة التربية والتعليم]] * הרשויות המקומיות == مراجع قانونية ورسمية == === أحكام قضائية === * [[تعويض لطالبة مع إعاقة بسبب عدم إتاحة مدرستها]] * [[تعويض مالي لأهل ذوي محدودية على عدم إتاحة مدرسة إبنتهم]] === تشريعات وإجراءات === * [https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p214m2_001.htm#hed27 חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998] - פרק ה'1 סימן ז' חלק ב', פרק ד' * [https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/500_562.htm תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות במוסד חינוך קיים), תשע"א-2011] * [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_927.htm תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות (התאמות נגישות פרטנית לתלמיד ולהורה), תשע"ח-2018] ==Metadata== {{מטא |סוג ערך = זכויות |תחום תוכן = אנשים עם מוגבלויות }} [[קטגוריה:נגישות]] [[קטגוריה:נכים]] [[קטגוריה:ילדים עם מוגבלות]] [[קטגוריה:בית ספר]] [[קטגוריה:פרסום לנוער]] [[ar:اتاحة المدارس لأشخاص ذوي محدودية]] [[he:הנגשת בתי ספר לאנשים עם מוגבלות]]