{{נתוני תרגום
|שם=התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על רצף האוטיזם
|שם מתורגם=ملاءمات في امتحانات البجروت لطلاب طيف التوحد
|תאריך עדכון מקור=20231127142921
|rev_id=542833
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
|מידע= תלמידים על רצף [[אוטיסטים|האוטיזם]] הלומדים במסגרות של [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] או [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
| איסור =
| חשוב =
| פיצוי =
| שאלה =
| ממשל = למידע נוסף ראו [https://parents.education.gov.il/prhnet/special-education/assistance-eligibility/adaptations-marticulation-examination פורטל הורים - שילוב וחינוך מיוחד] באתר משרד החינוך
}}
}}
{{טפסים
| 1 =
| 2 =
| 3 =
}}
{{עצם העניין/סיום}}
תלמידים על רצף האוטיזם הלומדים במסגרות של [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] או [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות כדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.
== ההתאמות הכלליות הניתנות לתלמידים עם מוגבלות ==
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידי החינוך המיוחד#התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד}}
== התאמות נוספות הספציפיות לתלמידים על רצף האוטיזם ==
* נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר לתלמיד, שמכיר את דרכי התקשורת התואמת והחלופית שהותאמו לתלמיד. תפקידיו של איש הצוות:
** להוות מקור ביטחון והנעה לאורך הבחינה מעצם נוכחותו ובאמצעות מילות עידוד ותמיכה.
** לסייע לתלמיד להתארגן לקראת המבחן, במהלכו ובהגשתו - ליווי לחדר הבחינה, התארגנות עם הציוד, להסב את תשומת לבו לזמן שנותר ולהערות המשגיחים.
** להסב את תשומת לבו של התלמיד להקפדה על קריאת השאלות במדוייק בהקשרן (ללא התערבות בתחום התוכן הנבדק) ולבדיקה עצמית של תשובותיו לפני הגשת הבחינה.
** לגשר על פערי ידע שפתי לגבי מילים שאינן קשורות לתחום התוכן שבו נבחן התלמיד, במידת הצורך ועל-פי בקשת התלמיד.
* הפסקות מותאמות לצורך התרעננות וצבירת כוחות מחודשים, במסגרת תוספת הזמן הכללית.
* באנגלית: אם יש צורך, כחלופה לבחינה בעל פה שנדרש בה שטף מילולי, יכולה להתבצע ההערכה באמצעות עבודה בכתב, בהתאם למאפייני הנגשת הכתיבה הייחודיים לתלמיד.
* במקרים חריגים, שבהם התלמיד אינו יכול להיבחן באופנים הקיימים (מבחן בכתב ומבחן מתוקשב), והוא מתקשה בדיבור וזקוק לאמצעים טכנולוגיים ייחודיים - יש לפנות ליו"ר וועדת חריגים באגף הבחינוך.
== من هو صاحب الحق؟ ==
* תלמידים על רצף [[אוטיסטים|האוטיזם]], בכל אחד מהמקרים הבאים:
** תלמידים הלומדים במסגרות [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] (בבתי ספר לחינוך מיוחד או בכיתות החינוך המיוחד בבתי ספר של החינוך הרגיל).
** תלמידים [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|המשולבים בכיתות רגילות]].
== عملية تحصيل الحق ==
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד#عملية تحصيل الحق}}
{{ראו גם
| [[التربية الخاصة والدمج في التعليم]]
| [[إمتحانات البجروت]]
| [[التربية والتعليم]]
| [[أشخاص على طيف التوحد]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=}}
=== جهات حكوميّة ===
* [[وزارة التربية والتعليم]]
== مراجع قانونية ورسمية ==
=== تشريعات وإجراءات ===
* [[قانون التعليم الخاص]]
* [https://meyda.education.gov.il/files/MinhalPedagogy/amchi/bsisdivutashpag.pdf#page=74 הקמת בסיס הדיווח בחטיבה העליונה לשנת הלימודים התשפ"ג 2023] - פרק ג' חינוך מיוחד (עמ' 99-74)
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = זכויות
|תחום תוכן = אנשים עם מוגבלויות
}}
[[קטגוריה:חינוך מיוחד]]
[[קטגוריה:ילדים עם מוגבלות]]
[[קטגוריה:חינוך]]
[[קטגוריה:אוטיסטים]]
[[קטגוריה:בחינות בגרות]]
[[קטגוריה:פרסום לנוער]]
[[ar:ملاءمات في امتحانات البجروت لطلاب طيف التوحد]]
[[he:התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על רצף האוטיזם]]