{{נתוני תרגום |שם=התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על רצף האוטיזם |שם מתורגם=ملاءمات في امتحانات البجروت لطلاب طيف التوحد |תאריך עדכון מקור=20231127142921 |rev_id=542833 }} {{עצם העניין}} {{תקציר |תוכן= {{דגשים |מידע= תלמידים על רצף [[אוטיסטים|האוטיזם]] הלומדים במסגרות של [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] או [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות | איסור = | חשוב = | פיצוי = | שאלה = | ממשל = למידע נוסף ראו [https://parents.education.gov.il/prhnet/special-education/assistance-eligibility/adaptations-marticulation-examination פורטל הורים - שילוב וחינוך מיוחד] באתר משרד החינוך }} }} {{טפסים | 1 = | 2 = | 3 = }} {{עצם העניין/סיום}} תלמידים על רצף האוטיזם הלומדים במסגרות של [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] או [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות כדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם. == ההתאמות הכלליות הניתנות לתלמידים עם מוגבלות == {{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידי החינוך המיוחד#התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד}} == התאמות נוספות הספציפיות לתלמידים על רצף האוטיזם == * נוכחות בחדר הבחינה של איש צוות מוכר לתלמיד, שמכיר את דרכי התקשורת התואמת והחלופית שהותאמו לתלמיד. תפקידיו של איש הצוות: ** להוות מקור ביטחון והנעה לאורך הבחינה מעצם נוכחותו ובאמצעות מילות עידוד ותמיכה. ** לסייע לתלמיד להתארגן לקראת המבחן, במהלכו ובהגשתו - ליווי לחדר הבחינה, התארגנות עם הציוד, להסב את תשומת לבו לזמן שנותר ולהערות המשגיחים. ** להסב את תשומת לבו של התלמיד להקפדה על קריאת השאלות במדוייק בהקשרן (ללא התערבות בתחום התוכן הנבדק) ולבדיקה עצמית של תשובותיו לפני הגשת הבחינה. ** לגשר על פערי ידע שפתי לגבי מילים שאינן קשורות לתחום התוכן שבו נבחן התלמיד, במידת הצורך ועל-פי בקשת התלמיד. * הפסקות מותאמות לצורך התרעננות וצבירת כוחות מחודשים, במסגרת תוספת הזמן הכללית. * באנגלית: אם יש צורך, כחלופה לבחינה בעל פה שנדרש בה שטף מילולי, יכולה להתבצע ההערכה באמצעות עבודה בכתב, בהתאם למאפייני הנגשת הכתיבה הייחודיים לתלמיד. * במקרים חריגים, שבהם התלמיד אינו יכול להיבחן באופנים הקיימים (מבחן בכתב ומבחן מתוקשב), והוא מתקשה בדיבור וזקוק לאמצעים טכנולוגיים ייחודיים - יש לפנות ליו"ר וועדת חריגים באגף הבחינוך. == من هو صاحب الحق؟ == * תלמידים על רצף [[אוטיסטים|האוטיזם]], בכל אחד מהמקרים הבאים: ** תלמידים הלומדים במסגרות [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] (בבתי ספר לחינוך מיוחד או בכיתות החינוך המיוחד בבתי ספר של החינוך הרגיל). ** תלמידים [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|המשולבים בכיתות רגילות]]. == عملية تحصيل الحق == {{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד#عملية تحصيل الحق}} {{ראו גם | [[التربية الخاصة والدمج في التعليم]] | [[إمتحانات البجروت]] | [[التربية والتعليم]] | [[أشخاص على طيف التوحد]] }} == الجهات المُساعِدة == {{מי יעזור לי|רשימה=}} === جهات حكوميّة === * [[وزارة التربية والتعليم]] == مراجع قانونية ورسمية == === تشريعات وإجراءات === * [[قانون التعليم الخاص]] * [https://meyda.education.gov.il/files/MinhalPedagogy/amchi/bsisdivutashpag.pdf#page=74 הקמת בסיס הדיווח בחטיבה העליונה לשנת הלימודים התשפ"ג 2023] - פרק ג' חינוך מיוחד (עמ' 99-74) ==Metadata== {{מטא |סוג ערך = זכויות |תחום תוכן = אנשים עם מוגבלויות }} [[קטגוריה:חינוך מיוחד‎‏]] [[קטגוריה:ילדים עם מוגבלות]] [[קטגוריה:חינוך]] [[קטגוריה:אוטיסטים]] [[קטגוריה:בחינות בגרות]] [[קטגוריה:פרסום לנוער]] [[ar:ملاءمات في امتحانات البجروت لطلاب طيف التوحد]] [[he:התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על רצף האוטיזם]]