{{נתוני תרגום
|שם=התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו-.C.P
|שם מתורגם=ملاءمات في امتحانات البجروت للطلاب ذوي الإعاقة الجسدية الحركية و .C.P
|תאריך עדכון מקור=20231127142922
|rev_id=542835
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
|מידע= תלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו[[الشلل الدماغي (CP)]] הלומדים במסגרות של [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] או [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות
| איסור =
| חשוב =
| פיצוי =
| שאלה =
| ממשל = למידע נוסף ראו [https://parents.education.gov.il/prhnet/special-education/assistance-eligibility/adaptations-marticulation-examination פורטל הורים - שילוב וחינוך מיוחד] באתר משרד החינוך
}}
}}
{{טפסים
| 1 =
| 2 =
| 3 =
}}
{{עצם העניין/סיום}}
תלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו[[الشلل الدماغي (CP)]] הלומדים במסגרות של [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] או [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות כדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם.
== ההתאמות הכלליות הניתנות לתלמידים עם מוגבלות ==
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידי החינוך המיוחד#התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד}}
== התאמות נוספות הספציפיות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו-.C.P ==
* נוכחות של איש צוות מוכר לתלמיד בחדר הבחינה, שמכיר את דרכי [[إتصال داعم وبديل|התקשורת החלופית והתומכת]] שהותאמו לתלמיד.
* השאלות יתבססו על שאלון רגיל, ובמידת הצורך איש הצוות יכתוב את התשובות על גבי מחברות בחינה רגילות.
* במתמטיקה - בכל שאלה שבה מצורף שרטוט, ניתן לצלם את השרטוט במספר עותקים ובמידת הצורך בהגדלה. הפתרון, על כל שלביו, ייכתב במחברת הבחינה. אם נעשה סימון בשרטוטים, הם יצורפו למחברת הבחינה.
* במקרים חריגים, אם התלמיד אינו יכול להיבחן באופנים הקיימים (מבחן בכתב ומבחן מתוקשב), והוא מתקשה בדיבור וזקוק לאמצעים טכנולוגיים ייחודיים - יש לפנות ליו"ר ועדת חריגים באגף הבחינות.
* באנגלית - אם יש צורך, כחלופה למרכיב הבחינה בעל פה שנדרש בה שטף מילולי, יכולה להתבצע ההערכה באמצעות עבודה בכתב, בהתאם לעקרונות הנגשת הכתיבה הייחודיים הנדרשים לתלמיד.
* הארכת זמן מעבר לתוספת הזמן הכללית תינתן לתלמידים הזקוקים להאכלה, או מתן תרופות על-פי לוח זמנים, או יציאה לשירותים הדורשת התערבות מסייעת וטיפול.
== من هو صاحب الحق؟ ==
* תלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו[[الشلل الدماغي (CP)]], בכל אחד מהמקרים הבאים:
** תלמידים הלומדים במסגרות [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] (בבתי ספר לחינוך מיוחד או בכיתות החינוך המיוחד בבתי ספר של החינוך הרגיל).
** תלמידים [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|המשולבים בכיתות רגילות]].
== عملية تحصيل الحق ==
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד#عملية تحصيل الحق}}
{{ראו גם
| [[التربية الخاصة والدمج في التعليم]]
| [[إمتحانات البجروت]]
| [[إعاقات جسدية]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=}}
=== جهات حكوميّة ===
* [[وزارة التربية والتعليم]]
== مراجع قانونية ورسمية ==
=== تشريعات وإجراءات ===
{{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על רצף האוטיזם#تشريعات وإجراءات}}
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = זכויות
|תחום תוכן = אנשים עם מוגבלויות
}}
[[קטגוריה:חינוך מיוחד]]
[[קטגוריה:ילדים עם מוגבלות]]
[[קטגוריה:חינוך]]
[[קטגוריה:בית ספר]]
[[קטגוריה:בחינות בגרות]]
[[קטגוריה:פרסום לנוער]]
[[ar:ملاءمات في امتحانات البجروت للطلاب ذوي الإعاقة الجسدية الحركية و .C.P]]
[[he:התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו-.C.P]]