{{נתוני תרגום |שם=התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו-.C.P |שם מתורגם=ملاءمات في امتحانات البجروت للطلاب ذوي الإعاقة الجسدية الحركية و .C.P |תאריך עדכון מקור=20231127142922 |rev_id=542835 }} {{עצם העניין}} {{תקציר |תוכן= {{דגשים |מידע= תלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו[[الشلل الدماغي (CP)]] הלומדים במסגרות של [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] או [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות | איסור = | חשוב = | פיצוי = | שאלה = | ממשל = למידע נוסף ראו [https://parents.education.gov.il/prhnet/special-education/assistance-eligibility/adaptations-marticulation-examination פורטל הורים - שילוב וחינוך מיוחד] באתר משרד החינוך }} }} {{טפסים | 1 = | 2 = | 3 = }} {{עצם העניין/סיום}} תלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו[[الشلل الدماغي (CP)]] הלומדים במסגרות של [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] או [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|משולבים בחינוך הרגיל]] זכאים להתאמות בבחינות הבגרות כדי לאפשר להם שוויון הזדמנויות בהיבחנם. == ההתאמות הכלליות הניתנות לתלמידים עם מוגבלות == {{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידי החינוך המיוחד#התאמות בבחינות הבגרות לכלל תלמידי החינוך המיוחד}} == התאמות נוספות הספציפיות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו-.C.P == * נוכחות של איש צוות מוכר לתלמיד בחדר הבחינה, שמכיר את דרכי [[إتصال داعم وبديل|התקשורת החלופית והתומכת]] שהותאמו לתלמיד. * השאלות יתבססו על שאלון רגיל, ובמידת הצורך איש הצוות יכתוב את התשובות על גבי מחברות בחינה רגילות. * במתמטיקה - בכל שאלה שבה מצורף שרטוט, ניתן לצלם את השרטוט במספר עותקים ובמידת הצורך בהגדלה. הפתרון, על כל שלביו, ייכתב במחברת הבחינה. אם נעשה סימון בשרטוטים, הם יצורפו למחברת הבחינה. * במקרים חריגים, אם התלמיד אינו יכול להיבחן באופנים הקיימים (מבחן בכתב ומבחן מתוקשב), והוא מתקשה בדיבור וזקוק לאמצעים טכנולוגיים ייחודיים - יש לפנות ליו"ר ועדת חריגים באגף הבחינות. * באנגלית - אם יש צורך, כחלופה למרכיב הבחינה בעל פה שנדרש בה שטף מילולי, יכולה להתבצע ההערכה באמצעות עבודה בכתב, בהתאם לעקרונות הנגשת הכתיבה הייחודיים הנדרשים לתלמיד. * הארכת זמן מעבר לתוספת הזמן הכללית תינתן לתלמידים הזקוקים להאכלה, או מתן תרופות על-פי לוח זמנים, או יציאה לשירותים הדורשת התערבות מסייעת וטיפול. == من هو صاحب الحق؟ == * תלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו[[الشلل الدماغي (CP)]], בכל אחד מהמקרים הבאים: ** תלמידים הלומדים במסגרות [[التربية الخاصة والدمج في التعليم|החינוך המיוחד]] (בבתי ספר לחינוך מיוחד או בכיתות החינוך המיוחד בבתי ספר של החינוך הרגיל). ** תלמידים [[دمج أطفال مع احتياجات خاصة في جهاز التعليم العادي|המשולבים בכיתות רגילות]]. == عملية تحصيل الحق == {{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד#عملية تحصيل الحق}} {{ראו גם | [[التربية الخاصة والدمج في التعليم]] | [[إمتحانات البجروت]] | [[إعاقات جسدية]] }} == الجهات المُساعِدة == {{מי יעזור לי|רשימה=}} === جهات حكوميّة === * [[وزارة التربية والتعليم]] == مراجع قانونية ورسمية == === تشريعات وإجراءات === {{הטמעת כותרת|התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים על רצף האוטיזם#تشريعات وإجراءات}} ==Metadata== {{מטא |סוג ערך = זכויות |תחום תוכן = אנשים עם מוגבלויות }} [[קטגוריה:חינוך מיוחד‎‏]] [[קטגוריה:ילדים עם מוגבלות]] [[קטגוריה:חינוך]] [[קטגוריה:בית ספר]] [[קטגוריה:בחינות בגרות]] [[קטגוריה:פרסום לנוער]] [[ar:ملاءمات في امتحانات البجروت للطلاب ذوي الإعاقة الجسدية الحركية و .C.P]] [[he:התאמות בבחינות הבגרות לתלמידים עם נכות פיזית מוטורית ו-.C.P]]