{{נתוני תרגום |שם=נגישות לאנשים עם מוגבלות ולנכים בטיסות |שם מתורגם=تسهيلات وملاءمات لأصحاب الإعاقة في الطيران |תאריך עדכון מקור=20231127144059 |rev_id=544175 }} {{עצם העניין}} {{תקציר |תוכן= {{דגשים | מידע = מפעילי קו תעופה מחויבים לספק אמצעי הנגשה בכל המטוסים שנרשמו על שם המפעיל לאחר 2003. בשאר המטוסים יונגש לפחות אחד מבין 3 מטוסים | מידע2 = אדם עם מוגבלות זכאי לקבל סיוע וליווי בעלייה למטוס ובירידה ממנו. לשם כך, יש ליידע את חברת התעופה לפחות 48 שעות לפני מועד הטיסה של אותו אדם | פיצוי = | שאלה = | ממשל = למידע נוסף ראו [https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p214m2_001.htm#med4 סעיף 19 לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998] }} }} {{טפסים | 1 = | 2 = | 3 = }} {{עצם העניין/סיום}} מפעילי קו תעופה מחויבים להנגיש את מטוסיהם לאנשים עם מוגבלות, וחברות התעופה מחויבות לסייע לאנשים עם מוגבלות וללוות אותם בעלייה למטוס ובירידה ממנו. == מי זכאי == * כל [[أشخاص مع إعاقة|אדם עם מוגבלות]]. == סיוע וליווי == * אדם עם מוגבלות המעוניין לקבל סיוע וליווי בעלייה למטוס ובירידה ממנו צריך ליידע את חברת התעופה לפחות 48 שעות לפני הטיסה. * חברת התעופה תהיה מחויבת להבטיח לו את התנאים הבאים: ** לפני ההמראה- ליווי מתאים מדלפק הצ'ק­ אין בשדה התעופה עד מקום הישיבה במטוס. ** לאדם המגיע בכיסא גלגלים- הטענת כיסא הגלגלים בזמן העלייה למטוס, באופן שיעמוד לרשותו מיד אחרי הירידה מהמטוס. ** אחרי הנחיתה- ליווי מהמטוס עד היציאה משדה התעופה. ** יידוע הגורם המתאים בנמל התעופה שאליו טס האדם לגבי מועד הגעתו. == הנגשת המטוסים == * במטוס עם 30 מושבים ומעלה, לפחות ל-5% מהמושבים במטוס (ולא פחות משני מושבים), משענות הידיים הגובלות במעבר יהיו ניתנות להרמה, הורדה או הסרה. * בכל מטוס שנרשם על שם מפעיל קו התעופה לאחר 2003 (ואם מדובר במטוסים ישנים יותר- לפחות באחד מבין 3 מטוסים), יהיו אמצעי ההנגשה הבאים: ** במטוס עם 60 מושבים ומעלה יהיה כיסא גלגלים מיוחד (כיסא צר המותאם לתנאי הטיסה), לרשות נוסע הזקוק לכיסא גלגלים שהודיע 48 שעות מראש על עלייתו לטיסה. ** במטוס עם 30 מושבים ומעלה, מחצית או יותר ממשענות הידיים הגובלות במעבר יהיו ניתנות להרמה, הורדה או הסרה. ** במטוס שיש בו יותר ממעבר אחד ויש בו שירותים, יהיה לפחות תא שירותים אחד נגיש (תא המותאם לכיסא גלגלים מיוחד, ומותקנים בו מנעולי דלת, כפתורי קריאה נגישים, מוטות אחיזה וברזים המותאמים לאנשים עם מוגבלות). ** במטוס עם 60 מושבים ומעלה שיש בו תא שירותים נגיש, יהיה גם כיסא גלגלים מיוחד. === הנגשות לנוסעים כבדי שמיעה או לקויי ראייה === * יש להנחות את אנשי צוות המטוס למסור מידע לנוסעים כבדי שמיעה ולנוסעים לקויי ראייה בנוגע למצב חירום בטיסה. * בכל מטוס שנרשם לאחר 2003 (ולפחות באחד מבין 3 מטוסים ישנים יותר), יש לצרף כתוביות בשפה העברית לכל הסרטים המוקרנים במטוס על גבי מסך מרכזי (למעט סרטי הדרכה וסרטי פרסומת) וב-60% לפחות מהסרטים המוקרנים על גבי מסכים אישיים. {{ראו גם | [[إتاحة]] | [[أشخاص مع إعاقة]] | [[الإتاحة لأصحاب الإعاقة في الحافلات|נגישות באוטובוסים]] | [[الإتاحة لأصحاب الإعاقة في القطارات|נגישות ברכבות]] }} == الجهات المُساعِدة == {{מי יעזור לי|רשימה=}} === منظمات الدعم والمساعدة === {{הטמעת כותרת | إتاحة#منظمات الدعم والمساعدة}} === جهات حكوميّة === * [[مفوضية مساواة حقوق ذوي المحدودية]] == مراجع قانونية ورسمية == === تشريعات وإجراءات === * [https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/p214m2_001.htm#med4 חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות] - פרק ה' (שירותי תחבורה ציבורית) * [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/999_161.htm#med2 תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (הסדרת נגישות לשירותי תחבורה ציבורית), תשס"ג-2003] === توسُّع ونشرات === * [https://www.iaa.gov.il/airports/ben-gurion/accessibility/ נגישות] באתר רשות שדות התעופה בישראל * [http://www.justice.gov.il/Units/NetzivutShivyon/sitedocs/transportationrightsforpeoplewithdisabilitiesinisr.pdf זכויות וזכאות בתחבורה והסעות לאנשים עם מוגבלות] חוברת בעריכת [[بزخوت - بحق]] ו[[جوينت إسرائيل - ג'וינט ישראל]] ==Metadata== {{מטא |סוג ערך = זכויות |תחום תוכן = אנשים עם מוגבלויות }} [[קטגוריה:תחבורה]] [[קטגוריה:נגישות]] [[קטגוריה:תחבורה ציבורית]] [[קטגוריה:נכים]] [[קטגוריה:עיוורים ולקויי ראייה]] [[קטגוריה: חירשים וכבדי שמיעה]] [[EN:Accessibility for People with Disabilities on Flights]] [[ar:تسهيلات وملاءمات لأصحاب الإعاقة في الطيران]] [[he:נגישות לאנשים עם מוגבלות ולנכים בטיסות]]