מרכזי תמיכה והדרכה למעסיקים בנושא העסקת אנשים עם מוגבלות (שירות)

מתוך כל-זכות (www.kolzchut.org.il), אנציקלופדיית הזכויות של ישראל

הקדמה:

המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה מפעיל מרכזי תמיכה למעסיקים המעוניינים להעסיק או המעסיקים בפועל אנשים עם מוגבלות
מטרתם של מרכזי התמיכה לסייע למעסיקים לאתר, להעסיק ולשמר עובדים עם מוגבלות באופן מיטבי לארגון ולעובד
השירות ניתן ללא תשלום

פרטים

[[המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה |המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה במשרד הכלכלה]] מפעיל מרכזי תמיכה למעסיקים המעוניינים להעסיק או המעסיקים בפועל אנשים עם מוגבלות.

  • מטרתם של מרכזי התמיכה לסייע למעסיקים לאתר, להעסיק ולשמר עובדים עם מוגבלות באופן מיטבי לארגון ולעובד.
  • השירות ניתן ללא תשלום.

נותני השירות

אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות

הנושאים בהם ניתן לקבל ליווי וסיוע

  • קבלת מידע כללי על העסקת עובדים עם מוגבלות: יתרונות עבור העסק, מחויבות המעסיק, השירותים הניתנים על ידי המרכז ובאמצעות הממשקים שלו עם גורמים נוספים, כלים רלוונטיים שהמדינה מפעילה.
  • מיפוי צורכי העסק ומאפייני סביבת העבודה ובניית תכנית מותאמת לעסק להעסקת עובדים עם מוגבלות.
  • הפצת משרות, איתור וסינון מועמדים עם מוגבלות.
  • ליווי המעסיק בקליטת עובדים עם מוגבלות.
  • סוגיות בהעסקה, בשימור, בקידום ובסיום העסקת עובדים עם מוגבלות.
  • התאמת נוהלי הארגון, בנייה ויישום של תהליכים פנים-ארגוניים לקידום העסקת עובדים עם מוגבלות.
  • הדרכת בעלי תפקידים בארגון.

מסלולי השירות במרכזי התמיכה למעסיקים

  • מוקד מידע: מוקד אנושי המספק מידע על העסקת עובדים עם מוגבלות, על כלי הסיוע של מרכזי התמיכה למעסיקים ועל מקורות לאיתור ולגיוס אנשים עם מוגבלות. בנוסף לכך, המוקד מסייע במילוי טפסים, כגון בקשות ל השתתפות המדינה במימון התאמות.
  • ייעוץ מקצועי קצר-מועד: יועצים מקצועיים, המספקים ייעוץ נקודתי באמצעות טלפון, דוא"ל, צ'ט או פקס. אל מסלול זה מופנות פניות המצריכות מענה חד-פעמי מעמיק יותר.
  • בניית תכנית מותאמת לעסק: ניתוח צרכי העסק ומאפייניו ובניית תכנית מותאמת לעסק להעסקה של עובדים עם מוגבלות. השירות מתבצע באמצעות פגישה בבית העסק.
  • ליווי ארוך-טווח: ליווי מקצועי למשך 15 חודשים, הניתן על ידי אנשי מקצוע לשם יישום התכנית המותאמת לעסק. במסגרת השירות, מוקצה לארגון מנהל תיק, המשמש כאיש קשר מקצועי וקבוע בזמינות מלאה. כחלק מהליווי הארגון מקבל מענה לכל הסוגיות הקשורות בהעסקת עובדים עם מוגבלות. השירות ניתן באמצעות פגישות אצל המעסיק בהתאם לצורך וכן באמצעות טלפון ודוא"ל.
  • ניתן לשלב בין מסלולי השירות על פי הצרכים המשתנים.

אופן קבלת השירות

  • מרכזי התמיכה למעסיקים פועלים בפריסה ארצית (צפון מרכז ודרום) והשירות ניתן בהתאם למיקום הגיאוגרפי של העסק.
  • ניתן ליצור קשר באמצעות:

עלות השירות

  • השירות ניתן ללא תשלום.

חשוב לדעת

  • [[המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה

|המטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה]] מספק הדרכות במקומות העבודה על שילוב אנשים עם מוגבלויות. תכני ההדרכה מותאמים לפי הצורך ולתפקידים שונים בארגון (מנהלים בכירים, מנהלי שטח, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי גיוס, אחראי לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות).

הרחבות ופרסומים

שילוב אנשים עם מוגבלות במקום העבודה, משרד הכלכלה התעשייה, עמ' 35-33, 45-41.