מפעילי קו תעופה מחויבים לספק אמצעי הנגשה בכל המטוסים שנרשמו על שם המפעיל לאחר 2003. בשאר המטוסים יונגש לפחות אחד מבין 3 מטוסים
אדם עם מוגבלות זכאי לקבל סיוע וליווי בעלייה למטוס ובירידה ממנו. לשם כך, יש ליידע את חברת התעופה לפחות 48 שעות לפני מועד הטיסה של אותו אדם


מפעילי קו תעופה מחויבים להנגיש את מטוסיהם לאנשים עם מוגבלות, וחברות התעופה מחויבות לסייע לאנשים עם מוגבלות וללוות אותם בעלייה למטוס ובירידה ממנו.

מי זכאי

סיוע וליווי

  • אדם עם מוגבלות המעוניין לקבל סיוע וליווי בעלייה למטוס ובירידה ממנו צריך ליידע את חברת התעופה לפחות 48 שעות לפני הטיסה.
  • חברת התעופה תהיה מחויבת להבטיח לו את התנאים הבאים:
    • לפני ההמראה- ליווי מתאים מדלפק הצ'ק­ אין בשדה התעופה עד מקום הישיבה במטוס.
    • לאדם המגיע בכיסא גלגלים- הטענת כיסא הגלגלים בזמן העלייה למטוס, באופן שיעמוד לרשותו מיד אחרי הירידה מהמטוס.
    • אחרי הנחיתה- ליווי מהמטוס עד היציאה משדה התעופה.
    • יידוע הגורם המתאים בנמל התעופה שאליו טס האדם לגבי מועד הגעתו.

הנגשת המטוסים

  • במטוס עם 30 מושבים ומעלה, לפחות ל-5% מהמושבים במטוס (ולא פחות משני מושבים), משענות הידיים הגובלות במעבר יהיו ניתנות להרמה, הורדה או הסרה.
  • בכל מטוס שנרשם על שם מפעיל קו התעופה לאחר 2003 (ואם מדובר במטוסים ישנים יותר- לפחות באחד מבין 3 מטוסים), יהיו אמצעי ההנגשה הבאים:
    • במטוס עם 60 מושבים ומעלה יהיה כיסא גלגלים מיוחד (כיסא צר המותאם לתנאי הטיסה), לרשות נוסע הזקוק לכיסא גלגלים שהודיע 48 שעות מראש על עלייתו לטיסה.
    • במטוס עם 30 מושבים ומעלה, מחצית או יותר ממשענות הידיים הגובלות במעבר יהיו ניתנות להרמה, הורדה או הסרה.
    • במטוס שיש בו יותר ממעבר אחד ויש בו שירותים, יהיה לפחות תא שירותים אחד נגיש (תא המותאם לכיסא גלגלים מיוחד, ומותקנים בו מנעולי דלת, כפתורי קריאה נגישים, מוטות אחיזה וברזים המותאמים לאנשים עם מוגבלות).
    • במטוס עם 60 מושבים ומעלה שיש בו תא שירותים נגיש, יהיה גם כיסא גלגלים מיוחד.

הנגשות לנוסעים כבדי שמיעה או לקויי ראייה

  • יש להנחות את אנשי צוות המטוס למסור מידע לנוסעים כבדי שמיעה ולנוסעים לקויי ראייה בנוגע למצב חירום בטיסה.
  • בכל מטוס שנרשם לאחר 2003 (ולפחות באחד מבין 3 מטוסים ישנים יותר), יש לצרף כתוביות בשפה העברית לכל הסרטים המוקרנים במטוס על גבי מסך מרכזי (למעט סרטי הדרכה וסרטי פרסומת) וב-60% לפחות מהסרטים המוקרנים על גבי מסכים אישיים.
ראו גם

גורמים מסייעים

ארגוני סיוע

שם כתובת טלפון
בזכות אתר ת"ד 34510, ירושלים 91000 02-6521308
ווטסאפ 054-8213414

ראו בנוסף

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים