כל תחנות הרכבת בישראל צריכות להיות מונגשות לנכים ולאנשים עם מוגבלויות
בכל רכבת צריך להיות לפחות קרון נגיש אחד
ניתן לתאם מראש נסיעה של אדם עם מוגבלות בדרכים שונות
בעלי תעודת עיוור יכולים לרכוש בחנות של המרכז לעיוור בישראל שלט למערכות השמע שמספקות הכוונה קולית בתחנות (בעלות מסובסדת של 15 ₪)

על כל תחנות הרכבת בישראל להיות מונגשות.

  • בכל רכבת צריך להיות לפחות קרון נגיש אחד והוא יסומן בסמל הנגישות הבינלאומי (אדם בכסא גלגלים).
  • נוסעים עם מוגבלות זכאים לסיוע בעלייה לרכבת ובירידה ממנה (לפי הצורך: ליווי ידני, מעלון, כסא גלגלים).

הנגשת תחנת רכבת

  • הדרך מתחנות האוטובוס שמחוץ לתחנת הרכבת אל פתח התחנה.
  • הכניסות לתחנה וכל המתחם של התחנה.
  • המידע על לוחות הזמנים שיימסר גם בפקס וגם בטלפון ויוצג בכתב גדול.
  • זמזם איתור שיותקן בעמדת המודיעין וישמיע צליל בתדר נמוך עבור אנשים עם לקות ראייה והעמדה תסומן בצבע מנוגד לסביבה.
  • עמדת טלפון נגישה לשימוש גם של אדם בכיסא גלגלים.
  • מדרגות, קירות, דלתות ומחיצות שקופים יסומנו באמצעי אזהרה עבור אנשים עם לקות ראייה.
  • אם מוצבות מכונות אוטומטיות לקבלת מידע או להנפקת כרטיסים, במכונה אחת לפחות יהיו הוראות שימוש בכתב מישוש ובכתב ברייל.
  • בלוחות מידע אלקטרוניים שמציינים מועדי נסיעה ויעדים יוצג המידע בצבע צהוב על רקע כהה ובתווים שלא נעים לרוחב הלוח.

הגדרת קרון נגיש

  • קרון נגיש הוא קרון רכבת שקיימים בו האמצעים הבאים:
    • דלת רחבה, מעבר ומקומות ישיבה שמונגשים לאנשים שנעים בכיסא גלגלים.
    • מסעדי יד מתרוממים במקומות שמיועדים לאנשים עם מוגבלויות.
    • מקומות ישיבה ייעודיים לאנשים עם מוגבלויות (לקויי ראייה, אנשים בכיסאות גלגלים).
    • אמצעים חזותיים וקוליים להודעה על התחנות.
    • סימון בצבע בולט לעין של פתחים, מדרגות, מאחזי יד ובליטות.

סיוע לנוסעים עם מוגבלות

  • נוסעים עם מוגבלות זכאים לסיוע בעלייה לרכבת ובירידה ממנה (לפי הצורך: ליווי ידני, מעלון, כסא גלגלים) ורכבת ישראל מציעה שירות שכולל:
    • ליווי בשטח התחנה ועזרה בהתמצאות בתחנת המוצא, עד להגעה לרכבת ולאחר הגעה לתחנת היעד סיוע מהירידה מהרכבת ועד ליציאה מהתחנה.
    • סיוע בהגעה למקום הישיבה המיועד לאנשים עם מוגבלות.
    • סיוע במציאת מקום ישיבה.
    • מציאת פתרונות חלופיים, בזמן שמתבצעות עבודות שמשפיעות על הנגישות בתחנה.
שימו לב
הליווי (מעבר לסיוע בעלייה לרכבת ובירידה ממנה) אינו מחויב על פי הוראות החוק.

מידע לגבי נגישות התחנה, שירותים נוספים ותיאום נסיעה מראש

  • לקבלת מידע כללי על נסיעה ברכבת, לוחות זמנים, תעריפי נסיעה וכן מידע על נגישות תחנות ורכבות ותיאום נסיעה מראש, ניתן לפנות לרכבת ישראל בדרכים הבאות:
שימו לב
  • תיאום עבור נסיעה בין השעות 20:00 עד 06:00, יש לבצע לפחות שעתיים מראש.
  • ניתן ליידע את מוקד השירות לפני הנסיעה הראשונה לגבי מועדים עתידיים כדי שיוגש סיוע גם בנסיעות הבאות.
  • הנוסע רשאי לבקש סיוע של עובד הרכבת כדי לממש את זכותו לשבת במקום שמיועד לאנשים עם מוגבלות.
  • מומלץ להתעדכן במידע שבנושא באתר רכבת ישראל.

חשוב לדעת

  • כל אדם בעל תעודת עיוור יכול לרכוש בחנות של המרכז לעיוור בישראל שלט למערכות השמע שמספקות הכוונה קולית בתחנות (בעלות מסובסדת של 15 ₪).
ראו גם

גורמים מסייעים

ארגוני סיוע

שם כתובת טלפון
בזכות אתר ת"ד 34510, ירושלים 91000 02-6521308
ווטסאפ 054-8213414

ראו בנוסף

גורמי ממשל

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים