עסקה צרכנית שלא ניתן לבטל (זכות)

מתוך כל-זכות (www.kolzchut.org.il), אנציקלופדיית הזכויות של ישראל

הקדמה:

תקנות הגנת הצרכן מאפשרות לצרכן לבטל עסקה צרכנית באופן חד צדדי וללא מתן סיבה
במקרים שיפורטו להלן לא ניתן לבטל עסקה צרכנית

תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) מאפשרות לצרכנים לבטל עסקאות צרכניות באופן חד צדדי, בהתאם למפורט בערך ביטול עסקה צרכנית.

  • בהתאם לתקנות, במקרים הבאים לא ניתן לבטל עסקה צרכנית:
  1. ריהוט שהורכב בבית הצרכן.
  2. מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן לפי מידות או דרישות מיוחדות.
  3. מוצרים שעל פי דין אין להחזירם.
  4. מוצרי מזון.
  5. תרופות ותוספי תזונה.
  6. מוצרים פסידים - מוצרים שערכם יאבד בפרק הזמן עד החזרת המוצר לעסק (למשל, עיתון או מוצר שעשוי להתקלקל כמו חלב).
  7. מידע כאמור בחוק המחשבים.
  8. מוצרים הניתנים להקלטה, שעתוק או שכפול, שאריזתם המקורית נפתחה.
  9. הלבשה תחתונה ובגדי ים.
  10. גז (בלון או צובר).
  11. תכשיט שמחירו גבוה מ-3000 ש"ח, למעט שעונים.
  12. שירותי הארחה, נסיעה, חופש ובילוי המתבצעים במלואם מחוץ לישראל (כולל טיסת המשך לטיסה שיצאה מישראל, הניתנת באמצעות חברת תעופה אחרת, חבילת נופש מחוץ לישראל, מלבד טיסה מחוץ לישראל ואליה שאינה טיסת המשך).
  13. כאשר אמצעי התשלום עבור העסקה היו תווי קניה, שובר מתנה, או כרטיס מגנטי נטען.
  14. כאשר מועד האספקה חל מאוחר יותר מ- 6 חודשים מיום עשיית העסקה. על-פי התקנות משך הזמן שבו ניתן לבטל עסקה נעשה בהתאם למועד האספקה, אולם במקרה שבו מועד האספקה הוא גדול מ-6 חודשים, לא ניתן לבטל אחרי האספקה.
דוגמה:
בעסקה שנעשתה ביום 01.01.2012 והצרכן ביקש כי המוצר יסופק לו רק ביום 02.07.2012 - לא תחול זכות הביטול אחרי אספקת המוצר.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

פרסומים והרחבות

מקורות