רשות המסים בישראל (גורם ממשל)

מתוך כל-זכות (www.kolzchut.org.il), אנציקלופדיית הזכויות של ישראל

הקדמה:


רשות המסים היא גוף ממשלתי, העוסק בגביית מסים בישראל ופועל תחת משרד האוצר. הרשות הוקמה ב-2004, בעקבות החלטה של ממשלת ישראל לאחד את גופי גביית המסים. תחת רשות המסים פועלים אגף מס הכנסה ומסוי מקרקעין, אגף המכס והמע"מ ושע"מ (זרוע המחשוב של אגף מס הכנסה).

תפקיד

  • תפקידה העיקרי של הרשות הוא לעסוק בגבייתם של סוגי המסים הבאים: מס הכנסה, מס שבח מקרקעין, מס מכירה, מס רכישה, מס ערך מוסף (מע"מ), מס שכר ומס שכר ורווח, מס מעסיקים, מכס, מס קנייה, בלו על דלק, מס בולים ומס רכוש.
  • תפקידים נוספים הם: תשלום פיצויים בגין נזקי מלחמה ובצורת, מס הכנסה שלילי, הרחבת שיתוף הפעולה הבינ"ל בענייני מכס, פיקוח על היבוא המסחרי לרש"פ ועל קיום תנאי חוקיות היבוא והיצוא.

מרכזי מידע, שירות ומשאבים

  • במשרדי רשות המסים ברחבי הארץ פועלים מרכזי מידע, שירות ומשאבים, שניתן לקבל בהם שירות בתור מקוצר.
  • השירותים הניתנים במרכזים כוללים קבלת דו"חות מס הכנסה שנתיים, בקשות להחזרי מס, הצהרות הון, טפסי מס שבח ושאר הטפסים המיועדים למשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין.
  • כמו כן, ניתן לקבל במרכזים הסבר וסיוע במילוי הטפסים וכן הדרכה ראשונית בנושאי מס שונים, כגון פתיחת תיק וסגירתו.
  • למידע נוסף על המרכזים ושעות הפעילות, ראו באתר רשות המסים.

מוקד מידע ותמיכה לשירותים מקוונים

מערכת פניות הציבור - מפ"ל

  • ניתן לפנות בשאלות ובירורים באמצעות מערכת מקוונת.
  • התשובה תישלח, עם תום הבירור, אל כתובת הדוא"ל שמסר הפונה.

נושאים וזכויות

הרחבות