שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו מטעם המוסד לביטוח לאומי (שירות)

מתוך כל-זכות (www.kolzchut.org.il), אנציקלופדיית הזכויות של ישראל

הקדמה:

המוסד לביטוח לאומי מעניק ייעוץ חינם לבני הגיל השלישי ולבני משפחותיהם בכדי לסייע להם בפתרון בעיות ובמיצוי זכויות הקשורות לגילם
ניתן לקבל את הסיוע בסניפי המוסד לביטוח לאומי וכן באמצעות פנייה אל המוקד הטלפוני ומרכז התמיכה לאזרח הוותיק
גמלאים שעברו קורס מתאים, יכולים להתנדב בשירות הייעוץ לאזרח הוותיק
למידע נוסף על שירותי הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו, ראו באתר המוסד לביטוח לאומי

פרטים

יישוב:
כל הארץ
טלפון:
9696*
עלות:
חינם
תחום ראשי:

שירות הייעוץ לאזרח הוותיק ומשפחתו פועל בכל סניפי המוסד לביטוח לאומי על-מנת לספק לבני הגיל השלישי מידע, עזרה, תמיכה והכוונה בתחומים הקשורים למוסד לביטוח לאומי או לשירותים שונים בקהילה.

נותני השירות

אוכלוסיית יעד ותנאי זכאות

  • אזרחים ותיקים ובני משפחותיהם.

אופן קבלת השירות

  • ניתן לפנות לסניפי המוסד לביטוח לאומי ולתחנות הייעוץ לאזרח הוותיק.
  • לרשימת תחנות הייעוץ וכתובותיהן באתר המוסד לביטוח לאומי.
  • במידת הצורך, יפנה היועץ את הפונים לגורמי סיוע נוספים בקהילה.

השירותים הניתנים במסגרת מחלקות היעוץ לקשיש

מוקד טלפוני

עזרה בתרגום ומילוי טפסים

ימי מידע

  • שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מקיים ימי מידע לציבור, על מנת להציג בפני אזרחים ותיקים את השירות ולמסור להם מידע על זכויותיהם בביטוח הלאומי ובמוסדות אחרים.
  • ימי המידע ניתנים בהתאם לחתכי אוכלוסיה נפוצים כמו: גמלאים חדשים, גרושים/ות ואלמנים/ות, והם מתקיימים בכל סניפי המוסד לביטוח לאומי בתאריכים שונים לאורך כל השנה.
  • לקבלת פרטים על ימי המידע ניתן להתקשר לטלפון: 02-6463400 בין השעות 8:30 - 12:30 (ניתן גם להשאיר הודעה) או להתעדכן בתאריכי ימי המידע הקרובים באמצעות אתר המוסד לביטוח לאומי.

ייעוץ לאזרחים ותיקים ולבני משפחותיהם

  • הייעוץ ניתן בכל סניפי המוסד לביטוח לאומי במסגרת קבלת הקהל הכללית ובמחלקות השירות - לרשימת כתובות ומספרי טלפון של מחלקות הייעוץ לאזרח הוותיק.
  • במסגרת הייעוץ, אזרחים ותיקים ובני משפחותיהם יכולים לקבל מידע, עזרה, הכוונה, ליווי ותמיכה בתהליך מיצוי זכויותיהם במוסד לביטוח לאומי ובשירותים נוספים.

ביקורי בית קבועים

  • אזרחים ותיקים רבים המרותקים לבתיהם זקוקים לתמיכה עקב בדידות וחוסר קשר עם משפחה או חברה. המתנדבים מבקרים אותם באופן קבוע, במשך כשעתיים אחת לשבוע.
  • הביקורים נעשים רק בהסכמת האזרח הוותיק ועל פי דרישתו.

ביקורי בית חד-פעמיים

  • השירות עוסק באופן שוטף באיתור קשישים העלולים להמצא במצבי סיכון ומצוקה. איתור זה נעשה באמצעות ביקורי בית חד-פעמיים, המתואמים מראש עם הקשיש או בני משפחתו.
  • אוכלוסיות היעד לביקורים הן אלו המוגדרות כאוכלוסיות בסיכון, על סמך מידע המתקבל ממאגרי המידע של המוסד לביטוח לאומי, לדוגמה: מידע על תפקודים לקויים ותלות בזולת, גיל מתקדם (מעל 80) או מצב משפחתי כגון אלמנוּת.
  • קשישים שנמצא כי הם זקוקים לעזרה יזכו להמשך טיפול, כגון ביקורי בית קבועים או הפניה לגופים ציבוריים.

קבוצות תמיכה

  • שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מקיים בסניפים קבוצות תמיכה עבור קשישים המצויים במצבי משבר שונים. למידע נוסף, ראו קבוצות תמיכה לקשישים.

צוות היועצים והמתנדבים

  • שירות הייעוץ מנוהל על ידי צוותי עובדים סוציאליים, המגייסים מתנדבים לשירות ומכשירים אותם במסגרת קורסים ארציים המתקיימים באוניברסיטאות שונות.
  • בנוסף, הצוותים המקצועיים מדריכים את המתנדבים בקבוצות הדרכה בסניפים, מקיימים מעקב ישיר אחר עבודתם ומלווים אותם בעבודתם.
  • המתנדבים הם גמלאים בני 55 ומעלה, המסוגלים ומעוניינים לתרום מזמנם באופן קבוע למען קשישים אחרים בקהילה.
  • המתנדבים חתומים על התחייבות לשמירת סודיות המידע שנמסר להם במהלך הייעוץ.
  • למידע נוסף למעוניינים להתנדב, ראו באתר המוסד לביטוח לאומי.

עלות השירות

  • השירות ניתן ללא תשלום.