אזהרה
שימו לב - דף זה הינו עדיין בשלב טיוטה ולא שוחרר לציבור
אין להסתמך על תוכנו בשום אופן

הקדמה:

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, מוגשות לנאמן תביעות חוב על-ידי הנושים (מי שחייבים להם)
החייב, הנושים וכל מי שהוא חלק מההליכים, רשאי לבקש לעיין בתביעות חוב שהוגשו לנאמן
את הבקשה לעיין בתביעת החוב יש להגיש באופן מקוון (ממוחשב) לממונה על הליכי חדלות פירעון
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019. הליכים שנפתחו לפני 15.09.2019, ימשיכו להתנהל לפי פקודת פשיטת הרגל. למידע נוסף ראו פשיטת רגל וחדלות פירעון
למידע נוסף ראו הגשת בקשות להכרעת הממונה בהליכי חדלות פירעון של חייבים יחידים באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
הערת עריכה
יש הליך מקביל בהוצל"פ?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 13:15, 24 בספטמבר 2019 (IDT)

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (השלב הראשון בהליכי חדלות פירעון ופשיטת רגל), מוגשות לנאמן תביעות חוב על ידי נושים (מי שחייבים להם).

  • חייב, נושה או כל צד אחר במסגרת הליכי חדלות פירעון נגד החייב, רשאי להגיש בקשה לעיין בתביעת חוב שהוגשה לנאמן.
  • את הבקשה יש להגיש באמצעות טופס מקוון (ממוחשב) באתר של הממונה על הליכי חדלות פירעון, אשר יחליט האם לאפשר את העיון בתביעת החוב או לא.
הערת עריכה
אולי לשים דוגמאות או פירוט של מקרים או סיטואציות שירצו לעיין בתביעות חוב
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 09:51, 3 באוקטובר 2019 (IDT)

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • חייב, נושה או כל גורם אחר שהוא צד בהליכי חדלות פירעון שמתנהלים נגד חייב, רשאי להגיש בקשה לעיין בתביעת חוב שהוגשה לנאמן.

למי ואיך פונים

שלבי ההליך

  • יש להיכנס לטופס המקוון להגשת בקשות באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • בתחתית הדף שייפתח, יש להקליד בתיבה הריקה את מספר תיק חדלות הפירעון (מופיע על גבי צו פתיחת ההליכים) וללחוץ על "אישור".
  • יש למלא את כל הפרטים הנדרשים בטופס, כגון: שם מלא, מספר זהות, פרטי המייצג (אם ישנו), פרטי התקשרות וללחוץ על "הבא".
  • יש למלא אחר ההנחיות שבטופס הבקשה, לפרט את הנימוקים בצורך לעיין בתביעת החוב, לצרף כל כל המסמכים הנדרשים (בפורמט PDF), לחתום על הצהרות ולחתום על הבקשה.
  • לאחר הגשת הבקשה, יישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס) אישור כי הבקשה התקבלה.
  • הבקשה תועבר להחלטת הממונה שתישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס).
טיפ
ניתן לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
הערת עריכה
האם החלטת הממונה גם תוך 30 ימים וגם האם הממונה יכול לדרוש מסמכים או השלמה ואז זה 30 ימים מההשלמה?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 11:46, 24 בספטמבר 2019 (IDT)
הערת עריכה
האם ואיך אפשר לערער על החלטת הממונה?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 11:34, 24 בספטמבר 2019 (IDT)

חשוב לדעת

  • הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
  • בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 8:00-16:00.

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים