אזהרה
שימו לב - דף זה הינו עדיין בשלב טיוטה ולא שוחרר לציבור
אין להסתמך על תוכנו בשום אופן

הקדמה:

מיד לאחר שנושה מגיש לבית המשפט בקשה לתת לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, עליו להגיש העתק מהבקשה לממונה על הליכי חדלות פירעון
מייצג של נושה נדרש להגיש את העתק הבקשה באופן מקוון (ממוחשב) בלבד (המידע בדף זה). נושה שאינו מיוצג רשאי להגיש את ההעתק באופן מקוון או באופן ידני
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019. הליכים שנפתחו לפני 15.09.2019, ימשיכו להתנהל לפי פקודת פשיטת הרגל. למידע נוסף ראו פשיטת רגל וחדלות פירעון
הגשת העתק הבקשה אינה כרוכה בתשלום
למידע נוסף ראו הגשת העתק בקשת נושה למתן צו פתיחת הליכי חדלות פירעון באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון


מיד לאחר שנושה מגיש לבית המשפט בקשה למתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון לחייב, עליו להגיש העתק מבקשה זו לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

  • מייצג של נושה, נדרש להגיש את העתק הבקשה באופן מקוון בלבד (המידע בדף זה). נושה שאינו מיוצג, רשאי להגיש את העתק הבקשה באופן מקוון או באופן ידני.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • כל נושה שהגיש לבית המשפט בקשה למתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון לחייב (וניתן מספר תיק בית משפט).

למי ואיך פונים

הגשת העתק הבקשה

  • יש להכנס למערכת המקוונת (ממוחשבת) של הממונה על הליכי חדלות פירעון וללחוץ על "הגשת העתק בקשת נושה שהוגשה לבית המשפט".
  • יש לפעול על-פי ההוראות וההנחיות שבטופס הגשת העתק הבקשה ולוודא כי, בין היתר, נמסרו הפרטים הבאים:
    • פרטי תיק חדלות הפירעון שנפתח בבית המשפט- בית המשפט שבו הוגשה הבקשה ומספר התיק.
    • פרטי החייב ופרטי הנושה- שם מלא, מספר זהות או דרכון זר (אם אין תעודת זהות ישראלית), טלפון נייד, כתובת מגורים וכתובת דוא"ל.
    • פרטי החובות- מועד יצירת החוב וסכום החוב, כפי שצויינו בבקשה שהוגשה לבית המשפט.
    • פרטי עורך הדין המייצג (אם הנושה מיוצג)- מספר רישיון, שם מלא, טלפון נייד, כתובת המשרד, כתובת דוא"ל וייפוי כוח ערוך וחתום כדין.
  • לאחר הזנת הפרטים, יש לצרף, בפורמט PDF, העתק מהבקשה לצו לפתיחת הליכים שהוגשה לבית המשפט (הכוללת את כל המסמכים והנספחים).

שלבי ההליך

  • לאחר השליחה, יישלח אישור על ההגשה באמצעות דוא"ל ומסרון (SMS), בצירוף מספר התיק שנפתח אצל הממונה על הליכי חדלות פירעון.
שימו לב
אם הגשת העתק הבקשה לא נקלטה במערכת, תישלח על כך הודעת שגיאה בצירוף הנחיות להגשה חוזרת

חשוב לדעת

  • הגשת העתק מהבקשה לא כרוכה בתשלום.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 8:00-16:00.

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים