אזהרה
שימו לב - דף זה הינו עדיין בשלב טיוטה ולא שוחרר לציבור
אין להסתמך על תוכנו בשום אופן

הקדמה:

לאחר מתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (כונה בעבר "צו פשיטת רגל"), על הנושים להגיש תביעת חוב
יש להגיש את תביעת החוב בתוך 6 חודשים מהיום שפורסמה הודעה על מתן צו פתיחת ההליכים לחייב
נושה מיוצג, נדרש להגיש את תביעת החוב באופן מקוון בלבד (המידע בערך זה)
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019. הליכים שנפתחו לפני 15.09.2019, ימשיכו להתנהל לפי פקודת פשיטת הרגל. למידע נוסף ראו פשיטת רגל וחדלות פירעון
למידע נוסף ראו הגשת תביעת חוב כנגד חייבים בתיקי חדלות פירעון באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פרעון, הנושים רשאים להגיש תביעות חוב, במטרה לקבל את חובם חזרה, ככל הניתן.

  • את תביעת החוב יש להגיש לנאמן שמונה בתיק בתוך 6 חודשים מהיום שפורסמה ההודעה על מתן צו פתיחת ההליכים לחייב.
  • במקרים מסוימים, ניתן לפנות לנאמן בבקשה להאריך את מועד הגשת תביעת החוב.
שימו לב
  • מייצג של נושה נדרש להגיש את תביעת החוב באופן מקוון בלבד (המידע בערך זה).
  • נושה שאינו מיוצג, רשאי להגיש את תביעת החוב באופן ידני או באופן מקוון.
הערת עריכה
שם הערך כולל את "פשיטת רגל" כי ככה היה כתוב בדף השירות. לבדוק אם להוריד את זה. הדבר נכון גם להגשת תביעת חוב ידנית
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 13:30, 13 בספטמבר 2019 (IDT)
הערת עריכה
המונח המדויק הוא "שיהיו זכאים לחלק מקופת הנשייה ברגע שתחולק"
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 13:01, 13 בספטמבר 2019 (IDT)

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • ניתן להגיש תביעת חוב אם מתקיימים כל התנאים הבאים:
    1. מגיש הבקשה הוא מייצג של הנושה.
    2. הנושה טוען כי קיים לזכותו חוב כנגד החייב (שקיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון) וכי יש לו זכות לחלק מנכסי קופת הנשייה.
הערת עריכה
יש לי קצת קושי, בדף השירות מגדירים: מגישי הבקשה הינם נושים שאינם מיוצגים על ידי עורך דין

- מגישי הבקשה הינם נושים אשר טוענים כי קיים לזכותם חוב כנגד חייב )יחיד/תאגיד( המצויים בהליכי פשיטת רגל או

פירוק חברה או חדלות פירעון ולטענם יש להם זכות לחלק מנכסי קופת הנשייה. ..לנסות לראות איך לנסח את זה
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 17:07, 14 בספטמבר 2019 (IDT)

למי ואיך פונים

הגשת תביעת החוב

  • יש למלא את טופס תביעת החוב הממוחשב באתר האינטרנט של הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • יש לפעול על-פי ההוראות וההנחיות שבטופס ולוודא כי, בין היתר:
    • צויינו פרטיו של החייב (שם מלא, מספר זהות/דרכון) ומספרו של תיק חדלות הפירעון. ניתן לאתר פרטים אלו במערכת לעיון בתיקים באתר הממונה.
    • נמסרו פרטים ונתונים אודות החוב ומועד התשלום שלו, כגון:
      • מידע על סכום החוב ורכיבי ההצמדה, הריבית והריבית הנוספת.
      • אם החוב הוא חוב מובטח- סכומו, פרטיו של הנכס המשועבד והאם הנושה מתכוון לממש את הנכס.
      • מידע על כל סכום שהנושה קיבל על חשבון החוב, מכל גורם שהוא.
      • מידע על זכות קיזוז שיש לנושה (ככל וישנה).
      • מידע על מעמד החוב- חוב בדין קדימה, חוב כללי או חוב דחוי.
      • מידע על הערבים ומידע על חייבים נוספים בנוגע לאותו החוב.
    • צורפו מסמכים ואסמכתאות אודות החוב ומועד התשלום שלו, כגון:
      • המחאה (שיק) שחזרה, הסכמי מכירה, הסכמי הלוואה, כתב התחייבות, מסמכי גירושין (אם מדובר בתביעת מזונות) וכו'.
      • פסק דין וכתבי טענות מהותיים של תיק בית המשפט שבו נפסק החוב (כתב תביעה, הגנה, תשובה, בקשת רשות להגן, התנגדות וכו').
      • אסמכתאות המפרטות את הבטוחות ופרטים על מימוש הבטוחות, כולל דף פירוט תנועות בתיק ההוצאה לפועל, כתבי ערבות ופירוט דבר הערבים.
      • העתק מהודעה על זכות קיזוז שהוגשה (אם יש לנושה זכות קיזוז).
      • כל מסמך אחר שביכולתו לתרום לביסוס טענת החוב.
    • פרטיו של הנושה ומספר חשבון בנק לתשלום, בצירוף העתק המחאה (שיק) של הנושה או אישור מהבנק על זהות בעל החשבון.
    • תצהיר חתום ומאומת על ידי עורך דין.
    • יפוי כח - חתום ומאומת על ידי עורך דין (רק במקרה שהתביעה מוגשת על ידי מיופה כח מטעמו).
שימו לב
  • לא ניתן לשנות פרטים בתביעה לאחר שהוגשה. במקרה של טעות, יש להגיש תביעה חדשה ולבקש לבטל את התביעה השגויה (ולציין את מספרה).
  • אם בפרטי ההתקשרות של הנושה ישנה טעות (כתובת, דוא"ל, מספר טלפון), ניתן להגיש בקשה לעדכון פרטים באמצעות טופס מקוון (ממוחשב) באתר של הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

שלבי ההליך

  • לאחר הגשתה, תביעת החוב תועבר לנאמן אשר מונה בתיק.
  • במקרה שחסרים מסמכים או פרטים נוספים בתביעת החוב שהוגשה, הנאמן או הממונה רשאים לשלוח דרישה להשלמת פרטים. הדרישה תשלח לדוא"ל שעודכן בתביעת החוב.
  • הנאמן יבדוק את תביעת החוב ואת המסמכים שצורפו לה ויחליט אם לאשר את כולה, לאשר את חלקה או לדחות אותה. החלטה מנומקת תשלח לדוא"ל שעודכן בתביעת החוב.

ערעור

  • נושה שתביעת החוב שלו נדחתה, רשאי להגיש ערעור לבית משפט השלום בתוך 45 ימים מהיום שקיבל את החלטת הנאמן לידיו.
  • מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לפני הגשת ערעור.

בקשה להארכת מועד להגשת תביעת החוב

  • במקרה שנושה לא יכול להגיש את תביעת החוב במועד, ניתן להגיש לנאמן בקשה מנומקת להארכת תקופת ההגשה. הבקשה צריכה להיות מאומתת בתצהיר.
  • הנאמן רשאי להאריך את התקופה להגשת תביעת החוב במקרים שבהם קבע כי קיימות סיבות שבגינן הנושה לא יכול היה להגיש את התביעה במועד.
  • אם נדחתה בקשתו של הנושה להארכת המועד, ניתן להגיש ערעור על ההחלטה תוך 15 ימים לבית משפט השלום שבו מתנהל התיק.

חשוב לדעת

  • הגשת תביעה החוב אינה כרוכה בתשלום.
  • נושה רשאי, מיוזמתו, להגיש בקשה כי יינתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 8:00-16:00.

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים