אזהרה
שימו לב - דף זה הינו עדיין בשלב טיוטה ולא שוחרר לציבור
אין להסתמך על תוכנו בשום אופן

הקדמה:

נוסע שטיסתו בוטלה עשוי להיות זכאי לפיצויים לפי חוקים שונים
מי שזכאי לפיצויים מכוח כמה חוקים, צריך לבחור לפי איזה חוק להגיש את דרישתו לפיצוי
בארה"ב אין חקיקה המחייבת מתן פיצוי עבור ביטול טיסה


נוסע שטיסתו בוטלה עשוי להיות זכאי לפיצוי. עצם הזכאות, סוג הפיצוי וגובה הפיצוי משתנים בהתאם לנסיבות המקרה.

  • הדין הישראלי, הדין באיחוד האירופי, ואמנת מונטריאול (החלה על המדינות שחברות בה), עשויים לזכות נוסע בפיצויים כאשר טיסתו מתבטלת.
  • אם קיימת זכאות לפיצויים מכוח כמה חוקים, הנוסע יצטרך לבחור על סמך איזה חוק הוא מעוניין לדרוש את הפיצויים - לא ניתן לקבל פיצויים במקביל לפי כמה חוקים.
  • הדין החל בארה"ב אינו מזכה בפיצויים עבור ביטול טיסה. במקרה של טיסה לארה"ב או ממנה, כדאי לבדוק אם ניתן לתבוע מכוח חוקים אחרים, בהתאם למדינת היעד או מדינת המוצא.

תחולת החוקים השונים

  • על טיסות שונות עשויים לחול חוקים שונים, בהתאם ליעד הנחיתה או ההמראה.
  • במקרים מסוימים, עשויות לחול על אותה טיסה כמה חוקים, והנוסע יצטרך לבחור לפי איזה חוק הוא מבקש את הפיצויים.
  • פיצויים לנוסע שטיסתו התבטלה עשוי להתקבל בהתאם לחוקים הבאים, ותוכלו לבדוק מה החקיקה הרלוונטית למקרה שלכם:
    1. החוק הישראלי, שחל על טיסות היוצאות או נכנסות לישראל.
    2. חוקי האיחוד האירופי, שחלים על טיסות היוצאות ממדינות האיחוד האירופי, פנימיות או בינלאומיות. החוק האירופי חל גם על טיסות היוצאות ממדינות שאינן חברות באיחוד ונוחתות במדינות החברות באיחוד, אם חברת התעופה משתייכת למדינה החברה באיחוד.
    3. אמנת מונטריאול, החלה על טיסות בינלאומיות בין מדינות החברות באמנה. האמנה תחול גם על טיסות בתוך אותה מדינה, אם היתה חנית ביניים מחוץ למדינה.

מי זכאי?

  • נוסע שטיסתו בוטלה, וחל עליה חוק המזכה אותו בפיצויים.
  • יש לבדוק איזה חוק חל על הטיסה, ואם חל יותר מחוק אחד, על הנוסע לבחור לפי איזה חוק הוא מעוניין לקבל פיצויים.

פיצוי בשל ביטול טיסה לפי החוק הישראלי

תחולת החוק הישראלי

  • החוק הישראלי חל על הטיסות הבאות:
    • טיסות שיצאו ממדינה זרה והמריאו לישראל.
    • טיסות שהמריאו מישראל אל מדינה זרה, ואם הטיסה מופעלת על ידי חברת תעופה ישראלית, יחול החוק הישראלי בלבד.
  • אם חברת התעופה מסרבת לשלם פיצויים, ניתן לתבוע אותה לפי החוק הישראלי בתוך 4 שנים מיום האיחור בטיסה.

סוגי הפיצויים

  • לפי חוק שירותי תעופה, טיסה שבוטלה היא טיסה שלא התקיימה כלל, או טיסה שהמריאה באיחור של לפחות 8 שעות מהמועד המקורי.
  • במקרה של ביטול, הנוסע יהיה זכאי להטבות הבאות:
    • שירותי סיוע - הכוללים מזון ומשקאות, שירותי לינה במקרה שנדרשת שהייה של לילה אחד או יותר עד לטיסה הבאה, שירותי תקשורת, הסעה משדה התעופה ואליו.
    • השבת התמורה ששילם הנוסע עבור הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי, לפי בחירת הנוסע.
    • פיצוי כספי - שסכומו נקבע לפי מרחק הטיסה:
      1. בטיסה עד 2,000 ק"מ סכום הפיצוי יהיה 1,250 ש"ח.
      2. בטיסה עד 4,500 ק"מ סכום הפיצוי יהיה 2,000 ש"ח.
      3. בטיסה מעל 4,500 ק"מ סכום הפיצוי יהיה 3,000 ש"ח.

פיצוי כספי אם הנוסע בחר בכרטיס טיסה חלופי

  • כאמור, נוסע רשאי לבחור בין השבת התמורה לבין כרטיס טיסה חלופי, בנוסף לפיצוי הכספי.
  • אם הנוסע בחר בכרטיס טיסה חלופי, הוא יהיה זכאי למחצית מהפיצוי הכספי האמור לעיל, כל עוד האיחור בהגעה ליעד, בהשוואה לטיסה המקורית, עומד בתנאים הבאים:
    1. אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 2,000 ק"מ - האיחור אינו עולה על שעתיים.
    2. אם הטיסה היא במרחק שאינו עולה על 4,500 ק"מ - האיחור אינו עולה על 3 שעות
    3. אם הטיסה היא במרחק העולה על 4,500 ק"מ - האיחור אינו עולה על 4 שעות.
  • הנוסע לא יהיה זכאי כלל לפיצוי כספי, אם קיבל הודעה מראש על ביטול הטיסה והוצעה לו טיסה חלופית, העומדת בתנאים הבאים:
      1. אם ההודעה ניתנה יותר מ-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - חברת התעופה צריכה להציע טיסה חלופית, ללא מגבלות המראה ונחיתה
      2. אם ההודעה ניתנה 7-14 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעתיים ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר מ-4 שעות ממועד הנחיתה המקורי.
      3. אם ההודעה ניתנה פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורית - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעה ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר משעתיים ממועד הנחיתה המקורי.
  • שימו לב: למרות האמור לעיל, נוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי מלא, גם במקרה שהוצעה לו טיסה חלופית שעומדת בתנאי החוק, אם הוא סירב לטיסה החלופית בשל אחת מהסיבות הבאות:
    1. ההצעה לטיסה החלופית לא ניתנה לאדם שנוסע איתו בטיסה (בן/בת זוג, ילד/ה, חבר/ה וכדומה).
    2. הוא אינו יכול לטוס בטיסה החלופית מטעמי ביטחון, דת או מגבלה רפואית (למשל, אדם שומר שבת שהוצע לו לטוס בשבת).
דוגמה
  • טיסה ללונדון היתה אמורה לצאת ביום 22.11.2018 בשעה 12:00, ולנחות בלונדון בשעה 18:00. 10 ימים לפני מועד הטיסה הודיעה חברת התעופה לנוסעים על ביטול הטיסה, והציעה טיסה חלופית שממריאה ללונדון בתאריך המקורי, בשעה 10:30, ונוחתת בלונדון בשעה 16:30.
  • במקרה זה, משום שההודעה ניתנה 10 ימים לפני מועד הטיסה המקורי, והטיסה החלופית ממריאה שעה וחצי לפני מועד הטיסה המקורי ונוחתת ללא איחור, הנוסעים בטיסה שבוטלה לא יהיו זכאים לפיצוי.

השבת התמורה ששילם הנוסע אם לא בחר בכרטיס טיסה חלופי במקרה של קונקשן (חניית ביניים)

  • כאמור, נוסע שטיסתו בוטלה או יצאה באיחור יכול לבחור בין כרטיס טיסה חלופי לבין השבת בתמורה, בנוסף לפיצוי הכספי.
  • נוסע שרכש כרטיס לטיסה שכוללת חניית ביניים וסירב לכרטיס חלופי, עשוי להיות זכאי להשבת הסכום ששילם עבור הכרטיס, גם אם האיחור או הביטול התקיימו רק בקטע אחד של הטיסה.
  • כדי שנוסע יהיה זכאי להשבת התמורה בטיסה הכוללת חניית ביניים, על הטיסה לעמוד בכל תנאים הבאים:
    • הטיסות כוללות חנייה ביניים, המוגדרת כשהות ביעד הביניים עד למשך של 24 שעות.
    • הטיסה נרכשה כהזמנה אחת ולא כטיסות נפרדות.
    • כל הטיסות מופעלות על ידי אותה חברת תעופה.
    • האיחור או הביטול התקיים רק בקטע אחד של הטיסה.

חישוב ההשבה עבור כרטיס בכיוון אחד:

  • אם קטע מהטיסה התקיים בפועל אך הנוסע לא הגיע ליעדו הסופי, הוא יהיה זכאי לקבל בחזרה את מלוא הסכום ששילם עבור הכרטיס.
  • אם האיחור או הביטול התקיים באופן כזה, שהנוסע הגיע ליעד הביניים אבל החליט לא לטוס ליעד הסופי, הוא יהיה זכאי לקבל את מלוא התמורה ששילם בעד הכרטיס וגם כרטיס טיסה בחזרה מיעד הביניים לנקודת המוצא.
דוגמה
  • נוסע רכש באל-על כרטיס טיסה לניו יורק, הכולל חניית ביניים בלונדון.
  • אם הטיסה מתל אביב ללונדון יצאה באיחור ובגלל זה הנוסע לא הגיע לניו יורק בזמן לטיסה, הוא יהיה זכאי למלוא הסכום ששילם עבור כל הטיסה, גם אם הטיסה מלונדון לניו יורק התקיימה כסדרה.
  • אם הטיסה מתל אביב ללונדון התקיימה כסדרה, אבל הטיסה מלונדון לניו יורק מתעכבת במספר שעות כזה שהאדם בחר שלא לטוס לניו יורק, הוא יקבל את מלוא הסכום ששילם עבור כל הטיסה, וחברת אל-על תהיה חייבת לספק לו כרטיס בחזרה לתל אביב.
  • בנוסף, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.

חישוב ההשבה עבור כרטיס הלוך ושוב:

  • האיחור או הביטול אירע בטיסה הלוך, הנוסע יהיה זכאי למלוא התמורה ששילם עבור הכרטיס.
  • כאשר מדובר בכרטיס הלוך ושוב עם חניית ביניים, אם האיחור או הביטול אירע בטיסה הלוך ובאופן כזה, שהנוסע הגיע ליעד הביניים אבל החליט לא לטוס ליעד הסופי, הוא יהיה זכאי לקבל את מלוא התמורה ששילם בעד הכרטיס וגם כרטיס טיסה בחזרה מיעד הביניים לנקודת המוצא
  • אם האיחור או הביטול אירע בטיסה חזור מהיעד לנקודת המוצא (בין אם מדובר בטיסה ישירה ובין אם בטיסה עם חניית ביניים), הנוסע יהיה זכאי למחצית התמורה ששילם עבור הכרטיס.
דוגמה
  • נוסע רכש בארקיע כרטיס טיסה הלוך-ושוב לאורלנדו, הכולל חניית ביניים בפריז, גם בדרך הלוך וגם בדרך חזור.
  • אם בדרכו לאורלנדו, הטיסה מתל אביב לפריז נדחתה, אך הנוסע החליט לטוס מפריז לאורלנדו בטיסה חלופית, הוא יהיה זכאי לקבל את מלוא התמורה ששילם עבור הכרטיס.
  • אם בדרכו לאורלנדו, הטיסה מפריז לאורלנדו התבטלה, והנוסע החליט שלא להמתין לטיסת אחרת, הוא זכאי לקבל את מלוא התמורה ששילם וגם כרטיס חזרה לארץ.
  • אם בשובו ארצה, הטיסה שהתבטלה היא הטיסה מפריז לתל אביב, הנוסע יהיה זכאי למחצית מהתמורה ששילם עבור הכרטיס.
  • בנוסף, הנוסע יהיה זכאי לפיצוי כספי.

מתי לא תהיה חובה לתת פיצוי כספי

  • הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי, בכל אחד מהמקרים הבאים:
    • הטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו חברת התעופה, ולא ניתן היה למנוע את ביטול הטיסה גם אם חברת התעופה היתה עושה כל שביכולתה. נסיבות מיוחדות עשויות להיות תנאי מזג אוויר קיצוניים ובלתי צפויים שלא ניתן להיערך אליהם, מצב בטחוני, סגירת שדה תעופה ועוד. יש לציין כי גם במקרה של נסיבות מיוחדות, על חברת התעופה להראות שעשתה כל שביכולתה כדי למנוע את הביטול.
    • הטיסה בוטלה בשל שביתה או השבתה מוגנות
    • הטיסה בוטלה כדי להימנע מחילול שבת או חג.

פיצוי על ביטול טיסה לפי חוקי האיחוד האירופי

תחולת חוקי האיחוד האירופי

  • חוקי האיחוד האירופי לעניין פיצוי בגין טיסה שבוטלה חלים על הטיסות הבאות:
    • טיסות בתוך האיחוד האירופי - כל הטיסות ללא קשר לחברת התעופה המפעילה את הטיסה.
    • טיסות שיוצאות ממדינות האיחוד האירופי אל מדינות שאינן חברות באיחוד (למשל מאוסטריה לישראל) - כל הטיסות ללא קשר לחברת התעופה המפעילה את הטיסה.
    • טיסות שיוצאות ממדינות שאינן חברות באיחוד אל מדינות שהן חברות באיחוד (למשל מניו יורק לצרפת) - רק אם חברת התעופה המפעילה את הטיסה שייכת למדינה החברה באיחוד האירופי.
    • טיסות מיוצאות ממדינות מחוץ לאיחוד האירופי אל מדינות שאינן חברות באיחוד האירופי - החוק אינו חל כלל, גם אם חברת התעופה המפעילה את הטיסה שייכת למדינה החברה באיחוד האירופי.
    • יש לציין כי אם הטיסה יוצאת מישראל ומופעלת על ידי חברת תעופה ישראלית, יחול החוק הישראלי בלבד.
  • משך ההתיישנות (הזמן שבו ניתן להגיש תביעה על האיחור) משתנה בהתאם למדינה אליה שייכת חברת התעופה, ויש לבדוק את סטטוס ההתיישנות עבור התביעה לפי המדינה הרלוונטית (למשל, טיסה שהופעלה על ידי בריטיש איירוייז תהיה כפופה לחוקי ההתיישנות של בריטניה, ויש לבדוק מהו המצב בחוק הבריטי לעניין זה).

סוגי הפיצויים

  • נוסע שטיסתו התבטלה זכאי להשבת התמורה אותה שילם או לכרטיס טיסה חלופי, לבחירתו.
  • דמי סיוע - מזון ושתייה, ובמקרים של עיכוב ממושך (לרוב מעל 6 שעות) גם שהייה במלון, וכן הסעה משדה-התעופה ובחזרה.
  • במקרה שעקב הביטול, הנוסע טס במחלקה נמוכה יותר מזו שהוא שילם עליה, הוא עשוי להיות זכאי להשבת התמורה בסך של 35%-75% מהסכום אותו שילם עבור הכרטיס.
  • פיצוי כספי - הפיצוי הכספי הניתן על ביטול טיסות לפי חוקי האיחוד האירופי נגזר ממאפייני הטיסה, ואם לנוסע הוצעה טיסה חלופית והוא הסכים לכך, גם ממשך העיכוב בהגעה ליעד, בהשוואה למועד ההגעה המקורי.
  • אם הנוסע לא הסכים לטיסה חלופית, הוא זכאי להחזר כספי בגין הכרטיס ששילם, ופיצוי כמו במקרה של שטיסה מעולם לא הגיעה ליעדה.
עד שעתיים עיכוב בהגעה ליעד 2-3 שעות עיכוב בהגעה ליעד 3-4 שעות עיכוב בהגעה ליעד מעל 4 שעות עיכוב או אי-הגעה כלל ליעד מאפייני הטיסה המשך טיפול
125 אירו 250 אירו 250 אירו 250 אירו כל הטיסות שמרחקן פחות מ-1,500 ק"מ
200 אירו 200 אירו 400 אירו 400 אירו טיסות בתוך האיחוד האירופי במרחק של מעל 1,500 ק"מ
200 אירו 200 אירו 400 אירו 400 אירו טיסות שלא בתוך האיחוד האירופי במרחק של 1,500-3,000 ק"מ
300 אירו 300 אירו 600 אירו 600 אירו טיסות שלא בתוך האיחוד האירופי במרחק של מעל 3,000 ק"מ

פיצוי כספי במקרה של טיסות המשך (קונקשן)

  • במקרה של טיסת המשך ישירה (קונקשן), חישוב הפיצויים ייקח בחשבון לא רק את הטיסה עצמה שבוטלה אלא יתחשב גם ביתר הטיסות, אם מתקיימים כל התנאים הבאים:
    • כל הטיסות בוצעו כהזמנה אחת (ולא כטיסות נפרדות)
    • כל הטיסות נמצאות תחת חוקי האיחוד האירופי.
    • מתקיימת דרישת המרחק לצורך הפיצוי, שתחושב באופן הבא:
      1. כאשר בוטלה טיסה ממנה אמור הנוסע להמשיך בטיסת המשך - המרחק של טיסת ההמשך יחושב גם הוא לצורך הפיצוי.
      2. כאשר בוטלה טיסת המשך - המרחק של הטיסה הקודמת יחושב גם הוא לצורך הפיצוי, רק אם כל הטיסות מופעלות על ידי אותה חברת תעופה.
דוגמה
  • אדם הזמין בהזמנה אחת טיסה מסופיה לטורונטו, עם טיסת המשך אחת ברומא ואחת בפריז.
  • טיסת ההמשך הראשונה, מרומא לפריז, שמופעלת על ידי אלאיטליה, בוטלה. כתוצאה מכך האדם החמיץ את טיסתו מפריז לטורונטו, שמופעלת על ידי אייר-פראנס.
  • במקרה זה, משום שהטיסה שבוטלה היא טיסה ממנה אמור האדם להמשיך לטיסת ההמשך השנייה שלו, המרחק של טיסת ההמשך השנייה יחושב בכל מקרה לצורך הזכאות לפיצויים.
  • המרחק לפיו יחושב הפיצוי הוא המרחק בין רומא לטורונטו, למרות שאלאיטליה לא מפעילה את הטיסה הזאת, והאדם יהיה זכאי לפיצויים של 600 אירו מאליאיטליה.
דוגמה
  • אדם הזמן בהזמנה אחת טיסה מסופיה לפריז, עם טיסת המשך ברומא.
  • טיסת ההמשך, מרומא לפריז, שמופעלת על ידי אלאיטליה, בוטלה.
  • אם אליאיטליה הפעילה גם את הטיסה שבין סופיה לרומא, האדם יהיה זכאי מאלאיטליה לפיצויים של 400 אירו, משום שהמרחק בין סופיה לפריז הוא 1,500-3,000 ק"מ.
  • עם זאת, אם אלאיטליה לא הפעילה את הטיסה שבין סופיה לפריז, האדם זכאי מאלאיטליה לפיצויים בסך 250 אירו, משום שרק הטיסה מרומא לפריז תזכה אותו בפיצויים, והמרחק בין הערים הוא פחות מ-1,500 ק"מ.

מתי לא תהיה זכאות לפיצוי כספי

  • לפי חוקי האיחוד האירופי, נוסע שטיסתו בוטלה לא יהיה זכאי לפיצוי אם העיכוב נגרם כתוצאה מנסיבות חריגות שאינן בשליטת חברת התעופה, כגון סגירת נמלי תעופה, שביתות, סיכונים בטחוניים בלתי צפויים וכיו"ב.
  • כמו כן, הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי אם הוא קיבל הודעה מראש על ביטול הטיסה והוצעה לו טיסה חלופית, העומדת בתנאים הבאים:
    1. אם ההודעה ניתנה 14 ימים או יותר ממועד הטיסה המקורי - הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי ללא חובה להציע לו טיסה חלופית.
    2. אם ההודעה ניתנה 7-13 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעתיים ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר מ-4 שעות ממועד הנחיתה המקורי (שימו לב שזהו המצב גם לפי החוק הישראלי).
    3. אם ההודעה ניתנה פחות מ-7 ימים לפני מועד הטיסה המקורי - מועד ההמראה של הטיסה החלופית לא יהיה מוקדם משעה ממועד הטיסה המקורי, ומועד הנחיתה לא יהיה מאוחר משעתיים ממועד הנחיתה המקורי (שימו לב שזהו המצב גם לפי החוק הישראלי).

פיצוי על ביטול טיסה בטיסות בינלאומיות (אמנת מונטריאול)

תחולת אמנת מונטריאול

  • חברות תעופה השייכות למדינות החברות באמנת מונטריאול מחויבות בפיצוי עבור נזק שנגרם בגין האיחור בטיסה.
  • אמנת מונטריאול חלה על טיסות בין מדינות החברות באמנה, גם אם הטיסה כוללת חניית ביניים במדינה שאינה צד לאמנה.
  • האמנה אינה חלה על טיסות פנים במדינה שחברה באמנה, אלא אם טיסת הפנים כוללת חניית ביניים במדינה אחרת, אלא אם הטיסה כוללת חניית ביניים במדינה אחרת.

זכאות לפיצוי

  • לפי האמנה, הפיצוי ניתן עבור נזק שנגרם בשל הביטול, ללא קשר לשאלה האם הנוסע הגיעו ליעדו או לא.
  • יש להדגיש כי הפיצוי ניתן לא בגלל עצם ביטול הטיסה אלא עבור הנזק שנגרם כתוצאה מהביטול (למשל, הפסד של ימי עבודה, הוצאה בגין סידורי לינה, הפסד של טיסת המשך, רכישת כרטיס טיסה חדש וכדומה).
  • סכום הפיצוי הכספי עשוי להגיע עד לסכום של כ-8,000 דולר ארה"ב.
  • במקרה שבו הנזק נגרם בשל רשלנות של חברת התעופה, ניתן יהיה לתבוע יותר ממגבלת הפיצוי האמורה.
  • לפי האמנה, חברת התעופה לא תהיה חייבת בפיצויים על נזק שחברת התעופה לא היתה יכולה למנוע גם אם נקטה בכל אמצעים הסבירים, או במקרה שלא התאפשר לה לנקוט באמצעים כאמור כדי למנוע את הנזק.
  • במקרה שחברת התעופה מסרבת לפצות, ניתן להגיש תביעה עד שנתיים ממועד התרחשות הנזק.

תהליך מימוש הזכות

  • כאמור, הזכאות לפיצוי עשויה להיות מכוח כמה חוקים שונים.
  • יש לבחון בהתאם לאמור להלן איזה חוק חל על הטיסה שבוטלה, והאם הוא מזכה בפיצויים במקרה הספציפי.
  • אם הזכאות לפיצויים ניתנת מכוח כמה חוקים, הנוסע יצטרך לבחור את החוק לפיו הוא מבקש לתבוע את הפיצוי ולא יוכל לתבוע כפל פיצויים בשל אותו ביטול.
  • אם הפיצוי התבקש בהתאם לחוק הישראלי וחברת התעופה סירבה לתת את הפיצוי, ניתן לתבוע בנוסף לפיצוי גם פיצויים שאינם תלויים בנזק בסכום של עד 10,390 ש"ח.
  • אם חברת התעופה מסרבת לתת את הפיצוי, ניתן להגיש תביעה כאשר יש להתחשב בתקופת ההתיישנות בהתאם לחוק לפיו מגישים את התביעה (החוק הישראלי, האירופי או אמנת מונטריאול).

חשוב לדעת

  • במקרה של טיסת פנים בארה"ב, אין חובה לפצות עבור טיסה שהתבטלה ויש לבדוק את מדיניות חברת התעופה בנושא.
  • במקרה של טיסה מארה"ב או אליה ממדינה אחרת, מומלץ לבדוק את האפשרות של תחולה של חוקים אחרים, בהתאם למדינת היעד או למדינת המוצא.

גורמי ממשל

פסקי דין

  • רתק (ת"א) 12149-12-18 - בית המשפט המחוזי פסק פיצוי לנוסעים שטיסתם לאוקראינה התעכבה ב-11 שעות עקב תנאי מזג האוויר. לא הוכח שחברת התעופה עשתה כל שביכולתה כדי למנוע את העיכוב, ולכן אינה פטורה מתשלום פיצויים.
  • תק (הרצ') 68228-03-17 - בית משפט השלום פסק פיצוי לנוסעים שטיסתם בוטלה עקב מחלה פתאומית של דיילת שהצריכה לפנותה לבית החולים, וקבע שאין מדובר בנסיבות מיוחדות הפטורות מתשלום פיצויים.
  • ת"ק 31539-05-18 - בית משפט השלום פסק פיצויים לנוסעים שרכשו כרטיס טיסה הכולל חניית ביניים, ומשום שטיסתם הראשונה התעכבה הם החמיצו את טיסת ההמשך. בית המשפט פסק כי יש לראות את טיסת ההמשך שהוחמצה כטיסה שבוטלה, ופסק פיצויים לנוסעים בגין העיכוב והביטול.

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים