{{נתוני תרגום
|שם=הגשת תלונה או פנייה אל הרשות להגנת הפרטיות בנושא הגנת הפרטיות במאגרי מידע
|שם מתורגם=تقديم شكوى أو توجه لسلطة حماية الخصوصية فيما يتعلق بحماية الخصوصية في قواعد البيانات
|תאריך עדכון מקור=20231127142226
|rev_id=542060
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
| מידע = הרשות להגנת הפרטיות מטפלת בתלונות ובפניות העוסקות בתחום הגנת הפרטיות במאגרי מידע
| איסור =
| חשוב =
| פיצוי =
| שאלה =
| ממשל = למידע נוסף ראו ב[https://www.gov.il/he/Departments/General/public_inquiries_ilita אתר משרד המשפטים - הרשות להגנת הפרטיות]
}}
}}
{{טפסים
| 1 = [https://forms.gov.il/globalData/GetSequence/getsequence.aspx?formType=Ashrai3%40justice.gov.il פנייה/תלונה מקוונת לרשות להגנת הפרטיות]
| 2 =
| 3 =
}}
{{עצם העניין/סיום}}
הרשות להגנת הפרטיות מטפלת בתלונות ובפניות העוסקות בתחום הגנת הפרטיות במאגרי מידע.
* פניות ותלונות המוגשות לרשות להגנת הפרטיות עשויות להוביל להליכי אכיפה מנהליים ופליליים כנגד מי שמפר את [[قانون حماية الخصوصية]] (הליכים אלה ננקטים בגין הפרת החוק באופן כללי ולא כסעד פרטני לאדם המתלונן).
== جمهور الهدف والشروط المسبقة ==
* כל מי שמעוניין לפנות או להתלונן בנושאים הקשורים להגנת המידע, פרטיות ורישום במאגרי מידע.
{{דוגמה| אדם שדרש (בכתב) למחוק פרטים הקשורים אליו ממאגר מידע המשמש לדיוור ישיר, ובעל מאגר המידע לא פעל בהתאם.}}
== مراحل الإجراء ==
* ניתן לפנות אל הרשות להגנת הפרטיות בכל אחת מהדרכים הבאות:
** [https://forms.gov.il/globalData/GetSequence/getsequence.aspx?formType=Ashrai3%40justice.gov.il בטופס פנייה או תלונה מקוון לרשות להגנת הפרטיות].
** בדוא"ל {{דואל|ppa@justice.gov.il}} (לפניות או תלונות בנושא הגנת המידע ופרטיות).
** בדוא"ל {{דואל|ppa_rishum@justice.gov.il}} (לפניות או תלונות בנושא רישום/עדכון מאגרי מידע).
** בפקס {{פקס|02-6467064}} .
** בדואר רגיל, לכתובת: הרשות להגנת הפרטיות, קרית הממשלה, ת"ד 7360 תל אביב 6107202.
* במקרה שמוגשת תלונה לרשות להגנת הפרטיות, ולפני הגשת התלונה נעשתה פנייה אל הגורם שמתלוננים עליו, יש לצרף לתלונה את הפנייה שנעשתה לאותו גורם ואת תגובתו (במקרה שניתנה תגובה).
* הפונים צריכים לציין בפנייה או בתלונה אם הם מסכימים שפרטיהם יועברו לצד שלישי לצורך בדיקת הפנייה או התלונה.
** סירוב להעברת הפרטים עשוי למנוע את בירור הפנייה או התלונה על-ידי הרשות להגנת הפרטיות.
** הפרטים והמידע שנמסרו על ידי הפונים יישמרו אצל הרשות להגנת הפרטיות.
* בהתאם למידע שיימסר בפנייה, תיקבע מידת הצורך והדחיפות לטיפול בנושא ויוחלט אם יש מקום להליך אכיפה.
== פניות שאינן מטופלות על-ידי הרשות להגנת הפרטיות ==
* תלונה המופנית אל הרשות להגנת הפרטיות לצורך ידיעה בלבד.
* תלונה בעניין שנמצא בבירור בבית משפט או שבית משפט הכריע לגביו (יש לציין בפנייה אם העניין נמצא בבירור/הוכרע בבית משפט).
* בקשה לקבלת ייעוץ, חוות דעת משפטית או אישור לחוקיות פעילותו של הפונה.
* הכנת כתבי תביעה אזרחיים בשם הפונה לצורך קבלת סעד פרטני.
== من المهمّ أن تعرف ==
* פנייה לרשות להגנת הפרטיות יכולה להיעשות באופן אנונימי.
* תקופת ההתיישנות להגשת תביעה לפי חוק הגנת הפרטיות היא שנתיים בלבד.
{{ראו גם
| [[الحق في الخصوصية]]
| [[حرية المعلومات]]
| [[شكاوى واستئنافات]]
| [[هويّات، جوازات سفر ووثائق السفر]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=}}
== مراجع قانونية ورسمية ==
=== تشريعات وإجراءات ===
* [https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/087_001.htm חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981]
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_600.htm תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), תשע"ז-2017]
=== توسُّع ونشرات ===
{{הטמעת כותרת | الحق في الخصوصية# הרחבות ופרסומים}}
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = הליכים
|תחום תוכן = ממשל ודמוקרטיה
}}
[[קטגוריה:חברת המידע]]
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]
[[ar:تقديم شكوى أو توجه لسلطة حماية الخصوصية فيما يتعلق بحماية الخصوصية في قواعد البيانات]]
[[he:הגשת תלונה או פנייה אל הרשות להגנת הפרטיות בנושא הגנת הפרטיות במאגרי מידע]]