{{נתוני תרגום
|שם=הגשת תלונה ליחידה לפניות ותלונות הציבור בבנק מסחרי או בחברת כרטיסי אשראי
|שם מתורגם=تقديم شكوى إلى وحدة أمين توجهات الجمهور في بنك تجاري أو شركة بطاقات الائتمان
|תאריך עדכון מקור=20231127142231
|rev_id=542069
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
| מידע =לכל תאגיד בנקאי (בנק מסחרי או חברת כרטיסי אשראי) יש יחידה לפניות הציבור שמטפלת בתלונות ובפניות של הלקוחות
| מידע2 = כדי להגיש תלונה יש לפנות ישירות ליחידה לפניות ותלונות הציבור של התאגיד הבנקאי
|מידע3=התאגיד הבנקאי ימסור לפונה את תשובתו בתוך 45 ימים (ובמקרים חריגים בתוך 60 ימים)
|חשוב= אם לא התקבלה תשובה בזמן או שהתשובה לא מספקת ניתן [[تقديم شكوى إلى أمين شكاوي الجمهور في بنك إسرائيل|להגיש תלונה לפיקוח על הבנקים]]
| פיצוי =
| שאלה =
| ממשל = למידע רשמי ראו [https://www.boi.org.il/information/%D7%94%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%94-%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA/%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%99-%D7%AA%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%91%D7%A0%D7%A7-%D7%A9%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%A2%D7%95%D7%A9%D7%94/ אתר בנק ישראל]
}}
}}
{{טפסים
| 1 =
| 2 =
| 3 =
}}
{{עצם העניין/סיום}}
לכל בנק מסחרי או חברת כרטיסי אשראי יש יחידה ארגונית נפרדת (פניות הציבור או נציבות תלונות הציבור) שתפקידה הוא לברר ולבדוק פניות ותלונות של לקוחות.
== جمهور الهدف والشروط المسبقة ==
* כל הלקוחות של התאגיד הבנקאי (בנק מסחרי או חברת כרטיסי אשראי).
== كيف نتوجّه وإلى مَن؟ ==
* יש לפנות ישירות ליחידה לפניות ותלונות הציבור בתאגיד הבנקאי המבוקש.
* ב[https://www.boi.org.il/information/%D7%94%D7%99%D7%97%D7%99%D7%93%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8-%D7%95%D7%9C%D7%91%D7%A7%D7%A8%D7%94-%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%AA/%D7%99%D7%A9-%D7%9C%D7%99-%D7%AA%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%91%D7%A0%D7%A7-%D7%A9%D7%9C%D7%99-%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%A2%D7%95%D7%A9%D7%94/ דף זה] מופיעים קישורים לטפסים המקוונים של היחידות לפניות ותלונות הציבור בתאגידים הבנקאיים השונים.
== مراحل الإجراء ==
* התאגיד הבנקאי צריך לענות בתוך 45 ימים ממועד הגשת הפנייה או התלונה.
*במקרים חריגים נציבות פניות הציבור בתאגיד הבנקאי רשאית להאריך את המועד למתן התשובה ב-15 ימים נוספים.
* על התשובה להיות מנומקת, להתייחס לטענות שהועלו ולציין אסמכתות רלוונטיות לפי העניין.
* אם הפנייה או התלונה התקבלה במלואה אין חובה לנמק ולהתייחס לטענות.
* אם בעקבות בירור הפנייה או התלונה נקבע סעד כספי או סעד שווה ערך (פיצוי, החזר, זיכוי, הטבה וכו'), תצורף להחלטה ההנמקה על אופן קביעת הסעד.
* התשובה הסופית לפנייה או לתלונה תכלול הודעה על הזכות להשיג (לערער) על ההחלטה בפני המפקח על הבנקים ב[[بنك إسرائيل]], בנושאים המצויים בתחום טיפולו.
== استئناف ==
* מי שאינם שבעי רצון מתשובת התאגיד הבנקאי או שלא קיבלו מענה בתוך 45 ימים (או 60 ימים אם הייתה הארכה), יכולים [[تقديم شكوى إلى أمين شكاوي الجمهور في بنك إسرائيل|להגיש תלונה לפיקוח על הבנקים]].
*מומלץ [https://login.gov.il/nidp/saml2/sso?id=usernamePasswordSMSOtp&sid=1&option=credential&sid=1 לפנות באמצעות הטופס המקוון] ולצרף אליו את התלונה/הפנייה שהוגשה לתאגיד הבנקאי והעתק מהתשובה, אם התקבלה.
{{ראו גם
| [[إستهلاك]]
| [[בנקים, כרטיסי אשראי ואמצעי תשלום]]
| [[تخفيض في عمولات البنوك للمسنين]]
| [[شكاوى واستئنافات]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=כללי}}
== مراجع قانونية ورسمية ==
=== تشريعات وإجراءات ===
*[https://www.boi.org.il/he/BankingSupervision/SupervisorsDirectives/DocLib/308A.pdf נוהל טיפול בתלונות הציבור] - המפקח על הבנקים
=== توسُّع ونشرات ===
*[https://www.boi.org.il/information/%D7%91%D7%A0%D7%A7%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%AA%D7%A9%D7%9C%D7%95%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%A2-%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%9F/ בנקאות ותשלומים - מידע ושירות לצרכן] - באתר בנק ישראל
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = הליכים
|תחום תוכן = צרכנות
}}
[[קטגוריה: תלונות וערעורים]]
[[קטגוריה: בנקים]]
[[קטגוריה: חינוך פיננסי]]
[[AR:تقديم شكوى إلى وحدة أمين توجهات الجمهور في بنك تجاري أو شركة بطاقات الائتمان]]
[[he:הגשת תלונה ליחידה לפניות ותלונות הציבור בבנק מסחרי או בחברת כרטיסי אשראי]]