{{נתוני תרגום
|שם=הגשת תלונה למשרד התחבורה על נהג מונית
|שם מתורגם=تقديم شكوى لوزارة المواصلات ضد سائق سيارة اجرة
|תאריך עדכון מקור=20231127142235
|rev_id=542078
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
| מידע = נוסע רשאי להגיש למשרד התחבורה תלונה על נהג מונית בנושא רמת השירות של הנסיעה
|מידע2 = התלונה יכולה להיות בין היתר, בשל סירוב להסיע נוסע, התנהגות שאינה הולמת מצד הנהג, הפקעת מחיר, אי הפעלת מונה
| איסור =
| חשוב = על התלונה להיות מוגשת בתוך חודשיים מהמועד בו אירע המקרה אליו מתייחסת התלונה
| פיצוי =
| שאלה =
| ממשל = לפרטים נוספים ראו [https://www.gov.il/he/service/complaint_about_conduct_in_public_transportation הגשת תלונה על התנהלות בתחבורה ציבורית] באתר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
}}
}}
{{טפסים
| 1 = [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=PniotMot@mot.gov.il טופס מקוון להגשת תלונה על התנהלות בקווי השירות תחבורה ציבורית]
| 2 =
| 3 =
}}
{{עצם העניין/סיום}}
נוסע רשאי להגיש תלונה במשרד התחבורה, בנושא של רמת השירות שבין הנהג לנוסע והפרת תנאי הרישיון, כגון: סירוב להסיע נוסע, אי הסעה בדרך הקצרה, התנהגות שאינה הולמת מצד הנהג, הפקעת מחיר, אי הפעלת מונה וכדומה.
== جمهور الهدف والشروط المسبقة ==
* נוסע הנפגע מהתנהלותו של נהג מונית בקשר עם הנסיעה במונית.
{{אזהרה| משרד התחבורה '''לא''' יטפל בתלונה בכל אחד מהמקרים הבאים:
* תלונה על עניין הנדון או שהוכרע בבית משפט.
* תלונות המטופלות במקביל במשרד מבקר המדינה, במשטרה או ברשות ציבורית אחרת.
* תלונה שהוגשה לאחר יותר מחודשיים מיום האירוע.
* דרישה לפיצוי כספי מגוף חיצוני, כגון תאגיד מוניות, מוסך וכדומה.
* תלונות אנונימיות.}}
== كيف نتوجّه وإلى مَن؟ ==
===פרטים הנדרשים להגשת התלונה===
* פרטים מלאים של המתלונן (מספר זהות, כתובת למשלוח דואר וטלפון נייד לבירורים). '''תלונות אנונימיות לא יטופלו'''.
* מקום, תאריך ושעת האירוע.
* מספר הרישוי או מספר הרישיון של המונית אשר מופיע על ה"כובע" שעל גג המונית ועל הדלת האחורית.
* פרטי בעל המונית אשר מופיעים בלוחית הזיהוי שברכב.
* מספר הקו, במקרה שהתלונה נוגעת למונית שירות.
* תיאור קצר של האירוע ומסמכים רלוונטיים אם יש, כגון חשבונית, קבלות על הוצאות שנגרמו כתוצאה מהאירוע, תכתובות קודמות וכדומה.
===אופן הגשת התלונה===
* ניתן להגיש את התלונה בכל אחת מהדרכים הבאות:
** באופן מקוון, באמצעות [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=PniotMot@mot.gov.il טופס מקוון להגשת תלונה על התנהלות בקווי השירות תחבורה ציבורית], אותו יש למלא ולצרף את המסמכים הנדרשים.
** בדואר, עבור הנהלת אגף תחבורה ציבורית, משרד התחבורה, בנק ישראל 5, בנין ג'נרי A ת"ד 867, ירושלים 9100801.
** באמצעות פקס שמספרו: {{טלפון|03-6849876}} .
** במוקד מענה טלפוני {{טלפון|*8787}} בין השעות 08:00 עד 16:00
== استئناف ==
* במקרה של חוסר שביעות רצון מהטיפול בתלונה, ניתן לפנות ל[https://www.gov.il/he/Departments/ministry_of_transport_and_road_safety נציבות תלונות הציבור] בצירוף ההתכתבויות.
* תלונות לאגף הביקורת (לאחר מיצוי הטיפול מול הגורם המקצועי) ניתן להפנות באחת הדרכים הבאות:
** בדואר, עבור משרד התחבורה, אגף הביקורת ותלונות הציבור ת"ד 42, בית-דגן 5025001.
** בפקס שמספרו {{טלפון|03-9545450}} .
== من المهمّ أن تعرف ==
* במקרה שנושא התלונה הוא פגיעה ברכב או ביצוע עבירה, יש לפנות למשטרה או לחברת הביטוח.
* במקרה שהתלונה מעלה חשד לביצוע עבירה, משרד התחבורה מוסמך להזמין את בעל הרישיון, או את מי שהמונית בשליטתו, להתייצב בפניו לשם ברור העניין.
* ניתן להגיש תלונה כנגד נהג אוטובוס או מונית גם בפני מפעיל השירות. למידע נוסף ראו [[تقديم شكوى ضد مشغلي المواصلات العامة (الباصات وسيارات الأجرة)]].
{{ראו גם
| [[شكاوى واستئنافات]]
| [[المواصلات العامة]]
| [[دليل السفر في سيارة أجرة خاصة (سبيشل)|זכותון נסיעה במונית מיוחדת]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=}}
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = הליכים
|תחום תוכן = צרכנות
}}
[[קטגוריה:תחבורה ציבורית]]
[[קטגוריה:תחבורה]]
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]
[[AR:تقديم شكوى لوزارة المواصلات ضد سائق سيارة اجرة]]
[[he:הגשת תלונה למשרד התחבורה על נהג מונית]]