{{נתוני תרגום
|שם=הגשת תלונה לרשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון
|שם מתורגם=تقديم شكوى إلى مسجل المقاولين في وزارة البناء والإسكان
|תאריך עדכון מקור=20231127142238
|rev_id=542085
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
| מידע = במקרים שבהם קבלן מפר את חוזה המכר או לא מתקן ליקויים בתקופות הבדק והאחריות ניתן להגיש נגדו תלונה לרשם הקבלנים
| מידע2 = רשם הקבלנים לא מטפל במחלוקות כספיות בין הצדדים או בתלונות שנידונות בבית המשפט
| חשוב = התלונה מטופלת במישור המשמעתי ולא נועדה לפתור את הסכסוך בין הקבלן לדיירים או לרוכש הדירה
| חשוב2 = לפני הגשת התלונה יש לפנות אל הקבלן בדרישה לתיקון הליקויים או ההפרות
| פיצוי =
| שאלה =
| ממשל = למידע רשמי ראו [https://www.gov.il/he/service/complaint-about-constractor אתר משרד הבינוי והשיכון]
}}
}}
{{טפסים
| 1 = [https://govforms.gov.il/mw/forms/complaint-about-contractor@moch.gov.il#!details טופס תלונה מקוון נגד קבלן]
| 2 =
| 3 =
}}
{{עצם העניין/סיום}}
רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון מטפל בתלונות על קבלנים שרשומים בפנקס הקבלנים.
== סוגי התלונות שהרשם מטפל בהן ==
* תלונות בנושאים הנדסיים טכניים (כגון: ליקויי בנייה, רטיבות ואי-השלמת עבודות) או בנושאים של הפרת החוזה:
** תלונות שהוגשו במהלך תקופת הבדק לגבי עבודות לקויות שביצע הקבלן הרשום לפי [https://www.nevo.co.il/law_html/law00/72490.htm חוק המכר (דירות)] או לפי תקופת הבדק שקבועה בהסכם המכר או בפסק דין שלפיו הקבלן עבר על הנוהג המקובל.
** תלונות על הפרה מעשית של המוסכם בחוזה בין הקבלן לבין הלקוח, כגון: איחור במסירת הדירה, אי-רישום בטאבו או אי-ביצוע מה שהובטח במפרט הטכני.
== מקרים שהרשם לא מטפל בהם ==
* מחלוקות כספיות בין בעלי הנכס לבין הקבלן.
* תלונות שהוגשו לגביהן תביעות והן נידונות בבית המשפט.
== جمهور الهدف والشروط المسبقة ==
* מי שרכשו דירה חדשה מקבלן, בתנאי שהקבלן רשום בפנקס הקבלנים.
** תלונה לגבי הדירה תוגש על ידי בעל הדירה בלבד.
** תלונה לגבי הרכוש המשותף תוגש רק על ידי ועד הבית שנבחר לתפקיד בהתאם ל[[النظام الداخلي للبيوت المشتركة|תקנון]].
* '''לפני הגשת התלונה יש לפנות בכתב אל הקבלן, ורק אם הקבלן לא טיפל בפנייה לשביעות רצון הקונה, ניתן לפנות בתלונה לרשם הקבלנים.'''
== كيف نتوجّه وإلى مَن؟ ==
* אם הקבלן לא השיב לפנייה או לא טיפל בה לשביעות רצון הקונה ניתן להגיש את התלונה לרשם הקבלנים.
* יש למלא את [https://govforms.gov.il/mw/forms/complaint-about-contractor@moch.gov.il#!details הטופס המקוון] ולצרף מסמכים רלוונטיים שתומכים בתלונה, למשל:
** חוות דעת של מהנדס.
** פסק דין.
** העתק חוזה.
** העתק מפרט טכני.
** העתק תוכנית בנייה.
** העתקים מהתכתבות בנושא התלונה בין המתלונן לבין הקבלן.
* כדאי להסתייע בניסוח התלונה בבעל מקצוע מתאים: באיש הנדסה בעניין תלונות טכנולוגיות ובמומחה למשפט בעניין הפרת הסכם.
== من المهمّ أن تعرف ==
* הטיפול בתלונה נעשה במישור המשמעתי, בהתאם להתנהגות המקובלת על פי החוק והתקנות.
* הטיפול בתלונה לא מהווה הליך של בוררות, ורשם הקבלנים לא מכריע במחלוקות בין צדדים לחוזה, כולל בין דיירים לקבלנים.
* הטיפול בתלונה לא נועד להביא לפתרון סכסוכים בין הקבלנים לבין בעלי הנכס.
* רוכש דירה שמעוניין לכפות על קבלן תיקון של ליקוי או לקבל ממנו פיצוי כספי, יכול לעשות זאת באמצעות הגשת תביעה לבית המשפט.
{{ראו גם
| [[السكن والإسكان]]
| [[مسؤولية المُقاول عن عيوب في الشقة الجديدة]]
| [[تقديم شكوى إلى المسؤول عن قانون البناء بسبب عدم الحصول على ضمان من مقاول]]
| [[تقديم ضمانات لمن يشتري شقة من مقاول]]
| [[إستهلاك]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=}}
== مراجع قانونية ورسمية ==
=== تشريعات وإجراءات ===
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/P202K1_001.htm חוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, תשכ"ט-1969]
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/P202K1_030.htm תקנות רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות (ערעור מהימנות והתנהגות בניגוד למקובל), תשמ"ט-1988]
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/240_006.htm חוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות), תשל"ה-1974]
=== توسُّع ونشرات ===
* [https://www.gov.il/he/Departments/Guides/new_apartment_buyer המדריך לרוכש דירה חדשה מקבלן] באתר משרד הבינוי והשיכון
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = הליכים
|תחום תוכן = דיור ושיכון
}}
[[קטגוריה:רכישת דירה]]
[[קטגוריה:משכנתא]]
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]
[[ar:تقديم شكوى إلى مسجل المقاولين في وزارة البناء والإسكان]]
[[he:הגשת תלונה לרשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון]]