{{נתוני תרגום
|שם=חוזה שירות למעלית
|שם מתורגם=اتفاقية صيانة للمصاعد
|תאריך עדכון מקור=20231127143144
|rev_id=543112
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
| מידע = חובה על בעלי המעלית להתקשר עם חברה בעלת רישיון למתן שירות למעליות לצורך ביצוע הטיפול השוטף למעלית
| חשוב = בחוזה שירות למעליות שנחתם לתקופה של יותר משנה תהיה לנציגות הבית זכות לסיים את החוזה בכל עת לאחר תום השנה, ללא כל תנאים
| פיצוי =
| שאלה =
| ממשל = ראו ב[https://www.gov.il/he/departments/guides/elevators-escalators?chapterIndex=2 אתר משרד העבודה]
}}
}}
{{טפסים
| 1 =
| 2 =
| 3 =
}}
{{עצם העניין/סיום}}
כדי להבטיח את פעולתה התקינה של המעלית, נדרש טיפול שוטף למעלית הכולל החלפת רכיבים בלויים, שימון וכיוון המערכות השונות.
* הטיפול השוטף למעלית נדרש בנוסף ל[[فحص دوري للمصاعد|בדיקה התקופתית]] שיש לבצע בכל 6 חודשים.
* לצורך ביצוע הטיפול השוטף למעלית, בעלי הבניין שבו הותקנה המעלית חייבים להתקשר עם חברה בעלת רישיון למתן שירות למעליות.
{{אזהרה|אם אין חוזה שירות למעלית, זו יכולה להיות עילה שלא לאשר את הפעלת המעלית.}}
=== חוזה למתן שירות למעליות בבתי מגורים ===
* בחוזה חדש למתן שירות למעליות, שנחתם לתקופה של למעלה מ-12 חודשים, חובה שתהיה לנציגות הבית זכות לסיים את החוזה בכל עת לאחר תום תקופה של 12 חודשים ממועד החתימה על החוזה. הזכות לסיים את החוזה לא תהיה מוגבלת בתנאים.
* סיום החוזה ייעשה על-ידי מתן הודעה מוקדמת בכתב של 3 חודשים לפחות.
* לנותן השירות לא יהיו זכויות כלשהן כלפי נציגות הבית בשל הסיום המוקדם של החוזה, למעט דמי השירות שמגיעים לו עבור תקופת השירות.
== من هو صاحب الحق؟ ==
* הבעלים בבניין שבו מותקנת מעלית.
{{דוגמה|בעלי דירות ב[[بيوت مشتركة|בית משותף]], בעלים של בניין משרדים, בעלים של מבנה מסחרי.}}
== عملية تحصيل الحق ==
* על בעלי הבניין לחתום על חוזה שירות למעליות עם חברה בעלת רישיון למתן שירות למעליות. [https://apps.moital.gov.il/OSL/Pages/ לחיפוש חברה בעלת רישיון למתן שירות למעליות].
* מי שנתן שירות למעלית, יתן למקבל השירות חשבון חתום שיפורטו בו הפרטים הבאים:
** שם נותן השירות וכתובת העסק
** שם מקבל השירות וכתובתו
** תיאור השירות ופרטיו
** פירוט שכר השירות
** פירוט החלפים ומחירם
** מועד מתן השירות ומקומו
** תאריך החשבון
== من المهمّ أن تعرف ==
* אי קיום חוזה שירות למעלית מהווה עילה לא לאשר את הפעלת המעלית.
* עבור מעלית שהותקנה בבית מגורים - בשנה הראשונה לאחר התקנתה, מתקין המעלית אחראי לפעולה התקינה של המעלית. לצורך כך יש לחתום עמו על הסכם שירות תחזוקה ותיקונים. למידע נוסף, ראו [[مسؤولية تقني المصاعد بعد إتمام تركيبها في بيت للسكن]].
{{ראו גם
| [[بيوت مشتركة]]
| [[مسؤولية تقني المصاعد بعد إتمام تركيبها في بيت للسكن]]
| [[إستهلاك]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=}}
=== جهات حكوميّة ===
* [[وزارة العمل]]
== مراجع قانونية ورسمية ==
=== تشريعات وإجراءات ===
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/051_002.htm#hed212 פקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש), תש"ל-1970], סעיפים 70-58.
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_154.htm צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (התקנת מעליות ומתן שירות למעליות), תשמ"ד-1984].
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = זכויות
|תחום תוכן = דיור ושיכון
}}
[[קטגוריה:צרכנות]]
[[קטגוריה:בתים משותפים]]
[[ar:اتفاقية صيانة للمصاعد]]
[[he:חוזה שירות למעלית]]