{{נתוני תרגום |שם=נציבות פניות ילדים ונוער בהשמה חוץ ביתית |שם מתורגם=مفوضية توجهات الأطفال والشبيبة في التنسيب خارج المنزل |תאריך עדכון מקור=20240318074100 |rev_id=556352 }} {{עצם העניין}} {{תקציר |תוכן= נציבות פניות ילדים ונוער היא יחידה עצמאית שנועדה לאפשר בירור תלונות ופניות של [[الأطفال والشبيبة|ילדים ובני-נוער]] השוהים במסגרות חוץ ביתיות כגון [[العائلات الحاضنة]], הוסטלים ופנימיות.
הנציבות הוקמה מתוך הבנה כי לילדים ובני נוער בהשמה חוץ ביתית יש צורך בהגנה שונה ומשמעותית יותר על זכויותיהם.
נציבויות דומות קיימות במדינות רבות ברחבי העולם והן חלק מהתנועה לזכויות אדם ופועלות בהתאם לאמנת האו"ם בדבר זכויות הילד.

הנציבות הוקמה בשנת 2017 ופועלת מכח [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_358.htm חוק אומנה לילדים, התשע"ו-2016]. }} {{עצם העניין/סיום}} {{גורם ממשל/תיבת מידע |לוגו=[[קובץ:נציבות פניות ילדים.png]] |שיוך=[[وزارة الرفاه والضمان الاجتماعي]] |תחומי עיסוק=[[العائلات الحاضنة]] |אתר=https://govextra.gov.il/molsa/child-inquiries-commission/home/?utm_source=go.gov.il&utm_medium=referral |פייסבוק = netzivutyeladim |דואל=im4u@molsa.gov.il |כתובת=אחד העם 9, מגדל שלום (מעליות מערביות), קומה 5, תל אביב |טלפון=03-5171100 |טלפונים נוספים=050-6222600 }} נציבות פניות ילדים ונוער היא יחידה עצמאית וסטטוטורית (פועלת מכוח חוק) הנמצאת באחריות שר הרווחה והביטחון החברתי. *בראש הנציבות עומד נציב פניות ילדים ונוער- עובד מדינה (שופט לשעבר, פסיכיאטר, עובד סוציאלי או פסיכולוג) שמונה על-ידי השר. *הנציבות מאפשרת לילדים ובני נוער השוהים במסגרת השמה חוץ ביתית [[تقديم شكوى لممثلية توجهات الأطفال من قبل أطفال وشباب يمكثون لدى عائلة حاضنة، في الداخليات أو النزل|להגיש תלונה]] באופן עצמאי, פרטי וחופשי, מבלי לחשוש מפגיעה בעקבות הגשת התלונה, זאת באמצעות הנגשת דרכי פנייה שונות, כך שיתאימו לצרכי הילד, כגון: פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, טלפון, הודעות קוליות (עבור מי שאינם יודעים קרוא וכתוב) וכו'. *התלונות יכולות להתקבל ישירות מהילדים עצמם, וכן באמצעות ילדים אחרים, [[وصيّ|אפוטרופסים]] לדין, עו"ד שמינה בית משפט לקטין או באמצעות ידיד של הקטין. *לאחר קבלת התלונה הנציבות עורכת בירור מקיף, כאשר הנציב רשאי להמליץ על נקיטת צעדים נגד הגורם נגדו הוגשה התלונה, נקיטת אמצעים לתיקון ליקויים/בעיות שנמצאו וכן נקיטת אמצעים נדרשים והמלצות לשינוי מדיניות כדי למנוע פגיעה בילד או בילדים אחרים. == الوظيفة == *בירור תלונות המוגשות על ידי כל ילד ונער עד גיל 18 או [[الأجيال الشابة أصحاب الإعاقات|צעיר עם מוגבלות]] עד גיל 21 ששולב במשפחת [[العائلات الحاضنة]] או בכל מסגרת חוץ-ביתית אחרת כגון פנימייה או הוסטל. ==דרכי יצירת קשר== * טלפון: מס' {{טלפון|050-6222600}}. * הודעת "ווטסאפ" למספר הטלפון הנ"ל. * טלפון: {{טלפון|03-5171100}}. * "אינסטגרם": "NETZIVUT". * מייל: {{דואל|im4u@molsa.gov.il}} * "פייסבוק": באמצעות '''שליחת הודעה פרטית''' בדף [https://www.facebook.com/netzivutyeladim "נציבות פניות ילדים"]. *הגעה אישית למשרדי הנציבות: רח' אחד העם 9, קומה 5 (מעליות מערביות), תל-אביב (חשוב להתקשר לפני ההגעה כדי לוודא שמישהו יקבל וילווה את הפונה). == مواضيع وحقوق == *[[تقديم شكوى لممثلية توجهات الأطفال من قبل أطفال وشباب يمكثون لدى عائلة حاضنة، في الداخليات أو النزل]] *[[العائلات الحاضنة]] * [[الأطفال والشبيبة]] * [[الأطفال والشبيبة في خطر]] * [[الأطفال مع إحتياجات خاصة|ילדים עם מוגבלות]] ==Metadata== {{מטא |סוג ערך = ממשל |תחום תוכן = ילדים ונוער }} [[קטגוריה:ילדים ונוער בסיכון]] [[קטגוריה:ילדים עם מוגבלות]] [[קטגוריה:אומנה]] [[AR:مفوضية توجهات الأطفال والشبيبة في التنسيب خارج المنزل]] [[he:נציבות פניות ילדים ונוער בהשמה חוץ ביתית]]