{{נתוני תרגום
|שם=סינון אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ובסלולר ללא תשלום
|שם מתורגם=تنقية مواقع ومحتويات ضارة في الانترنت والهاتف مجاناً
|תאריך עדכון מקור=20231127144347
|rev_id=544498
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
| מידע = ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר מחויבות לספק למנויים שירות של סינון אתרים ותכנים פוגעניים
| מידע2 =הספקיות והחברות מחויבות ליידע את המנויים בדבר קיומם של תכנים ואתרים פוגעניים ברשת וכן בדבר זכותם לקבל את השירות
| חשוב = יש לפנות ישירות לספקית האינטרנט וחברת הסלולר לצורך קבלת השירות
| פיצוי =שירות הסינון הבסיסי, אותו חובה לספק למנויים, ניתן ללא תשלום
| שאלה =
| ממשל = למידע נוסף ראו סע' 4ט [https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/032_002.htm#Seif178 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982]
}}
}}
{{טפסים
| 1 =
| 2 =
| 3 =
}}
{{עצם העניין/סיום}}
חוק התקשורת קובע, כי על כל ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר, לספק לכל מנוי שיבקש זאת, שירות של סינון תכנים פוגעניים ואתרים פוגענים.
*שירות הסינון מונע גישה לאתרי אינטרנט פוגעניים ולתכנים פוגעניים כגון: פורנוגרפיה, הימורים, הסתה גזענית או לאומנית ומשחקים הכוללים אלימות.
*ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר מחוייבות ליידע את המנויים בדבר קיומם של תכנים פוגעניים ואתרים פוגעניים ברשת האינטרנט, הסכנות ואפשרויות ההגנה, כולל האפשרות לקבל, '''ללא תשלום''', שירות סינון בסיסי ויעיל.
== من هو صاحب الحق؟ ==
*כל מנוי של ספקית אינטרנט וחברת סלולר.
== عملية تحصيل الحق ==
*יש לפנות ישירות לספקית האינטרנט וחברת הסלולר ולבקש כי יותקן שירות הסינון במנוי.
*במקרה של הפרת הזכות ניתן להגיש [https://www.gov.il/he/Departments/Guides/subjects תלונה/בקשה למשרד התקשורת].
*משרד התקשורת מוסמך להטיל עיצום כספי על ספקית אינטרנט או חברת סלולר שלא תספק את שירות הסינון בהתאם להוראות החוק.
*בנוסף, מנוי שנפגע ונגרם לו נזק כתוצאה מאי-קבלת השירות, יכול לפנות לבית המשפט בתביעה לקבלת פיצוי בגין הפרת חובה חקוקה.
== من المهمّ أن تعرف ==
*חובת ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר היא לספק, '''ללא תשלום''', שירות סינון יעיל ובסיסי. שירות סינון מתקדם ו/או נוסף עשוי להיות כרוך בתשלום.
*ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר מחויבות ליידע את המנויים באשר לשירות הסינון ומטרתו, בדרכים הבאות:
**עלון מודפס שיישלח למנוי בדואר לאחר ההתקשרות הראשונית, במועד חידוש המנוי ולפחות אחת לשנה במהלך תקופת המינוי.
**פרסום באתר האינטרנט של ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר.
**ציון המידע בהסכם שנחתם עם המנוי.
**המידע יימסר למנוי באמצעות נציג שירות לקוחות של ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר.
{{ראו גם
| [[إستهلاك]]
| [[الحق في الخصوصية]]
|[[طلاب المدارس]]
|[[حرية التعبير]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=}}
=== منظمات الدعم والمساعدة ===
* [[إستهلاك/منظمات الدعم والمساعدة|לרשימת ארגונים המסייעים בתחום הצרכנות]]
=== جهات حكوميّة ===
*[https://www.gov.il/he/Departments/ministry_of_communications משרד התקשורת]
== مراجع قانونية ورسمية ==
=== تشريعات وإجراءات ===
*[https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/032_002.htm#Seif178 חוק התקשורת (בזק ושידורים), תשמ"ב-1982]- סע' 4ט.
=== توسُّع ونشرات ===
*[https://www.gov.il/he/departments/news/content_filtering_license_update_230120 שירות סינון תכנים ללא תשלום בלחיצת כפתור] באתר המשרד לחיזוק וקידום קהילתי.
*[https://www.gov.il/he/departments/publications/reports/cyberbullying_review גלישה בטוחה ומניעת בריונות רשת] באתר המשרד לביטחון הפנים.
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = זכויות
|תחום תוכן = צרכנות
}}
[[קטגוריה:פרטיות]]
[[קטגוריה: חופש הביטוי]]
[[AR:تنقية مواقع ومحتويات ضارة في الانترنت والهاتف مجاناً]]
[[he:סינון אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ובסלולר ללא תשלום]]