{{נתוני תרגום
|שם=ערעור על החלטת המחלקה לשירותים חברתיים
|שם מתורגם=الإعتراض على قرار قسم الخدمات الإجتماعية
|תאריך עדכון מקור=20231127144459
|rev_id=544623
}}
{{עצם העניין}}
{{תקציר |תוכן=
{{דגשים
| מידע = מי שנפגע מהחלטת המחלקה לשירותים חברתיים בעניינו רשאי לערער לוועדת הערר של משרד הרווחה במחוז מגוריו
| חשוב = המערער רשאי להיות מיוצג על ידי עורך דין בדיוני ועדת הערר
| פיצוי = הגשת הערר אינה כרוכה בתשלום
| שאלה =
| ממשל = למידע רשמי ראו [https://www.gov.il/he/Departments/General/molsa-submission-of-an-appeal אתר משרד הרווחה]
}}
}}
{{טפסים
| 1 = [https://govforms.gov.il/mw/forms/SubmissionOfAnAppeal@molsa.gov.il#!appealDetails טופס ערר מקוון]
| 2= [https://www.gov.il/BlobFolder/service/submission-of-an-appeal/he/Units_SocialDepartmentUnits_appeal-form.docx טופס ערר ידני] (קובץ להורדה)
}}
{{עצם העניין/סיום}}
אנשים שפנו לקבלת סיוע מהמחלקה לשירותים חברתיים באזור מגוריהם ואינם שבעי רצון מהתשובה שניתנה להם רשאים לערער על ההחלטה לוועדת הערר של משרד הרווחה באזור מגוריהם.
== جمهور الهدف والشروط المسبقة ==
* מי שפנו למחלקה לשירותים חברתיים ומעוניינים לערער מהסיבות הבאות:
** לא ניתן להם מענה מהמחלקה לשירותים חברתיים בתוך זמן סביר (30 ימים).
** הבקשה שהגישו נדחתה.
** החלטת המחלקה לשירותים חברתיים אינה מספקת.
{{דוגמה| אם שפנתה למחלקה לשירותים חברתיים באזור מגוריה בבקשה לרשום את ילדה למשפחתון המסובסד על-ידי משרד הרווחה. תשובת המחלקה היתה כי יש מקום פנוי רק במשפחתון המרוחק מביתה של האם. האם רשאית לערער על הקביעה לוועדת הערר באזור מגוריה.}}
== مراحل الإجراء ==
=== הגשת הערעור ===
* הערעור יוגש במועדים הבאים, בהתאם לנסיבות המקרה:
** מי שקיבל תשובה שהוא מעוניין לערער עליה, יגיש את הערעור בתוך 45 ימים מהיום שבו קיבל את התשובה עם ההחלטה.
** מי שלא קיבל כלל מענה, רשאי להגיש ערעור לאחר שחלפו 30 ימים מהיום שבו פנה למחלקה לשירותים חברתיים.
* את הערר ניתן להגיש באמצעות:
**מילוי ושליחת [https://govforms.gov.il/mw/forms/SubmissionOfAnAppeal@molsa.gov.il#!appealDetails טופס ערר מקוון (אינטרנטי)].
**הורדת, הדפסת ומילוי ידני של [https://www.gov.il/BlobFolder/service/submission-of-an-appeal/he/Units_SocialDepartmentUnits_appeal-form.docx טופס הגשת ערר] והגשתו [https://www.gov.il/he/Departments/General/molsa-submission-of-an-appeal#%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%20%D7%A7%D7%A9%D7%A8%20%D7%95%D7%A2%D7%93%D7%95%D7%AA%20%D7%A2%D7%A8%D7%A8%20%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%95%D7%AA לוועדה האזורית במחוז מגוריו של העורר] (ניתן לקבל את הטופס גם במחלקה לשירותים חברתיים).
=== לקראת הדיון בערר ===
* המחלקה לשירותים חברתיים שעל החלטתה מוגש הערר תקבל את הערר לעיונה ותגיש דו"ח תגובה לערר, שיועבר לוועדה לפני הדיון.
* מגיש הערר יקבל בדואר רשום זימון לדיון בוועדה בתוך 15 ימים ממועד הגשת הערר.
* העורר רשאי להיות מיוצג בוועדה על ידי עורך דין מטעמו.
* בנוסף, יוזמן לדיון נציג המחלקה לשירותים חברתיים (העו"ס המטפל, או מנהל המחלקה, או נציג אחר מטעם המחלקה הבקיא בנושא).
=== ועדת הערר ===
* ועדת הערר תתכנס לדיון בתוך 6 שבועות מיום קבלת הערר.
* בוועדה חברים:
** יושב ראש הוועדה- משפטן הכשיר להתמנות לשופט בית משפט שלום, שמונה בהתייעצות עם שר המשפטים.
** נציג ציבור שאינו עובד מדינה ואינו עובד רשות מקומית.
** עובד סוציאלי שהוא לא עובד מדינה או עובד רשות מקומית, שעבד כעובד סוציאלי בשירות המדינה או רשות מקומית 7 שנים לפחות.
* כמו כן ישתתף בישיבת הוועדה האחראי על הוועדה ("מרכז הוועדה").
=== הדיון בוועדת הערר ===
* במהלך הדיון תבחן הוועדה את הטענות שעלו בערר על פי כתב הערר ודו"ח התגובה לערר של המחלקה לשירותים חברתיים.
* הוועדה תשמע את העורר ואת נציג המחלקה לשירותים חברתיים.
* הוועדה תעיין בחומר, תשמע את הצדדים וכן תזמין ותשמע כל אדם אחר שיכול לתרום לבירור העניין.
* מרכז הוועדה ירשום את מהלך הדיון בפרוטוקול.
=== קבלת החלטה בערר ===
* במקרים שבהם הערעור עוסק במתן עזרה חומרית (ישירה או עקיפה) על-פי כללי הזכאות, הוועדה רשאית:
** לשנות את ההחלטה שעליה הוגש הערעור.
** לבטל את ההחלטה ולקבוע מתן עזרה כספית בהתאם להוראות.
** לחייב את המחלקה לשירותים חברתיים לבדוק שנית את בקשת העורר, בהתאם להוראות שתיתן לכך, או ללא הוראות מיוחדות.
** לדחות את הערר ולאשר את ההחלטה של המחלקה לשירותים חברתיים.
* במקרים שבהם הערעור עוסק במתן טיפול סוציאלי (עזרה מהמחלקה לשירותים חברתיים שלא כוללת סיוע חומרי, הוועדה רשאית:
** לחייב את המחלקה לשירותים חברתיים לבדוק שנית את בקשת העורר, בהתאם להוראות שתיתן לכך, או ללא הוראות מיוחדות.
** לדחות את הערר ולאשר את ההחלטה של המחלקה לשירותים חברתיים.
* דיוני הוועדה והנימוקים להחלטותיה, כולל דעת המיעוט, יירשמו בפרוטוקול שייחתם על ידי כל חברי הוועדה.
* החלטת הוועדה תינתן בתוך זמן סביר, ולא יאוחר מ-10 ימים מיום ישיבתה האחרונה בעניין הערר או מיום סיום גביית העדויות.
* החלטת הוועדה ונימוקיה יישלחו בדואר למגיש הערר (העורר) לא יאוחר משבועיים מיום הדיון בוועדה.
* העורר יקבל את ההחלטה בכתב בשפה ברורה. העתקי ההחלטה יישלחו גם למחלקה לשירותים חברתיים (שעל החלטתה עוררים) וכן למנהל הכללי במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.
=== יישום החלטת ועדת הערר ===
* המחלקה לשירותים חברתיים תבצע את החלטת ועדת הערר מיד עם קבלת ההחלטה.
* המחלקה לשירותים חברתיים תודיע על ביצוע ההחלטה בכתב למערער.
* את ההודעה לגבי ביצוע ההחלטה יש למסור בתוך 14 ימים מיום קבלת החלטת הוועדה.
== استئناف ==
* אם הערר נדחה, או התקבל רק באופן חלקי, מגיש הערר יכול לערער על החלטת ועדת הערר.
*יש להגיש את הערעור לבית משפט לעניינים מינהליים (בית משפט מחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים), בתוך 45 ימים מיום קבלת ההחלטה.
* רצוי להיעזר בייעוץ משפטי לצורך הגשת הערעור לבית המשפט לעניינים מנהליים.
* שימו לב: המחלקה לשירותים חברתיים עשויה אף היא לערער על החלטת ועדת הערר.
{{ראו גם
| [[الدخل المنخفض والضائقة الإقتصادية]]
| [[أشخاص مع إعاقة]]
| [[مساعدة قانونية مجانية أو بدفع رمزي]]
}}
== الجهات المُساعِدة ==
{{מי יעזור לי|רשימה=}}
=== جهات حكوميّة ===
* [[وزارة الرفاه والضمان الاجتماعي]]
== مراجع قانونية ورسمية ==
=== تشريعات وإجراءات ===
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/p171_001.htm#Seif2 חוק שירותי הסעד] - סעיף 2(ג)-(ט)
* [https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/molsa-taas1-attachments/he/TaasSocialRegulationsFiles_Taas1_1.8.pdf הוראת תע״ס מס׳ 1.8] - ועדות ערר - עקרונות ונהלי עבודה
=== توسُّع ونشرات ===
*[https://clickrevaha.molsa.gov.il/product-page/867 ועדות ערר] באתר "קליק לרווחה" של משרד הרווחה
=== شكر وتقدير ===
* המידע המקורי בערך זה נכתב בסיוע המחלקה לוועדות ערר וטיפול בפרט באגף למשאבי קהילה במשרד הרווחה והשירותים החברתיים.
==Metadata==
{{מטא
|סוג ערך = הליכים
|תחום תוכן = ממשל ודמוקרטיה
}}
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]
[[קטגוריה:רווחה]]
[[קטגוריה:הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
[[קטגוריה:אנשים עם מוגבלויות]]
[[ar:الإعتراض على قرار قسم الخدمات الإجتماعية]]
[[he:ערעור על החלטת המחלקה לשירותים חברתיים]]