עם מתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), מוטלות על החייב הגבלות שונות וביניהן הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי
החייב או הנאמן, רשאים להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון בקשה להסרת ההגבלה כך שיתאפשר לחייב לעשות שימוש בכרטיס אשראי
חייב שאינו מיוצג רשאי להגיש את הבקשה באופן מקוון או ידני. מייצג של חייב נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון
הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום


אזהרה
דף זה מתייחס להליכי חדלות פירעון כשסכום החובות גבוה מ-166,627.31 ₪ (נכון ל-2024)

ברגע שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), מוטלות עליו הגבלות שונות וביניהן הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי. כל עוד ההגבלה בתוקף, על החייב נאסר לעשות שימוש בכרטיס אשראי.

  • החייב או הנאמן, רשאים להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי בקשה להסרת ההגבלה.
  • הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

למי ואיך פונים

  • את הבקשה להסרת ההגבלה יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
    • מייצג של חייב נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון בלבד באמצעות מערכת "הממונט".
    • חייב שאינו מיוצג, רשאי להגיש את הבקשה באופן מקוון או באופן ידני באמצעות הגשת מסמך בקשה כתוב, בצירוף הנימוקים, המידע והמסמכים הנדרשים (כמו בבקשה המקוונת) ב-2 העתקים במשרדי המחוז של הממונה, שבו מתנהל התיק.

מילוי והגשת הבקשה באופן מקוון

  • יש להיכנס למערכת המקוונת באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • יש ללחוץ על התיבה "בקשות ופניות לממונה" ובחלון שיפתח לבחור ב"בקשות ופניות לאחר מתן צו פתיחת הליכים".
  • בחלון שיפתח יש להזין את מספר התיק (מופיע על גבי הצו) והמחוז המטפל וללחוץ על "אישור".
  • יש למלא את כל הפרטים הנדרשים, כגון: שם מלא, מספר זהות, פרטי המייצג (אם ישנו), פרטי התקשרות וללחוץ על "הבא".
  • יש למלא את טופס הבקשה בהתאם להנחיות המופיעות בו ולוודא כי נמסרים, בין היתר, המידע והמסמכים הבאים:
    • העובדות והנימוקים המצדיקים את הסרת ההגבלה ומתן האפשרות לעשות שימוש בכרטיס אשראי.
    • פירוט השימוש המבוקש בכרטיס האשראי: מטרת התשלום בגינו מתבקש השימוש בכרטיס, פירוט התשלומים שבכוונת החייב לבצע באמצעות הכרטיס וגובה מסגרת האשראי המבוקשת בכרטיס.
    • אופן המימון של התשלומים שיבוצעו בכרטיס האשראי והאם החייב מסוגל לשלם את התשלומים מתוך דמי המחייה שהוקצו לו במסגרת הליכי חדלות הפירעון.
    • יש לפרט האם החייב ניסה להסדיר את התשלום בדרכים אחרות או באמצעי תשלום אחרים.
    • מסמך עמדת הנאמן ביחס לבקשה. אם החייב לא הצליח לקבל את עמדת הנאמן בתוך זמן סביר, יש לצרף אסמכתא המעידה כי נעשתה פנייה לנאמן.
    • מסמך הסכמה של מנפיק כרטיס האשראי עמו מעוניין החייב להתקשר בחוזה.
    • תצהיר התומך בבקשה וכן הצהרה על אי-שימוש לרעה וניצול לרעה של הבקשה להסרת ההגבלה.
שימו לב
  • ניתן לבקש במסגרת מילוי הבקשה כי היא תהיה חסויה.
  • אם הממונה לא יקבל את הבקשה לחיסיון, הבקשה תופיע באתר המידע המקוון.

שלבי ההליך

  • לאחר הגשת הבקשה, יישלח למגיש הבקשה (החייב, המייצג או הנאמן) בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס) אישור כי הבקשה התקבלה.
  • ככלל, לפני קבלת ההחלטה, הממונה יאפשר לנושים להביע את דעתם, אלא אם יחליט כי הסרת ההגבלה נחוצה באופן מיידי.
  • החלטת הממונה תינתן בתוך 14 ימים מהיום שהבקשה הוגשה.
    • אם הממונה דרש פרטים נוספים לאחר הגשת הבקשה, ההחלטה תתקבל בתוך 14 ימים מהיום שנמסרו הפרטים שנדרשו.
  • החלטת הממונה תישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס).

ערעור

  • אם הממונה החליט שלא לקבל את הבקשה, היא תועבר להכרעת בית-משפט השלום שבו מתנהל ההליך.

חשוב לדעת

  • הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
  • בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • ניתן לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
  • לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
  • יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכי הבקשה, בפורמט PDF.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון *5067 , בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.

גורם ממשל

ראו גם

גורמים מסייעים

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים