לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), הנושים יכולים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו
את הבקשה יש להגיש באופן מקוון לממונה על הליכי חדלות פירעון
הגשת הבקשה לא כרוכה בתשלום


אזהרה
דף זה מתייחס להליכי חדלות פירעון כשסכום החובות גבוה מ-166,627.31 ₪ (נכון ל-2024)

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, נושיו יכולים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו, כגון הבקשה לקבלת הצו (״דוח על מצבו הכלכלי של החייב״) והמסמכים שצורפו לבקשה, בתנאי שהם קשורים לחייב עצמו.

שימו לב
עיון והעתקה של מידע שהחייב ציין בבקשה שהוא אישי או רגיש וכן מידע שקשור לבן זוגו או לילדיו, יתאפשר רק אם הממונה ישתכנע, בין השאר, שהמידע דרוש לנושה לצורך הגשת בקשה לביטול הצו.
  • את הבקשה יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי באמצעות טופס מקוון (ממוחשב).

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • כל נושה של חייב שקיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.

למי ואיך פונים

  • את הבקשה לעיין ולהעתיק את הצו יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון באמצעות מערכת מקוונת.

מילוי והגשת הבקשה

  • יש להיכנס למערכת המקוונת באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • יש ללחוץ על התיבה "בקשות ופניות לממונה" ובחלון שיפתח לבחור ב"בקשות ופניות לאחר מתן צו פתיחת הליכים".
  • בחלון שיפתח יש להזין את מספר התיק (מופיע על גבי צו פתיחת ההליכים) והמחוז המטפל וללחוץ על "אישור".
  • יש למלא את כל הפרטים שנדרשים, כגון: שם מלא, מספר זהות, פרטי המייצג (אם ישנו), פרטי התקשרות וללחוץ על "הבא".
  • יש לעקוב אחר ההנחיות, לפרט את הנימוקים בצורך לעיין בצו פתיחת ההליכים, לצרף את כל המסמכים שנדרשים (בפורמט PDF) ולחתום במקומות שנדרשים.
  • לאחר הגשת הבקשה, יישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS אישור כי הבקשה התקבלה.
  • הבקשה תועבר להחלטת הממונה שתישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS.
שימו לב
  • ככלל, החלטת הממונה תינתן בתוך 30 ימים מהיום שהבקשה הוגשה.
  • אם הממונה דרש פרטים נוספים לאחר הגשת הבקשה, ההחלטה תתקבל בתוך 30 ימים מהיום שנמסרו הפרטים שנדרשו.

חשוב לדעת

  • הגשת הבקשה לא כרוכה בתשלום.
  • בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • ניתן לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
  • לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
  • יש לוודא שעל המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכים בפורמט PDF, הפורמט היחידי שנתמך במילוי והגשת הדוח.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון *5067 , בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.

גורם ממשל

ראו גם

גורמים מסייעים

מקורות משפטיים ורשמיים

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים