מ (טיפול בהטמעת כותרת שכוללת שתופסת בטעות גם את תבנית "הצגת מוקדי שירות")
 
(60 גרסאות ביניים של 9 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{זכות/תחילת טור ימני}}
+
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
 +
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
 
| מידע  = [[חוק הגנת הצרכן]] מאפשר ללקוח של [[עסקה ברוכלות]] לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם
 
| מידע  = [[חוק הגנת הצרכן]] מאפשר ללקוח של [[עסקה ברוכלות]] לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם
 +
| מידע2 = צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק (מגיל 65 ומעלה) או עולה חדש, זכאי לבטל עסקה ברוכלות בתוך 4 חודשים
 
| איסור = לא ניתן לבטל עסקה לרכישת מוצר העשוי להתקלקל במהירות, כגון מוצרי מזון
 
| איסור = לא ניתן לבטל עסקה לרכישת מוצר העשוי להתקלקל במהירות, כגון מוצרי מזון
| חשוב = בית העסק לא יכול לדרוש דמי ביטול על ביטול עסקה ברוכלות
+
| שאלה = לבדיקת זכאות לביטול עסקה, ראו [http://www.consumers.org.il/category/consumers-click צרכנות בקליק] באתר המועצה הישראלית לצרכנות
| פיצוי = במקרה בו הצרכן עמד בתנאים לביטול העסקה והעסק מסרב לבטל את העסקה, ניתן להגיש תביעה גם על ההחזר וגם פיצוי עונשי של עד 10.000 ש"ח  
+
| פיצוי = במקרה שמתקיימים התנאים לביטול העסקה ו[[עוסק (לפי חוק הגנת הצרכן)|העוסק]] מסרב לבטלה, ה[[צרכן (לפי חוק הגנת הצרכן)|צרכן]] המעוניין בביטול רשאי להגיש תביעה לפיצוי  של עד 10,000 ש"ח בנוסף לסכום ההחזר על העסקה
| שאלה = <!-- דוגמה: שאלה -->
+
| ממשל כמו כן, ניתן [http://economy.gov.il/Trade/ConsumerProtection/Pages/FilingAComplaint.aspx להגיש תלונה] לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה}}
| ממשל = למידע נוסף ניתן לפנות ל[http://www.moit.gov.il/NR/exeres/17432196-ECEA-4619-87A9-791B6374DC1F.htm ממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת]
+
}}
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
+
{{טפסים
 +
| 1 =
 +
| 2 =
 +
| 3 =
 +
}}
 +
{{ראו גם
 +
| [[צרכנות]]
 +
| [[עסקה ברוכלות]]
 +
| [[ביטול עסקה צרכנית]]
 +
| [[ביטול עסקת מכר מרחוק]]  
 +
}}
 +
{{עצם העניין/סיום}}
  
<!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
 
 
חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח ב[[עסקה ברוכלות]] לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם.
 
חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח ב[[עסקה ברוכלות]] לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם.
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
+
* צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק (החל מגיל 65 ומעלה) או עולה חדש, רשאי לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים. זכאות זו תקפה לגבי עסקאות שנערכו החל מאוגוסט 2016.
 +
* בית העסק אינו רשאי לדרוש מהצרכן דמי ביטול.
  
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
<!-- כאן יש להכניס פירוט לגבי הזכאים לקבלת הזכות. -->
+
* כל לקוח ([[צרכן (לפי חוק הגנת הצרכן)|צרכן]]) של [[עסקה ברוכלות]] זכאי לבטל את העסקה '''בתוך 14 ימים''', בהתאם לתנאים.
* כל לקוח של [[עסקה ברוכלות]].
+
*  עם זאת, כל אחד מאלה זכאי לבטל עסקה ברוכלות '''בתוך 4 חודשים''':
== תהליך מימוש הזכות ==
+
** אדם עם מוגבלות ([[ביטול עסקה ברוכלות או עסקת מכר מרחוק על ידי אדם עם מוגבלות|לפרטים נוספים על הזכאות]]).
<!-- איך ניתן לממש את הזכות? נא להכניס כאן הסבר מפורט, כולל שלבים ופרטי קשר במידת הצורך. -->
+
** כל מי שמלאו לו 65 שנים ([[ביטול עסקה ברוכלות או עסקת מכר מרחוק על ידי אזרח ותיק (מגיל 65)|לפרטים נוספים]]).
* יש להודיע לבית העסק על ביטול העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם.
+
** עולה חדש, עד 5 שנים מהיום שניתנה לו תעודה עולה או תעודת זכאות כעולה ([[ביטול עסקה ברוכלות או עסקת מכר מרחוק על ידי עולה חדש|לפרטים נוספים]]).
* במקרה של שירות מתמשך, כדוגמת שירותי תקשורת (טלפוניה, טלויזיה רב ערוצית, אינטרנט):
+
 
** ניתן לבטל עסקה ברוכלות גם לאחר תחילת מתן השירות כל עוד הביטול נעשה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם.  
+
== תהליך מימוש הזכות == <!-- מוטמע בערכים של האוכלוסיות הספציפיות המקושרים מסעיף מי זכאי -->
** בית העסק אינו יכול לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש תשלם בעבור השירות שסופק עד למועד בו נמסרה הבקשה לביטול העסקה.
+
=== הודעה על ביטול העסקה ===
** במקרה שהותקן ציוד בבית הלקוח, בית העסק יכול לדרוש [[דמי התקנה|תשלום בעבור ההתקנה]] עד לסך של 100 ש"ח.
+
{{הטמעת כותרת|ביטול עסקה מתמשכת#הודעה על ביטול העסקה}}
* הודעת הביטול אינה חייבת להיות בכתב, וניתן למסור הודעת ביטול באמצעות הטלפון. ואולם, במקרה בו העסק מסרב לבטל את העסקה ומתכחש לקבלת הודעת הביטול בטלפון, יהיה על הצרכן להוכיח כי שוחח בטלפון עם העסק ואת תוכן השיחה.
+
* יש להודיע לבית העסק על ביטול העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם (או בתוך 4 חודשים, אם הצרכן הוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש).
* '''במקרה של מסירת הודעת ביטול בטלפון, מומלץ להקליט את השיחה עם נציג בית העסק'''.
+
* במקרה של שירות מתמשך, כגון שירותי תקשורת (טלפוניה, טלוויזיה רב-ערוצית, אינטרנט), ניתן לבטל עסקה ברוכלות גם לאחר תחילת מתן השירות כל עוד הביטול נעשה בתוך התקופה שנקבעה (14 ימים, או 4 חודשים בהתאם לאוכלוסיות הזכאיות) מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם.  
* '''רצוי לשלוח את הודעת הביטול בכתב באמצעות דואר רשום, ולשמור עותק של המכתב ואת אישור המשלוח בדואר'''.
+
=== דרישת תשלום ===
* '''רצוי לתאר במכתב את כל תהליך השיווק וביצוע העסקה'''. נסיבות המכירה עשויות לבסס עילות נוספות לביטול העסקה, המקנות לצרכן זכויות נוספות. כמו במקרה של הטעיה על תכונות המוצר, ניצול מצוקה, אי מתן הזדמנות סבירה לעין בחוזה לפני החתימה.
+
* במקרה של שירות מתמשך (כגון שירותי תקשורת):
* ניתן לבקש את ביטול העסקה גם במצב בו נעשה שימוש במוצר או שאריזתו נפתחה ועדיין לא השתמשו בו. ואולם במצב בו השימוש גרם להרעה משמעותית במצבו של המוצר (ערכו של המוצר ירד), יכול בית העסק לדרוש מהצרכן פיצוי עבור הפחת שנגרם מהשימוש במוצר. בנוסף יכול בית העסק לקזז את הפחת במוצר מההחזר המגיע ללקוח, ולהחזיר לצרכן רק את ההפרש.
+
** בית העסק אינו רשאי לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש תשלום עבור השירות שסופק עד למועד שבו נמסרה הבקשה לביטול העסקה.
 +
** אם הותקן ציוד בבית הלקוח, בית העסק יכול לדרוש [[דמי התקנה|תשלום עבור ההתקנה]] עד לסך של 100 ש"ח.  
 +
* ניתן לבקש את ביטול העסקה גם במקרה שנעשה שימוש במוצר או שאריזתו נפתחה ועדיין לא השתמשו בו. ואולם במצב שבו השימוש גרם להרעה משמעותית במצבו של המוצר (ערכו של המוצר ירד), יכול בית העסק לדרוש מהצרכן פיצוי עבור הפחת שנגרם מהשימוש במוצר. בנוסף יכול בית העסק לקזז את הפחת במוצר מההחזר המגיע ללקוח, ולהחזיר לצרכן רק את ההפרש.
 +
 
 +
== פרסום מידע לגבי אופן ביטול העסקה ==
 +
{{הטמעת כותרת|ביטול עסקה מתמשכת#פרסום מידע לגבי אופן ביטול העסקה}}
  
== חשוב לדעת ==
+
== חשוב לדעת == <!-- מוטמע בערכים של האוכלוסיות הספציפיות המקושרים מסעיף מי זכאי -->
<!-- במידת הצורך, ניתן להכניס כאן הבהרות חשובות. ניתן למחוק סעיף זה אם אינו נחוץ. -->
 
 
* לא ניתן לבטל עסקה לרכישת טובין פסידים (מוצר המאבד את ערכו במהירות, עוד בטרם החזרתו לעסק), כגון מוצרי חלב, עיתון וכד'.
 
* לא ניתן לבטל עסקה לרכישת טובין פסידים (מוצר המאבד את ערכו במהירות, עוד בטרם החזרתו לעסק), כגון מוצרי חלב, עיתון וכד'.
* בית העסק או הרוכל אינו יכול לדרוש דמי ביטול.
+
* במקרה שבו הצרכן עמד בתנאי הזמן לבקשת הביטול ושלח הודעה בדואר רשום (הוכחה לבקשת ביטולה ועדכון בית העסק בנושא) והעסק מסרב לבטל את העסקה, ניתן להגיש תביעה גם על ההחזר וגם פיצוי עונשי של עד 10,000 ש"ח כפי שבית המשפט יקבע. כמו כן, ניתן [http://economy.gov.il/Trade/ConsumerProtection/Pages/FilingAComplaint.aspx להגיש תלונה] לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה.
* במקרה בו הצרכן עמד בתנאי הזמן לבקשת הביטול ושלח הודיה בדואר רשום (הוכחה לבקשת ביטולה ועדכון בית העסק בנושא) והעסק מסרב לבטל את העסקה, ניתן להגיש תביעה גם על ההחזר וגם פיצוי עונשי של עד 10.000 ש"ח כפי שבית המשפט יקבע.
+
* בנסיבות ובמקרים מסויימים, ייתכן שניתן יהיה לבטל עסקה גם מעבר לפרק הזמן שנקבע לכך (לדוגמה: במקרה של הפרת חוזה, אי אספקת סחורה, או הטעייה של הלקוח). במקרים אלה מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לפני הביטול. למידע על גופים שניתן לפנות אליהם לסיוע, ראו "סיוע לצרכנים" בפורטל [[צרכנות]].
  
== תקדימים משפטיים ==
+
<!--== פסקי דין ==
<!--
+
* רשימת פסקי דין המשפיעים על הזכות
* רשימת תקדימים משפטיים המשפיעים על הזכות
 
 
-->
 
-->
 +
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
  
 
== ארגוני סיוע ==
 
== ארגוני סיוע ==
* [http://www.emun.org/ptrust/html/web/emun.htm אמון הציבור]
+
{{הטמעת כותרת|צרכנות#ארגוני סיוע}}
  
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
* [[הממונה על הגנת הצרכן]] ב[[משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה]]
+
{{הטמעת כותרת|צרכנות#גורמי ממשל}}
* [http://www.consumers.org.il/ המועצה הישראלית לצרכנות]
 
* [http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/92FC87C6-7C58-4355-AF31-9AE6F7CEBD02.htm רשימת גופים העוסקים בטיפול בתלונות בנושאי צרכנות במשרדי ממשלה וגופים ציבוריים] באתר [[משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה]]
 
  
== חוקים ותקנות ==
+
== חקיקה ונהלים ==
* [[חוק הגנת הצרכן]]
+
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/089_001.htm#Seif5 חוק הגנת הצרכן] - סעיפים 14, 14ט.
 +
* [https://www.nevo.co.il/law_word/law14/law-2569.pdf#page=6 חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 47), התשע"ו-2016]
 +
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_377.htm תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה) תשע"א-2010]
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
* [http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/8C8A6B27-33AA-42E8-A192-BAD1608A36CD,frameless.htm עלון עסקה ברוכלות של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה]
+
* [http://economy.gov.il/Trade/ConsumerProtection/ConsumerInformation/Pages/Transaction.aspx עסקה ברוכלות] באתר משרד הכלכלה
 
* [http://www.consumers.org.il/category/peddling המועצה הישראלית לצרכנות - מדריך בנושא עסקאות ברוכלות]
 
* [http://www.consumers.org.il/category/peddling המועצה הישראלית לצרכנות - מדריך בנושא עסקאות ברוכלות]
+
* [http://www.consumers.org.il/category/contract-under-14-days ביטול עסקה ברוכלות]. באתר המועצה הישראלית לצרכנות.
== מקורות ==
 
הערך נכתב על-ידי [[משתמש:ליטל סואט|ליטל סואט]]
 
 
 
 
 
{{זכות/סיום טור ימני}}
 
 
 
{{זכות/תחילת טור שמאלי}}
 
 
 
{{זכות/ראו גם
 
| [[צרכנות]]
 
| [[ביטול עסקה צרכנית]]
 
|
 
}}
 
{{זכות/חדשות
 
| 1 = '''09/03/2007''' אתר YNET: [http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3366564,00.html לכל תלונה יש כתובת]
 
| 2 = '''02/01/2007''' אתר נענע10: [http://mymoney.nana10.co.il/Article/?ArticleID=420306 למי מתלוננים?]
 
| 3 =
 
}}<!-- עד 3 ידיעות. כל ידיעה מועברת כפרמטר (ממוספר) נפרד. הפורמט המומלץ הוא תאריך מודגש ולאחריו קישור לידיעה. התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים -->
 
{{זכות/טפסים
 
| 1 =
 
| 2 =
 
| 3 =
 
}}<!-- רשימת טפסים למימוש הזכות. כל פרמטר מופיע בשורה משלו, כתבליט (בולט). התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים -->
 
 
 
{{זכות/סיום טור שמאלי}}
 
 
 
  
 +
==Metadata==
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:צרכנות]]
 
[[קטגוריה:צרכנות]]
[[קטגוריה:ביטול עסקה]]
+
 
 +
[[ar:إلغاء صفقة بيع متجول]]

גרסה אחרונה מ־02:14, 20 בפברואר 2019

הקדמה:

חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח של עסקה ברוכלות לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם
צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק (מגיל 65 ומעלה) או עולה חדש, זכאי לבטל עסקה ברוכלות בתוך 4 חודשים
לא ניתן לבטל עסקה לרכישת מוצר העשוי להתקלקל במהירות, כגון מוצרי מזון
לבדיקת זכאות לביטול עסקה, ראו צרכנות בקליק באתר המועצה הישראלית לצרכנות
במקרה שמתקיימים התנאים לביטול העסקה והעוסק מסרב לבטלה, הצרכן המעוניין בביטול רשאי להגיש תביעה לפיצוי של עד 10,000 ש"ח בנוסף לסכום ההחזר על העסקה
כמו כן, ניתן להגיש תלונה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה


חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח בעסקה ברוכלות לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם.

  • צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק (החל מגיל 65 ומעלה) או עולה חדש, רשאי לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים. זכאות זו תקפה לגבי עסקאות שנערכו החל מאוגוסט 2016.
  • בית העסק אינו רשאי לדרוש מהצרכן דמי ביטול.

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

הודעה על ביטול העסקה

  • הצרכן צריך להודיע לעוסק על ביטול העסקה. ניתן להודיע על הביטול בכל אחת מהדרכים הבאות:
    • בעל פה - בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק
    • בדואר רשום
    • בדוא"ל
    • בפקס (אם יש לעוסק פקס)
  • בעסקה שניתן לבצע באמצעות אתר האינטרנט של העוסק, יש לאפשר גם את ביטול העסקה באמצעות האתר. במקרים אלה על העוסק לפרסם בדף הראשי של האתר, באופן בולט וברור, קישור ייעודי שבאמצעותו ניתן לשלוח הודעת ביטול.
  • בהודעת הביטול הצרכן יפרט את שמו ואת מספר הזהות שלו.
  • אם הודעת הביטול נמסרת בעל פה, יש למסור פרט מזהה נוסף, אם הוסכם עליו עם הצרכן בעת ההתקשרות.
  • רצוי לשלוח הודעת ביטול באמצעות דואר רשום, שכן כך ישנו תיעוד רשמי של ביטול העסקה.
  • יש להודיע לבית העסק על ביטול העסקה בתוך 14 ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם (או בתוך 4 חודשים, אם הצרכן הוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש).
  • במקרה של שירות מתמשך, כגון שירותי תקשורת (טלפוניה, טלוויזיה רב-ערוצית, אינטרנט), ניתן לבטל עסקה ברוכלות גם לאחר תחילת מתן השירות כל עוד הביטול נעשה בתוך התקופה שנקבעה (14 ימים, או 4 חודשים בהתאם לאוכלוסיות הזכאיות) מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם.

דרישת תשלום

  • במקרה של שירות מתמשך (כגון שירותי תקשורת):
    • בית העסק אינו רשאי לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש תשלום עבור השירות שסופק עד למועד שבו נמסרה הבקשה לביטול העסקה.
    • אם הותקן ציוד בבית הלקוח, בית העסק יכול לדרוש תשלום עבור ההתקנה עד לסך של 100 ש"ח.
  • ניתן לבקש את ביטול העסקה גם במקרה שנעשה שימוש במוצר או שאריזתו נפתחה ועדיין לא השתמשו בו. ואולם במצב שבו השימוש גרם להרעה משמעותית במצבו של המוצר (ערכו של המוצר ירד), יכול בית העסק לדרוש מהצרכן פיצוי עבור הפחת שנגרם מהשימוש במוצר. בנוסף יכול בית העסק לקזז את הפחת במוצר מההחזר המגיע ללקוח, ולהחזיר לצרכן רק את ההפרש.

פרסום מידע לגבי אופן ביטול העסקה

  • עד למועד אספקת השירות או המוצר, העוסק מחויב ליידע את הצרכן בכתב לגבי הדרכים למסירת הודעה על ביטול העסקה (כפי שפורטו לפני כן בדף זה), את פרטי ההתקשרות לגבי כל אחת מדרכי הביטול, ואת הפרטים שהצרכן צריך לכלול בהודעת הביטול.
  • המידע ייכתב בחוזה, בטופס גילוי או במסמך המפרט את עיקרי העסקה.
  • בנוסף, המידע יפורט על גבי החשבונית, הקבלה או הודעת התשלום.
  • בעסקה לתקופה קצובה שלא נדרשת לגביה הסכמה מפורשת של הצרכן להמשך ההתקשרות, המידע יפורט גם בהודעה על מועד סיום העסקה, הנשלחת לצרכן.
  • אם יש לעוסק אתר אינטרנט, המידע יפורט בדף הראשי של האתר. אם מדובר באתר שבאמצעותו ניתן גם לבצע את העסקה, המידע לגבי ביטול העסקה ייכתב בדף הראשי ליד הקישור המאפשר לבטל את העסקה.

חשוב לדעת

  • לא ניתן לבטל עסקה לרכישת טובין פסידים (מוצר המאבד את ערכו במהירות, עוד בטרם החזרתו לעסק), כגון מוצרי חלב, עיתון וכד'.
  • במקרה שבו הצרכן עמד בתנאי הזמן לבקשת הביטול ושלח הודעה בדואר רשום (הוכחה לבקשת ביטולה ועדכון בית העסק בנושא) והעסק מסרב לבטל את העסקה, ניתן להגיש תביעה גם על ההחזר וגם פיצוי עונשי של עד 10,000 ש"ח כפי שבית המשפט יקבע. כמו כן, ניתן להגיש תלונה לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן במשרד הכלכלה.
  • בנסיבות ובמקרים מסויימים, ייתכן שניתן יהיה לבטל עסקה גם מעבר לפרק הזמן שנקבע לכך (לדוגמה: במקרה של הפרת חוזה, אי אספקת סחורה, או הטעייה של הלקוח). במקרים אלה מומלץ לפנות לייעוץ משפטי לפני הביטול. למידע על גופים שניתן לפנות אליהם לסיוע, ראו "סיוע לצרכנים" בפורטל צרכנות.


ארגוני סיוע


גורמי ממשל


חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים