מ (זכות:עסקה ברוכלות הועבר לחדש:ביטול עסקה ברוכלות)
שורה 1: שורה 1:
{{זכות/עסקה ברוכלות}}
+
 
 +
{{זכות/תחילת טור ימני}}
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
 
| מידע  = <!-- תבנית זו מיועדת להכנסת דגשים עיקריים בנוגע לזכות.-->
 
| מידע  = <!-- תבנית זו מיועדת להכנסת דגשים עיקריים בנוגע לזכות.-->
שורה 9: שורה 10:
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
  
==הגדרה==
+
<!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
עסקה ברוכלות היא עסקה שנעשית בכל מקום שהוא אינו מקומו המקורי של בית העסק למשל בבית הלקוח, במקום עבודתו או ברחוב. זוהי עסקה שנעשית ביוזמתו של הרוכל (האדם) המגיע למיקומכם ומציע לכם את המוצר או השירות שלו. 
 
  
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
  
 +
== מי זכאי? ==
 +
<!-- כאן יש להכניס פירוט לגבי הזכאים לקבלת הזכות. -->
  
 +
== תהליך מימוש הזכות ==
 +
<!-- איך ניתן לממש את הזכות? נא להכניס כאן הסבר מפורט, כולל שלבים ופרטי קשר במידת הצורך. -->
  
== ביטול העסקה ==
+
== חשוב לדעת ==
במצב בו נעשתה עסקה ברוכלות והצרכן מעוניין בביטולה חוק הגנת הצרכן מאפשר את זכות ביטול העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה לפי המאוחר מביניהם. העסק לא יכול לדרוש תשלום דמי ביטול.  בשירות מתמשך כמו בשירותי התקשורת ניתן לבטל עסקה ברוכלות גם לאחר תחילת מתן השירות  באותם תנאי זמן, בית העסק אינו יכול לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש בעבור השירות שסופק יש לשלם לבית העסק בעד השירות שניתן עד למועד בו נמסרה הבקשה לביטול העסקה, אם הותקן ציוד בבית הלקוח בית העסק יכול לדרוש תשלום בעבור ההתקנה עד ל 100 ₪. הודעת הביטול לא חייבת להיות בכתב, הודעה טלפונית או בפקס תקפה אך אין עליה הוכחה  מצד בית העסק לקבלת הביטול, במצב כזה יהיה על הצרכן להוכיח כי הודיע לבית העסק על ביטול. לכן רצוי לשלוח הודעה בכתב לצורך הוכחה לבקשת הביטול. יש לשלוח הודעת ביטול בכתב בדואר רשום כאשר מומלץ כי ההודעה מפרטת את הסיבות לביטול, ולשמור עותק ואישור של הדואר למשלוח. במצב בו תהליך השיווק של המוצר או השירות היה מוטעה בין אם זה הטעייה של הלקוח, ניצול מצוקתו או אי מתן אפשרות לעיין בחוזה, מצב זה מהווה עילה לביטול העסקה.  במצב בו הצרכן עמד בתנאי הזמן לבקשת הביטול ושלח הודיה בדואר רשום (הוכחה לבקשת ביטולה ועדכון בית העסק בנושא) והעסק מסרב לביטול ניתן להגיש תביעה גם על ההחזר וגם פיצוי עונשי של עד 10.000 שח כפי שבית המשפט יקבע. ניתן לבקש את ביטול העסקה גם במצב בו נעשה שימוש במוצר או שאריזתו נפתחה ועדיין לא השתמשו בו, אך במצב בו השימוש גרם להרעה במצבו בית העסק יכול לדרוש מהצרכן פיצוי עבור הפחת שנגרם מהשימוש בו.בית העסק יכול לקזז את ההפרש מהפחת שנגרם למה שבית העסק צריך להחזיר לו.
+
<!-- במידת הצורך, ניתן להכניס כאן הבהרות חשובות. ניתן למחוק סעיף זה אם אינו נחוץ. -->
 +
 
 +
== תקדימים משפטיים ==
 +
<!--
 +
* רשימת תקדימים משפטיים המשפיעים על הזכות
 +
-->
  
 
== ארגוני סיוע ==
 
== ארגוני סיוע ==
*ניתן לפנות בכתב
+
<!--
 +
* יש להכניס כאן רשימת ארגונים מסייעים
 +
* בצורת רשימה, כהפניות לדפיהם במערכת כל-זכות
 +
-->
  
לממונה על הגנת הצרכן
+
== גורמי ממשל ==
 +
<!--
 +
* רשימת גורמי ממשל המסייעים במימוש הזכות
 +
-->
  
משרד התעשייה המסחר והתעסוקה, רחוב בנק ישראל 5ירושלים 91036 טלפון: 02-6662590 פקס: 02-6662936 www.moital.gov.i
+
== חוקים ותקנות ==
 +
<!--
 +
* רשימת חוקים ותקנות מכוחם מוקנית הזכות או משפיעים עליה
 +
-->
  
== חוקים ותקנות ==
+
== הרחבות ופרסומים ==
* המחוקק היה ער למצב זה ובחוק הגנת הצרכן קיים סעיף המאפשר לצרכן לבטל עסקה ברוכלות.
+
<!--
 +
* רשימת הרחבות בנושא, למי שמעוניין לקרוא מעבר
 +
-->
  
 
== מקורות ==
 
== מקורות ==
* http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/8C8A6B27-33AA-42E8-A192-BAD1608A36CD,frameless.htm
+
<!--
* http://www.consumers.org.il/category/peddling
+
* בסעיף זה יש להכניס רשימת מקורות לטקסט לצורך סימוכין ומתן קרדיט
 
+
-->
  
  
שורה 60: שורה 80:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 +
 +
 +
 +
 +
==הגדרה==
 +
עסקה ברוכלות היא עסקה שנעשית בכל מקום שהוא אינו מקומו המקורי של בית העסק למשל בבית הלקוח, במקום עבודתו או ברחוב. זוהי עסקה שנעשית ביוזמתו של הרוכל (האדם) המגיע למיקומכם ומציע לכם את המוצר או השירות שלו. 
 +
 +
 +
== ביטול העסקה ==
 +
במצב בו נעשתה עסקה ברוכלות והצרכן מעוניין בביטולה חוק הגנת הצרכן מאפשר את זכות ביטול העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה לפי המאוחר מביניהם. העסק לא יכול לדרוש תשלום דמי ביטול.  בשירות מתמשך כמו בשירותי התקשורת ניתן לבטל עסקה ברוכלות גם לאחר תחילת מתן השירות  באותם תנאי זמן, בית העסק אינו יכול לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש בעבור השירות שסופק יש לשלם לבית העסק בעד השירות שניתן עד למועד בו נמסרה הבקשה לביטול העסקה, אם הותקן ציוד בבית הלקוח בית העסק יכול לדרוש תשלום בעבור ההתקנה עד ל 100 ₪. הודעת הביטול לא חייבת להיות בכתב, הודעה טלפונית או בפקס תקפה אך אין עליה הוכחה  מצד בית העסק לקבלת הביטול, במצב כזה יהיה על הצרכן להוכיח כי הודיע לבית העסק על ביטול. לכן רצוי לשלוח הודעה בכתב לצורך הוכחה לבקשת הביטול. יש לשלוח הודעת ביטול בכתב בדואר רשום כאשר מומלץ כי ההודעה מפרטת את הסיבות לביטול, ולשמור עותק ואישור של הדואר למשלוח. במצב בו תהליך השיווק של המוצר או השירות היה מוטעה בין אם זה הטעייה של הלקוח, ניצול מצוקתו או אי מתן אפשרות לעיין בחוזה, מצב זה מהווה עילה לביטול העסקה.  במצב בו הצרכן עמד בתנאי הזמן לבקשת הביטול ושלח הודיה בדואר רשום (הוכחה לבקשת ביטולה ועדכון בית העסק בנושא) והעסק מסרב לביטול ניתן להגיש תביעה גם על ההחזר וגם פיצוי עונשי של עד 10.000 שח כפי שבית המשפט יקבע. ניתן לבקש את ביטול העסקה גם במצב בו נעשה שימוש במוצר או שאריזתו נפתחה ועדיין לא השתמשו בו, אך במצב בו השימוש גרם להרעה במצבו בית העסק יכול לדרוש מהצרכן פיצוי עבור הפחת שנגרם מהשימוש בו.בית העסק יכול לקזז את ההפרש מהפחת שנגרם למה שבית העסק צריך להחזיר לו.
 +
 +
== ארגוני סיוע ==
 +
*ניתן לפנות בכתב
 +
 +
לממונה על הגנת הצרכן
 +
 +
משרד התעשייה המסחר והתעסוקה, רחוב בנק ישראל 5ירושלים 91036 טלפון: 02-6662590 פקס: 02-6662936 www.moital.gov.i
 +
 +
== חוקים ותקנות ==
 +
* המחוקק היה ער למצב זה ובחוק הגנת הצרכן קיים סעיף המאפשר לצרכן לבטל עסקה ברוכלות.
 +
 +
== מקורות ==
 +
* http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/8C8A6B27-33AA-42E8-A192-BAD1608A36CD,frameless.htm
 +
* http://www.consumers.org.il/category/peddling

גרסה מ־14:04, 21 בדצמבר 2011

תבנית:זכות/תחילת טור ימני


תבנית:זכות/סיום הקדמה

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

חשוב לדעת

תקדימים משפטיים

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חוקים ותקנות

הרחבות ופרסומים

מקורות

תבנית:זכות/סיום טור ימני

תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי תבנית:סטטוס תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי



הגדרה

עסקה ברוכלות היא עסקה שנעשית בכל מקום שהוא אינו מקומו המקורי של בית העסק למשל בבית הלקוח, במקום עבודתו או ברחוב. זוהי עסקה שנעשית ביוזמתו של הרוכל (האדם) המגיע למיקומכם ומציע לכם את המוצר או השירות שלו.


ביטול העסקה

במצב בו נעשתה עסקה ברוכלות והצרכן מעוניין בביטולה חוק הגנת הצרכן מאפשר את זכות ביטול העסקה תוך 14 יום מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה לפי המאוחר מביניהם. העסק לא יכול לדרוש תשלום דמי ביטול. בשירות מתמשך כמו בשירותי התקשורת ניתן לבטל עסקה ברוכלות גם לאחר תחילת מתן השירות באותם תנאי זמן, בית העסק אינו יכול לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש בעבור השירות שסופק יש לשלם לבית העסק בעד השירות שניתן עד למועד בו נמסרה הבקשה לביטול העסקה, אם הותקן ציוד בבית הלקוח בית העסק יכול לדרוש תשלום בעבור ההתקנה עד ל 100 ₪. הודעת הביטול לא חייבת להיות בכתב, הודעה טלפונית או בפקס תקפה אך אין עליה הוכחה מצד בית העסק לקבלת הביטול, במצב כזה יהיה על הצרכן להוכיח כי הודיע לבית העסק על ביטול. לכן רצוי לשלוח הודעה בכתב לצורך הוכחה לבקשת הביטול. יש לשלוח הודעת ביטול בכתב בדואר רשום כאשר מומלץ כי ההודעה מפרטת את הסיבות לביטול, ולשמור עותק ואישור של הדואר למשלוח. במצב בו תהליך השיווק של המוצר או השירות היה מוטעה בין אם זה הטעייה של הלקוח, ניצול מצוקתו או אי מתן אפשרות לעיין בחוזה, מצב זה מהווה עילה לביטול העסקה. במצב בו הצרכן עמד בתנאי הזמן לבקשת הביטול ושלח הודיה בדואר רשום (הוכחה לבקשת ביטולה ועדכון בית העסק בנושא) והעסק מסרב לביטול ניתן להגיש תביעה גם על ההחזר וגם פיצוי עונשי של עד 10.000 שח כפי שבית המשפט יקבע. ניתן לבקש את ביטול העסקה גם במצב בו נעשה שימוש במוצר או שאריזתו נפתחה ועדיין לא השתמשו בו, אך במצב בו השימוש גרם להרעה במצבו בית העסק יכול לדרוש מהצרכן פיצוי עבור הפחת שנגרם מהשימוש בו.בית העסק יכול לקזז את ההפרש מהפחת שנגרם למה שבית העסק צריך להחזיר לו.

ארגוני סיוע

  • ניתן לפנות בכתב

לממונה על הגנת הצרכן

משרד התעשייה המסחר והתעסוקה, רחוב בנק ישראל 5ירושלים 91036 טלפון: 02-6662590 פקס: 02-6662936 www.moital.gov.i

חוקים ותקנות

  • המחוקק היה ער למצב זה ובחוק הגנת הצרכן קיים סעיף המאפשר לצרכן לבטל עסקה ברוכלות.

מקורות