(תהליך מימוש הזכות)
 
(113 גרסאות ביניים של 10 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{זכות/תחילת טור ימני}}
+
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|זכות}}
 +
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  = חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח בעסקה מתמשכת (למעט הספקת גז) לבטל את העסקה תוך 14 ימים, מיום קבלת המוצר או מיום קיום החוזה בכתב, המאוחר מביניהם.
+
| מידע  = [[חוק הגנת הצרכן]] מאפשר ל[[צרכן (לפי חוק הגנת הצרכן)|צרכן]] ב[[עסקה מתמשכת]] (למעט באספקת גז) לבטל את העסקה
| איסור = ניתן לבטל עסקה עם חברת הסלולאר, רק במידה ולא נעשה שימוש במכשיר.
+
| איסור =  
| חשוב  = העוסק חייב להפסיק את החיוב 3 ימים מיום הודעת הביטול בעל-פה ו 6 ימים מיום הודעת הביטול בדואר רשום.
+
| חשוב  = ה[[עוסק (לפי חוק הגנת הצרכן)|עוסק]] מחויב להפסיק את החיוב בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול (או בתוך 6 ימים אם ההודעה נמסרה בדואר רשום), אלא אם הצרכן ציין תאריך מאוחר יותר
| פיצוי = במידה והעוסק המשיך לחייב את הצרכן בגין השירות, למרות בקשתו לביטול העסקה, ינתן פיצוי כספי בסכום של עד 10,000 ש"ח.
+
| שאלה  = לבדיקת זכאות לביטול עסקה, ראו [http://www.consumers.org.il/category/consumers-click צרכנות בקליק] באתר המועצה הישראלית לצרכנות
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
+
| ממשל  = למידע נוסף (או להגשת תלונה), ראו פרטים ב[https://www.gov.il/he/departments/consumer_protection_and_fair_trade_authority אתר השירותים המידע הממשלתי]
| ממשל  = למידע נוסף יש לפנות לממונה על הגנת הצרכן[http://www.moit.gov.il/NR/exeres/17432196-ECEA-4619-87A9-791B6374DC1F.htm]
+
}}
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
+
}}
 
+
{{טפסים
עסקה מתמשכת - מוצר/ שירות שמחירו עולה על 50 ש"ח כגון: טלפוניה, אינטרנט, כבלים, מנוי לספא, חדר כושר,אסתטיקה (כולל טיפול הסרת שיער), עסקת נופש ארוכת טווח העולה על שנה, חברות או מנוי במועדון: הנחות, הכירות ושידוכים, מנוי להגרלות והימורים ועוד.  <!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
+
| 1 =
 
+
| 2 =
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
+
| 3 =
 +
}}
 +
{{ראו גם
 +
| [[צרכנות]]
 +
| [[ביטול עסקה ברוכלות]]
 +
| [[ביטול עסקה צרכנית]]
 +
| [[עסקה מתמשכת]]
 +
}}
 +
{{עצם העניין/סיום}}
  
 +
[https://www.nevo.co.il/law_html/law01/089_001.htm#Seif74 סעיף 13ד לחוק הגנת הצרכן] מאפשר לצרכן ב[[עסקה מתמשכת]] לבטל את העסקה.
 +
* העוסק חייב להפסיק את החיוב בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול (או בתוך 6 ימים אם ההודעה נמסרה בדואר רשום), אלא אם כן הצרכן ציין תאריך מאוחר יותר.
 +
* על-פי [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/089_001.htm#Seif76 סעיף 13ו לחוק], ניתן לבטל עסקה מתמשכת העוסקת בשירותי רפואה (כגון טיפול סיעודי, הסעה באמבולנס) עד 30 יום מיום החתימה על החוזה, או מהיום שבו אישר הצרכן את קבלת טופס הגילוי (המפרט את התנאים המהותיים של העסקה) - לפי המאוחר מביניהם. אם בחר הצרכן לבטל את החוזה, העוסק לא יגבה ממנו דמי ביטול כלשהם.
 +
* האחריות לביטול העסקה מוטלת על הצרכן.
 +
* אם העוסק ממשיך לחייב את הצרכן מעבר לתקופה המותרת (לאחר הודעת הביטול של הצרכן), ניתן להגיש נגדו תביעה.
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
כל לקוח שרכש מוצר/שירות ומשלם עליו באופן מתמשך.<!-- כאן יש להכניס פירוט לגבי הזכאים לקבלת הזכות. -->
+
* כל [[צרכן (לפי חוק הגנת הצרכן)|צרכן]] ב[[עסקה מתמשכת]].
 +
* כאשר מדובר בעסקה מתמשכת לשירותי רפואה, למשל שכירת מכשירים רפואיים, חלים תנאים מיוחדים. לפרטים ראו [[עסקה מתמשכת בעניין שירותי רפואה]].
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
*'''ניתן לבטל עסקה מתמשכת במספר דרכים:'''
+
=== הודעה על ביטול העסקה === <!-- הכותרת מוטמעת בשאר הערכים של ביטול עסקה, ויש אליה הפניה מסעיף " פרסום מידע לגבי אופן ביטול העסקה"  -->
*בעל-פה- בטלפון/במקום העסק - העוסק חייב להפסיק את החיוב לשירות(הוראת קבע/אשראי), תוך 3 ימים מיום הודעת הביטול.
+
* הצרכן צריך להודיע ל[[עוסק (לפי חוק הגנת הצרכן)|עוסק]] על ביטול העסקה. ניתן להודיע על הביטול בכל אחת מהדרכים הבאות:
*בכתב- פקס/דואר אלקרוני/דואר רשום - על העסקה להסתיים תוך 6 ימים מיום שליחתה.
+
** בעל פה - בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק
*עדיף להודיע לעוסק על הביטול בדואר רשום, שהדבר יהיה ניתן לתיעוד. שם יש לכתוב בברור את הבקשה לביטול, בית העסק, המוצר/השירות הנרכש, פרטי זיהוי של הצרכן ולשמור את קבלת משלוח המכתב.
+
** בדואר רשום
*'''יש למסור פרטים מזהים''' כגון: מספר תעודת הזהות או פרטים שהוסכמו לגביהם בעת התקשרות החוזה.
+
** בדוא"ל
*'''החזרת התמורה:'''
+
** בפקס (אם יש לעוסק פקס)
*שרותי טלפוניה ניידת - בתנאי שלא נעשה שימוש במוצר (יש להחזירו).
+
* בעסקה שניתן לבצע באמצעות אתר האינטרנט של העוסק, יש לאפשר גם את ביטול העסקה באמצעות האתר. במקרים אלה על העוסק לפרסם בדף הראשי של האתר, באופן בולט וברור, קישור ייעודי שבאמצעותו ניתן לשלוח הודעת ביטול.
*שירותי כבלים/לווין - ניתן לבטל את העסקה בתנאי שהממיר לא נפגם(יש להחזירו).
+
* בהודעת הביטול הצרכן יפרט את שמו ואת מספר הזהות שלו.
*במידה ונעשתה התקנה בבית הצרכן, עבור מתן השירות, ישלם הצרכן עבור ההתקנה, '''סכום שלא יעלה על 100 ש"ח'''.
+
* אם הודעת הביטול נמסרת בעל פה, יש למסור פרט מזהה נוסף, אם הוסכם עליו עם הצרכן בעת ההתקשרות.
*במידה ונעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן '''תשלום יחסי''' עבורו - הכוונה תשלם עבור מה שהשתמשת עד לרגע ביטול העסקה.
+
* '''רצוי לשלוח הודעת ביטול באמצעות דואר רשום, שכן כך ישנו תיעוד רשמי של ביטול העסקה'''.
*יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו.
+
=== ביטול העסקה ===
*בית העסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשעור של 5% ממחיר המוצר/השירות או 100 ש"ח - '''הנמוך מביניהם'''.
+
* העוסק מחויב להפסיק את החיוב עבור השירות בתוך 3 ימים, ואם ההודעה נמסרה באמצעות דואר רשום - בתוך 6 ימים.  
*ביטול עסקה מתמשכת '''לאחר 14 יום''' - כרוכה בקנס יציאה, לפי תנאי פרטי ההתקשרות שנקבעו מראש עם העוסק.
+
* יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו:
 +
** שירותי טלפוניה ניידת - יש להחזיר את הטלפון הסלולרי, בתנאי שלא נעשה בו שימוש.
 +
** שירותי כבלים/לוויין - חשוב להחזיר את הממיר (כשהוא במצב תקין) לעוסק עצמו או למוקדי המכירה שלו.
 +
* העוסק רשאי לגבות [[דמי ביטול]] מהצרכן בשיעור של עד 5% משווי העסקה או 100 ש"ח - לפי '''הנמוך מביניהם'''.
 +
* אם נעשתה התקנה בבית הצרכן, הצרכן עשוי להיות מחויב ב[[דמי התקנה]] בסכום של עד 100 ש"ח.
 +
* אם נעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן תשלום יחסי עבורו. כלומר, הצרכן יחויב בתשלום עבור שווי השירות עד למועד ביטול העסקה.
  
<!-- איך ניתן לממש את הזכות? נא להכניס כאן הסבר מפורט, כולל שלבים ופרטי קשר במידת הצורך. -->
+
=== החזרת התמורה ===
 +
* התמורה תוחזר בהתאם לאופן התשלום:
 +
** בכרטיס אשראי - העוסק יבטל את החיוב אצל חברת כרטיס האשראי של הצרכן.
 +
** בהרשאה לחיוב חשבון (הוראת קבע) כאשר החשבון חויב - העוסק יזכה את חשבון הצרכן בסכום החיוב הרלוונטי.
 +
** בכרטיס אשראי כאשר חשבון העוסק כבר זוכה - העוסק יודיע לחברת כרטיסי האשראי של הצרכן על ביטול העסקה וחברת האשראי תזכה את כרטיס האשראי של הצרכן בסכום החיוב במועד החיוב העוקב להודעת הביטול. '''תנאי לזיכוי הצרכן על ידי החברה הוא כי באפשרות החברה להיפרע מהעוסק בשל העסקה שבוטלה'''. אם החברה אינה יכולה לזכות את הצרכן מהסיבה שאינה יכולה להיפרע מהעוסק, חובתו של העוסק להשיב את התמורה לצרכן במזומן או בשיק מזומן.
  
 +
== פרסום מידע לגבי אופן ביטול העסקה == <!-- מוטמע בשאר הערכים של ביטול עסקה -->
 +
* עד למועד אספקת השירות או המוצר, העוסק מחויב ליידע את הצרכן בכתב לגבי הדרכים למסירת הודעה על ביטול העסקה (כפי שפורטו [[#הודעה על ביטול העסקה|לפני כן בדף זה]]), את פרטי ההתקשרות לגבי כל אחת מדרכי הביטול, ואת הפרטים שהצרכן צריך לכלול בהודעת הביטול.
 +
* המידע ייכתב בחוזה, בטופס גילוי או במסמך המפרט את עיקרי העסקה.
 +
* בנוסף, המידע יפורט על גבי החשבונית, הקבלה או הודעת התשלום.
 +
* בעסקה לתקופה קצובה שלא נדרשת לגביה הסכמה מפורשת של הצרכן להמשך ההתקשרות, המידע יפורט גם בהודעה על מועד סיום העסקה,  הנשלחת לצרכן.
 +
* אם יש לעוסק אתר אינטרנט, המידע יפורט בדף הראשי של האתר. אם מדובר באתר שבאמצעותו ניתן גם לבצע את העסקה, המידע לגבי ביטול העסקה ייכתב בדף הראשי ליד הקישור המאפשר לבטל את העסקה. 
 
== חשוב לדעת ==
 
== חשוב לדעת ==
*ניתן לבטל עסקה מתמשכת תוך 14 יום!
+
* יש לשמור על הקבלה (חשבונית) של עסקת רכישת המוצר.
*יש לשמור על קבלת (חשבונית) העסקה בגין רכישת המוצר.
+
* אם העסקה נעשית בטלפון (כגון רכישת מנוי כבלים), מומלץ להקליט את השיחה ו/או לרשום את פרטיה (כולל התאריך, השעה ושמו המלא של נציג המכירות).
*במידה ועברו 14 ימים, יחוייב הצרכן בקנס יציאה לפי תנאי ההתקשרות עם העוסק.
+
* מאוגוסט 2011 כל לקוח שמצטרף לחברת תקשורת או מחדש הסכם קיים, יצטרף לתוכנית ללא קנס יציאה.
*במידה והעסקה נעשית בטלפון (כגון רכישת מנוי כבלים), יש לדרוש מהעוסק שתישלח אסמכתא או שתוקלט השיחה לשם תיעוד פרטי ההסכם.[http://www.mako.co.il/finances-personal/guides/Article-41aef80278fe321004.htm]
+
* מנובמבר 2011 כל לקוח שנמצא בהתחייבות לספק התקשורת שלו, יוכל להתנתק ולשלם קנס מופחת על-פי החישוב הבא: 8% X מספר החודשים שנותרו לסיום ההתחייבות X ממוצע סכום החשבוניות (ללא חיובי ציוד).
<!-- במידת הצורך, ניתן להכניס כאן הבהרות חשובות. ניתן למחוק סעיף זה אם אינו נחוץ. -->
+
{{דוגמה | אישה מעוניינת לבטל את עסקת ההתקשרות בינה לבין הספק הסלולרי שלה. נותרו 10 חודשים לסיום ההתחייבות וממוצע סכום החשבוניות הוא 200 ש"ח לחודש. כדי לבטל את העסקה, האישה תצטרך לשלם סכום של 160 ש"ח (8% x מספר החודשים שנותרו לסיום ההתחייבות (10) x ממוצע סכום החשבוניות (200))}}
 +
<!--
 +
== פסקי דין ==-->
  
== תקדימים משפטיים ==
+
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
<!--
 
* רשימת תקדימים משפטיים המשפיעים על הזכות
 
-->
 
  
 
== ארגוני סיוע ==
 
== ארגוני סיוע ==
<!--
+
* [[צרכנות/ארגוני סיוע|לרשימת ארגונים המסייעים בתחום הצרכנות]]
* יש להכניס כאן רשימת ארגונים מסייעים
 
* בצורת רשימה, כהפניות לדפיהם במערכת כל-זכות
 
-->
 
  
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
* [[משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה]]
+
* [[הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן]]
*המועצה הישראלית לצרכנות [http://www.consumers.org.il/category/annulling-continuous-deal]
 
<!--
 
* רשימת גורמי ממשל המסייעים במימוש הזכות
 
-->
 
  
== חוקים ותקנות ==
+
== חקיקה ונהלים ==
סעיף 13 ד לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 - ביטול עסקה מתמשכת.
+
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/089_001.htm#Seif74 חוק הגנת הצרכן] - סעיפים 13ד, 14ט.
 
 
<!--
 
* רשימת חוקים ותקנות מכוחם מוקנית הזכות או משפיעים עליה
 
-->
 
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
*ביטול עסקה קצובה [http://law.sobols.com/nituk.htm]
+
* [http://www.eshelnet.org.il/node/8324 ביטול עסקה מתמשכת בעניין שירותי רפואה] באתר ג'וינט ישראל-אשל
*תקנות ביטול עסקה- משרד התמ"ת[ http://www.consumers.org.il/files/files/takanot/tamat_5238_brochure.pdf ]
 
*משרד התמ"ת - חוק הגנת הצרכן[
 
http://www.tamas.gov.il/cmsTamat/InternalPage.aspx?FRAMELESS=false&NRNODEGUID=%7b0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F%7d&NRORIGINALURL=%2fNR%2fexeres%2f0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F%2ehtm&NRCACHEHINT=Guest#_Toc276461280*]
 
* כתבה בגלובס [http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000546791&fid=821]
 
*על ביטול עסקה בכלל [http://mishpat.info/?p=134]
 
 
 
== מקורות ==
 
ערך זה נכתב על-ידי [[משתמש:הילה חזן|הילה חזן]].
 
<!--
 
* בסעיף זה יש להכניס רשימת מקורות לטקסט לצורך סימוכין ומתן קרדיט
 
-->
 
 
 
 
 
{{זכות/סיום טור ימני}}
 
 
 
{{זכות/תחילת טור שמאלי}}
 
{{סטטוס | בעבודה}}
 
{{זכות/ראו גם
 
| החלף בפורטל האב של הזכות
 
| זכות/הליך הקשורים לזכות
 
| ערכים נוספים הקשורים לזכות, כל אחד בשורה נפרדת
 
}}
 
{{זכות/חדשות
 
| 1 =
 
| 2 =
 
| 3 =
 
}}<!-- עד 3 ידיעות. כל ידיעה מועברת כפרמטר (ממוספר) נפרד. הפורמט המומלץ הוא תאריך מודגש ולאחריו קישור לידיעה. התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים -->
 
{{זכות/טפסים
 
| 1 =
 
| 2 =
 
| 3 =
 
}}<!-- רשימת טפסים למימוש הזכות. כל פרמטר מופיע בשורה משלו, כתבליט (בולט). התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים -->
 
 
 
{{זכות/סיום טור שמאלי}}
 
 
 
  
 +
==Metadata==
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 +
[[קטגוריה:צרכנות]]
 +
 +
[[ar:إلغاء صفقة مستمرة]]

גרסה אחרונה מ־09:55, 25 במרץ 2020

הקדמה:

חוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן בעסקה מתמשכת (למעט באספקת גז) לבטל את העסקה
העוסק מחויב להפסיק את החיוב בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול (או בתוך 6 ימים אם ההודעה נמסרה בדואר רשום), אלא אם הצרכן ציין תאריך מאוחר יותר
לבדיקת זכאות לביטול עסקה, ראו צרכנות בקליק באתר המועצה הישראלית לצרכנות
למידע נוסף (או להגשת תלונה), ראו פרטים באתר השירותים המידע הממשלתי


סעיף 13ד לחוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן בעסקה מתמשכת לבטל את העסקה.

  • העוסק חייב להפסיק את החיוב בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול (או בתוך 6 ימים אם ההודעה נמסרה בדואר רשום), אלא אם כן הצרכן ציין תאריך מאוחר יותר.
  • על-פי סעיף 13ו לחוק, ניתן לבטל עסקה מתמשכת העוסקת בשירותי רפואה (כגון טיפול סיעודי, הסעה באמבולנס) עד 30 יום מיום החתימה על החוזה, או מהיום שבו אישר הצרכן את קבלת טופס הגילוי (המפרט את התנאים המהותיים של העסקה) - לפי המאוחר מביניהם. אם בחר הצרכן לבטל את החוזה, העוסק לא יגבה ממנו דמי ביטול כלשהם.
  • האחריות לביטול העסקה מוטלת על הצרכן.
  • אם העוסק ממשיך לחייב את הצרכן מעבר לתקופה המותרת (לאחר הודעת הביטול של הצרכן), ניתן להגיש נגדו תביעה.

מי זכאי?

תהליך מימוש הזכות

הודעה על ביטול העסקה

  • הצרכן צריך להודיע לעוסק על ביטול העסקה. ניתן להודיע על הביטול בכל אחת מהדרכים הבאות:
    • בעל פה - בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק
    • בדואר רשום
    • בדוא"ל
    • בפקס (אם יש לעוסק פקס)
  • בעסקה שניתן לבצע באמצעות אתר האינטרנט של העוסק, יש לאפשר גם את ביטול העסקה באמצעות האתר. במקרים אלה על העוסק לפרסם בדף הראשי של האתר, באופן בולט וברור, קישור ייעודי שבאמצעותו ניתן לשלוח הודעת ביטול.
  • בהודעת הביטול הצרכן יפרט את שמו ואת מספר הזהות שלו.
  • אם הודעת הביטול נמסרת בעל פה, יש למסור פרט מזהה נוסף, אם הוסכם עליו עם הצרכן בעת ההתקשרות.
  • רצוי לשלוח הודעת ביטול באמצעות דואר רשום, שכן כך ישנו תיעוד רשמי של ביטול העסקה.

ביטול העסקה

  • העוסק מחויב להפסיק את החיוב עבור השירות בתוך 3 ימים, ואם ההודעה נמסרה באמצעות דואר רשום - בתוך 6 ימים.
  • יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו:
    • שירותי טלפוניה ניידת - יש להחזיר את הטלפון הסלולרי, בתנאי שלא נעשה בו שימוש.
    • שירותי כבלים/לוויין - חשוב להחזיר את הממיר (כשהוא במצב תקין) לעוסק עצמו או למוקדי המכירה שלו.
  • העוסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשיעור של עד 5% משווי העסקה או 100 ש"ח - לפי הנמוך מביניהם.
  • אם נעשתה התקנה בבית הצרכן, הצרכן עשוי להיות מחויב בדמי התקנה בסכום של עד 100 ש"ח.
  • אם נעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן תשלום יחסי עבורו. כלומר, הצרכן יחויב בתשלום עבור שווי השירות עד למועד ביטול העסקה.

החזרת התמורה

  • התמורה תוחזר בהתאם לאופן התשלום:
    • בכרטיס אשראי - העוסק יבטל את החיוב אצל חברת כרטיס האשראי של הצרכן.
    • בהרשאה לחיוב חשבון (הוראת קבע) כאשר החשבון חויב - העוסק יזכה את חשבון הצרכן בסכום החיוב הרלוונטי.
    • בכרטיס אשראי כאשר חשבון העוסק כבר זוכה - העוסק יודיע לחברת כרטיסי האשראי של הצרכן על ביטול העסקה וחברת האשראי תזכה את כרטיס האשראי של הצרכן בסכום החיוב במועד החיוב העוקב להודעת הביטול. תנאי לזיכוי הצרכן על ידי החברה הוא כי באפשרות החברה להיפרע מהעוסק בשל העסקה שבוטלה. אם החברה אינה יכולה לזכות את הצרכן מהסיבה שאינה יכולה להיפרע מהעוסק, חובתו של העוסק להשיב את התמורה לצרכן במזומן או בשיק מזומן.

פרסום מידע לגבי אופן ביטול העסקה

  • עד למועד אספקת השירות או המוצר, העוסק מחויב ליידע את הצרכן בכתב לגבי הדרכים למסירת הודעה על ביטול העסקה (כפי שפורטו לפני כן בדף זה), את פרטי ההתקשרות לגבי כל אחת מדרכי הביטול, ואת הפרטים שהצרכן צריך לכלול בהודעת הביטול.
  • המידע ייכתב בחוזה, בטופס גילוי או במסמך המפרט את עיקרי העסקה.
  • בנוסף, המידע יפורט על גבי החשבונית, הקבלה או הודעת התשלום.
  • בעסקה לתקופה קצובה שלא נדרשת לגביה הסכמה מפורשת של הצרכן להמשך ההתקשרות, המידע יפורט גם בהודעה על מועד סיום העסקה, הנשלחת לצרכן.
  • אם יש לעוסק אתר אינטרנט, המידע יפורט בדף הראשי של האתר. אם מדובר באתר שבאמצעותו ניתן גם לבצע את העסקה, המידע לגבי ביטול העסקה ייכתב בדף הראשי ליד הקישור המאפשר לבטל את העסקה.

חשוב לדעת

  • יש לשמור על הקבלה (חשבונית) של עסקת רכישת המוצר.
  • אם העסקה נעשית בטלפון (כגון רכישת מנוי כבלים), מומלץ להקליט את השיחה ו/או לרשום את פרטיה (כולל התאריך, השעה ושמו המלא של נציג המכירות).
  • מאוגוסט 2011 כל לקוח שמצטרף לחברת תקשורת או מחדש הסכם קיים, יצטרף לתוכנית ללא קנס יציאה.
  • מנובמבר 2011 כל לקוח שנמצא בהתחייבות לספק התקשורת שלו, יוכל להתנתק ולשלם קנס מופחת על-פי החישוב הבא: 8% X מספר החודשים שנותרו לסיום ההתחייבות X ממוצע סכום החשבוניות (ללא חיובי ציוד).
דוגמה
אישה מעוניינת לבטל את עסקת ההתקשרות בינה לבין הספק הסלולרי שלה. נותרו 10 חודשים לסיום ההתחייבות וממוצע סכום החשבוניות הוא 200 ש"ח לחודש. כדי לבטל את העסקה, האישה תצטרך לשלם סכום של 160 ש"ח (8% x מספר החודשים שנותרו לסיום ההתחייבות (10) x ממוצע סכום החשבוניות (200))

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים