(תהליך מימוש הזכות)
(תהליך מימוש הזכות)
שורה 17: שורה 17:
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
*ניתן לבטל עסקה מתמשכת במספר דרכים:
+
*'''ניתן לבטל עסקה מתמשכת במספר דרכים:'''
1.'''בעל-פה''' - בטלפון/במקום העסק - העוסק חייב להפסיק את החיוב לשירות(הוראת קבע/אשראי), תוך 3 ימים מיום הודעת הביטול.  
+
*בעל-פה- בטלפון/במקום העסק - העוסק חייב להפסיק את החיוב לשירות(הוראת קבע/אשראי), תוך 3 ימים מיום הודעת הביטול.  
2.'''בכתב''' - פקס/דואר אלקרוני/דואר רשום - על העסקה להסתיים תוך 6 ימים מיום שליחתה.
+
*בכתב- פקס/דואר אלקרוני/דואר רשום - על העסקה להסתיים תוך 6 ימים מיום שליחתה.
עדיף להודיע לעוסק על הביטול בדואר רשום, שהדבר יהיה ניתן לתיעוד. שם יש לכתוב בברור את הבקשה לביטול, בית העסק, המוצר/השירות הנרכש, פרטי זיהוי של הצרכן ולשמור את קבלת משלוח הדואר.
+
*עדיף להודיע לעוסק על הביטול בדואר רשום, שהדבר יהיה ניתן לתיעוד. שם יש לכתוב בברור את הבקשה לביטול, בית העסק, המוצר/השירות הנרכש, פרטי זיהוי של הצרכן ולשמור את קבלת משלוח המכתב.
*יש למסור פרטים מזהים כגון: מספר תעודת הזהות או פרטים שהוסכמו לגביהם בעת התקשרות החוזה.
+
*'''יש למסור פרטים מזהים''' כגון: מספר תעודת הזהות או פרטים שהוסכמו לגביהם בעת התקשרות החוזה.
*החזרת התמורה:
+
*'''החזרת התמורה:'''
-שרותי טלפוניה ניידת/נייחת - בתנאי שלא נעשה שימוש במוצר (יש להחזירו).
+
*שרותי טלפוניה ניידת/נייחת - בתנאי שלא נעשה שימוש במוצר (יש להחזירו).
 
שירותי כבלים/לווין - ניתן לבטל את העסקה גם אם נעשה שימוש בשירות, בתנאי שהממיר לא נפגם(יש להחזירו).
 
שירותי כבלים/לווין - ניתן לבטל את העסקה גם אם נעשה שימוש בשירות, בתנאי שהממיר לא נפגם(יש להחזירו).
*במידה ונעשתה התקנה בבית הצרכן, עבור מתן השירות, ישלם הצרכן עבור ההתקנה, סכום שלא יעלה על 100 ש"ח.
+
*במידה ונעשתה התקנה בבית הצרכן, עבור מתן השירות, ישלם הצרכן עבור ההתקנה, '''סכום שלא יעלה על 100 ש"ח'''.
*במידה ונעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן תשלום יחסי עבורו - הכוונה תשלם עבור מה שהשתמשת עד לרגע ביטול העסקה.
+
*במידה ונעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן '''תשלום יחסי''' עבורו - הכוונה תשלם עבור מה שהשתמשת עד לרגע ביטול העסקה.
 
*יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו.
 
*יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו.
 
*בית העסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשעור של 5% ממחיר המוצר/השירות או 100 ש"ח - הנמוך מביניהם.
 
*בית העסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשעור של 5% ממחיר המוצר/השירות או 100 ש"ח - הנמוך מביניהם.
'''מועד ביטול העסקה יתבצע בהתאם לדרך שבה הצרכן יבחר להודיע לבעל העסק:'''
+
 
 
*<!-- איך ניתן לממש את הזכות? נא להכניס כאן הסבר מפורט, כולל שלבים ופרטי קשר במידת הצורך. -->
 
*<!-- איך ניתן לממש את הזכות? נא להכניס כאן הסבר מפורט, כולל שלבים ופרטי קשר במידת הצורך. -->
  

גרסה מ־13:22, 5 בינואר 2012

תבנית:זכות/תחילת טור ימני

חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח בעסקה מתמשכת (למעט הספקת גז) לבטל את העסקה תוך 14 ימים, מיום קבלת המוצר או מיום קיום החוזה בכתב, המאוחר מביניהם.
אין לעשות שימוש במכשירי סלולאר.
העוסק חייב להפסיק את החיוב 3 ימים מיום הודעת הביטול בעל-פה ו 6 ימים מיום הודעת הביטול בדואר רשום.
במידה והעוסק המשיך לחייב את הצרכן בגין השירות, למרות בקשתו לביטול העסקה, ינתן פיצוי כספי בסכום של עד 10,000 ש"ח.
למידע נוסף יש לפנות לממונה על הגנת הצרכן[1]

עסקה מתמשכת - מוצר/ שירות שמחירו עולה על 50 ש"ח כגון: טלפוניה, אינטרנט, כבלים, מנוי לספא, חדר כושר,אסתטיקה (כולל טיפול הסרת שיער), עסקת נופש ארוכת טווח העולה על שנה, חברות או מנוי במועדון: הנחות, הכירות ושידוכים, מנוי להגרלות והימורים ועוד.

תבנית:זכות/סיום הקדמה

מי זכאי?

כל לקוח שרכש מוצר/שירות ומשלם עליו באופן מתמשך.

תהליך מימוש הזכות

  • ניתן לבטל עסקה מתמשכת במספר דרכים:
  • בעל-פה- בטלפון/במקום העסק - העוסק חייב להפסיק את החיוב לשירות(הוראת קבע/אשראי), תוך 3 ימים מיום הודעת הביטול.
  • בכתב- פקס/דואר אלקרוני/דואר רשום - על העסקה להסתיים תוך 6 ימים מיום שליחתה.
  • עדיף להודיע לעוסק על הביטול בדואר רשום, שהדבר יהיה ניתן לתיעוד. שם יש לכתוב בברור את הבקשה לביטול, בית העסק, המוצר/השירות הנרכש, פרטי זיהוי של הצרכן ולשמור את קבלת משלוח המכתב.
  • יש למסור פרטים מזהים כגון: מספר תעודת הזהות או פרטים שהוסכמו לגביהם בעת התקשרות החוזה.
  • החזרת התמורה:
  • שרותי טלפוניה ניידת/נייחת - בתנאי שלא נעשה שימוש במוצר (יש להחזירו).

שירותי כבלים/לווין - ניתן לבטל את העסקה גם אם נעשה שימוש בשירות, בתנאי שהממיר לא נפגם(יש להחזירו).

  • במידה ונעשתה התקנה בבית הצרכן, עבור מתן השירות, ישלם הצרכן עבור ההתקנה, סכום שלא יעלה על 100 ש"ח.
  • במידה ונעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן תשלום יחסי עבורו - הכוונה תשלם עבור מה שהשתמשת עד לרגע ביטול העסקה.
  • יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו.
  • בית העסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשעור של 5% ממחיר המוצר/השירות או 100 ש"ח - הנמוך מביניהם.

חשוב לדעת

  • ניתן לבטל עסקה תוך 14 יום מרגע רכישת המוצר/שירות במידה ולא נעשה שימוש בו.
  • ישנם שירותים שניתן לבטל תוך 14 יום, גם לאחר השימוש, כגון:שירותי הכבלים,מנוי למכון כושר ועוד.
  • גם אם התקנות מאפשרות לעוסק לחייב עבור השירות המתמשך, הוא חייב להפסיק לחייב תוך המועד הנ"ל מכוח סעיף 13 ד לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 - ביטול עסקה מתמשכת.


תקדימים משפטיים

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חוקים ותקנות

הרחבות ופרסומים

מקורות

ערך זה נכתב על-ידי הילה חזן.


תבנית:זכות/סיום טור ימני

תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי תבנית:סטטוס תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי