(תהליך מימוש הזכות)
שורה 9: שורה 9:
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
  
עסקה מתמשכת - מוצר/ שירות שמחירו עולה על 50 ש"ח כגון: טלפוניה, אינטרנט, כבלים, מנוי לספא, חדר כושר,אסתטיקה (כולל טיפול הסרת שיער), עסקת נופש ארוכת טווח העולה על שנה, חברות או מנוי במועדון: הנחות, הכירות ושידוכים, מנוי להגרלות והימורים ועוד.  <!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
+
עסקה מתמשכת - מוצר/ שירות שמחירו עולה על 50 ש"ח כגון: טלפוניה, אינטרנט, כבלים, מנוי לספא, חדר כושר,אסתטיקה (כולל טיפול הסרת שיער), עסקת נופש ארוכת טווח העולה על שנה, חברות או מנוי במועדון: הנחות, הכירות ושידוכים, מנוי להגרלות, הימורים ועוד.  <!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
  
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->

גרסה מ־14:45, 5 בינואר 2012

תבנית:זכות/תחילת טור ימני

חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח בעסקה מתמשכת (למעט הספקת גז) לבטל את העסקה תוך 14 ימים, מיום קבלת המוצר או מיום קיום החוזה בכתב, המאוחר מביניהם.
ניתן לבטל עסקה עם חברת הסלולאר, רק במידה ולא נעשה שימוש במכשיר.
העוסק חייב להפסיק את החיוב 3 ימים מיום הודעת הביטול בעל-פה ו 6 ימים מיום הודעת הביטול בדואר רשום.
במידה והעוסק המשיך לחייב את הצרכן בגין השירות, למרות בקשתו לביטול העסקה, ינתן פיצוי כספי בסכום של עד 10,000 ש"ח.
למידע נוסף יש לפנות לממונה על הגנת הצרכן[1]

עסקה מתמשכת - מוצר/ שירות שמחירו עולה על 50 ש"ח כגון: טלפוניה, אינטרנט, כבלים, מנוי לספא, חדר כושר,אסתטיקה (כולל טיפול הסרת שיער), עסקת נופש ארוכת טווח העולה על שנה, חברות או מנוי במועדון: הנחות, הכירות ושידוכים, מנוי להגרלות, הימורים ועוד.

תבנית:זכות/סיום הקדמה

מי זכאי?

כל לקוח שרכש מוצר/שירות ומשלם עליו באופן מתמשך.

תהליך מימוש הזכות

  • ניתן לבטל עסקה מתמשכת במספר דרכים:
  • בעל-פה- בטלפון/במקום העסק - העוסק חייב להפסיק את החיוב לשירות(הוראת קבע/אשראי), תוך 3 ימים מיום הודעת הביטול.
  • בכתב- פקס/דואר אלקרוני/דואר רשום - על העסקה להסתיים תוך 6 ימים מיום שליחתה.
  • עדיף להודיע לעוסק על הביטול בדואר רשום, שהדבר יהיה ניתן לתיעוד. שם יש לכתוב בברור את הבקשה לביטול, בית העסק, המוצר/השירות הנרכש, פרטי זיהוי של הצרכן ולשמור את קבלת משלוח המכתב.
  • יש למסור פרטים מזהים כגון: מספר תעודת הזהות או פרטים שהוסכמו לגביהם בעת התקשרות החוזה.
  • החזרת התמורה:
  • שרותי טלפוניה ניידת - בתנאי שלא נעשה שימוש במוצר (יש להחזירו).
  • שירותי כבלים/לווין - ניתן לבטל את העסקה בתנאי שהממיר לא נפגם(יש להחזירו).
  • במידה ונעשתה התקנה בבית הצרכן, עבור מתן השירות, ישלם הצרכן עבור ההתקנה, סכום שלא יעלה על 100 ש"ח.
  • במידה ונעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן תשלום יחסי עבורו - הכוונה תשלם עבור מה שהשתמשת עד לרגע ביטול העסקה.
  • יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו.
  • בית העסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשעור של 5% ממחיר המוצר/השירות או 100 ש"ח - הנמוך מביניהם.
  • ביטול עסקה מתמשכת לאחר 14 יום - כרוכה בקנס יציאה, לפי תנאי פרטי ההתקשרות שנקבעו מראש עם העוסק.


חשוב לדעת

  • ניתן לבטל עסקה מתמשכת תוך 14 יום!
  • יש לשמור על קבלת (חשבונית) העסקה בגין רכישת המוצר.
  • במידה ועברו 14 ימים, יחוייב הצרכן בקנס יציאה לפי תנאי ההתקשרות עם העוסק.
  • במידה והעסקה נעשית בטלפון (כגון רכישת מנוי כבלים), יש לדרוש מהעוסק שתישלח אסמכתא או שתוקלט השיחה לשם תיעוד פרטי ההסכם.[2]

תקדימים משפטיים

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חוקים ותקנות

סעיף 13 ד לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 - ביטול עסקה מתמשכת.


הרחבות ופרסומים

http://www.tamas.gov.il/cmsTamat/InternalPage.aspx?FRAMELESS=false&NRNODEGUID=%7b0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F%7d&NRORIGINALURL=%2fNR%2fexeres%2f0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F%2ehtm&NRCACHEHINT=Guest#_Toc276461280*]

  • כתבה בגלובס [5]
  • על ביטול עסקה בכלל [6]

מקורות

ערך זה נכתב על-ידי הילה חזן.


תבנית:זכות/סיום טור ימני

תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי תבנית:סטטוס תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי