שורה 1: שורה 1:
 
{{זכות/תחילת טור ימני}}
 
{{זכות/תחילת טור ימני}}
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  = חוק הגנת הצרכן מאפשר ללקוח בעסקה מתמשכת (למעט הספקת גז) לבטל את העסקה תוך 14 ימים, מיום קבלת המוצר או מיום קיום החוזה בכתב, המאוחר מביניהם.
+
| מידע  = [[חוק הגנת הצרכן]] מאפשר ל[[צרכן (לפי חוק הגנת הצרכן)|צרכן]] ב[[עסקה מתמשכת]] (למעט הספקת גז) לבטל את העסקה תוך 14 ימים, מיום עשיית ההסכם או מיום קבלת החוזה בכתב, לפי המאוחר מביניהם
| איסור = ניתן לבטל עסקה עם חברת הסלולאר, רק במידה ולא נעשה שימוש במכשיר.
+
| איסור = ניתן לבטל עסקה עם חברת הסלולאר, רק במידה ולא נעשה שימוש במכשיר
| חשוב  = העוסק חייב להפסיק את החיוב 3 ימים מיום הודעת הביטול בעל-פה ו 6 ימים מיום הודעת הביטול בדואר רשום.
+
| חשוב  = ה[[עוסק (לפי חוק הגנת הצרכן)|עוסק]] חייב להפסיק את החיוב בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול (בתוך 6 ימים אם נמסרה ההודעה באמצעות דואר רשום), אלא אם נקב הצרכן בתאריך מאוחר יותר
| פיצוי = במידה והעוסק המשיך לחייב את הצרכן בגין השירות, למרות בקשתו לביטול העסקה, ינתן פיצוי כספי בסכום של עד 10,000 ש"ח.
+
| פיצוי = במידה והעוסק ממשיך לחייב את הצרכן מעבר לתקופה המותרת (לאחר הודעת הביטול של הצרכן), ניתן להגיש תביעה לפיצוי לדוגמה בסכום של עד 10,000 ש"ח
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = למידע נוסף יש לפנות לממונה על הגנת הצרכן[http://www.moit.gov.il/NR/exeres/17432196-ECEA-4619-87A9-791B6374DC1F.htm]
+
| ממשל  = למידע נוסף ניתן לפנות ל[http://www.moit.gov.il/NR/exeres/17432196-ECEA-4619-87A9-791B6374DC1F.htm ממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת]
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 +
[[חוק הגנת הצרכן]] מאפשר לצרכן ב[[עסקה מתמשכת]] לבטל את העסקה בתוך 14 ימים, מיום עשיית ההסכם או מיום קבלת החוזה בכתב, לפי המאוחר מביניהם. ביטול העסקה יהיה תקף גם אם מדובר בעסקה למתן שירות, והעוסק החל במתן השירות.
 +
  
עסקה מתמשכת - מוצר/ שירות שמחירו עולה על 50 ש"ח כגון: טלפוניה, אינטרנט, כבלים, מנוי לספא, חדר כושר,אסתטיקה (כולל טיפול הסרת שיער), עסקת נופש ארוכת טווח העולה על שנה, חברות או מנוי במועדון: הנחות, הכירות ושידוכים, מנוי להגרלות, הימורים ועוד.  <!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
+
''עסקה מתמשכת - מוצר/ שירות שמחירו עולה על 50 ש"ח כגון: טלפוניה, אינטרנט, כבלים, מנוי לספא, חדר כושר,אסתטיקה (כולל טיפול הסרת שיער), עסקת נופש ארוכת טווח העולה על שנה, חברות או מנוי במועדון: הנחות, הכירות ושידוכים, מנוי להגרלות, הימורים ועוד.''  
 +
 
 +
<!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
  
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
  
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
כל לקוח שרכש מוצר/שירות ומשלם עליו באופן מתמשך.<!-- כאן יש להכניס פירוט לגבי הזכאים לקבלת הזכות. -->
+
כל צרכן של [[עסקה מתמשכת]]<!-- כאן יש להכניס פירוט לגבי הזכאים לקבלת הזכות. -->
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
*'''ניתן לבטל עסקה מתמשכת במספר דרכים:'''
+
* כדי לבטל [[עסקה מתמשכת]] יש להודיע לעוסק על ביטול העסקה.
*בעל-פה- בטלפון/במקום העסק - העוסק חייב להפסיק את החיוב לשירות(הוראת קבע/אשראי), תוך 3 ימים מיום הודעת הביטול.  
+
* הודעת הביטול חייבת לכלול את הפרטים הבאים:
*בכתב- פקס/דואר אלקרוני/דואר רשום - על העסקה להסתיים תוך 6 ימים מיום שליחתה.
+
** שם הצרכן
*עדיף להודיע לעוסק על הביטול בדואר רשום, שהדבר יהיה ניתן לתיעוד. שם יש לכתוב בברור את הבקשה לביטול, בית העסק, המוצר/השירות הנרכש, פרטי זיהוי של הצרכן ולשמור את קבלת משלוח המכתב.
+
** מס' תעודת הזהות של הצרכן
*'''יש למסור פרטים מזהים''' כגון: מספר תעודת הזהות או פרטים שהוסכמו לגביהם בעת התקשרות החוזה.
+
** במידה וההודעה נמסרת בעל-פה עשוי הצרכן להציג פרט מזהה נוסף (אם הוסכם על כך בחוזה ההתקשרות בין הצרכן לעוסק.
 +
* על ביטול העסקה ניתן להודיע בשתי דרכים:
 +
** בעל פה - ניתן להודיע לעוסק בעל פה (פנים אל פנים או באמצעות הטלפון) על ביטול העסקה. העוסק מחויב להפסיק את החיוב בעבור השירות בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול.
 +
** בכתב - ניתן להודיע לעוסק בכתב (באמצעות פקס, דואר אלקטרוני או דואר רשום) על ביטול העסקה. העוסק מחויב להפסיק את החיוב בעבור השירות בתוך 3 ימים, או בתוך 6 ימים אם נמסרה ההודעה באמצעות דואר רשום.  
 +
* רצוי לשלוח הודעת ביטול באמצעות דואר רשום, שכן כך ישנו תיעוד רשמי של ביטול העסקה.
 +
* יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו.
 +
* העוסק רשאי לגבות [[דמי ביטול]] מהצרכן בשיעור של עד 5% משווי העסקה או 100 ש"ח - '''הנמוך מביניהם'''.
 +
* במידה ונעשתה התקנה בבית הצרכן, עשוי הצרכן להיות מחויב ב[[דמי התקנה]] בסכום של עד 100 ש"ח.
 +
* במידה ונעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן תשלום יחסי בעבורו. כלומר, הצרכן יחויב בתשלום עבור שווי השירות עד למועד ביטול העסקה.
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 
*'''החזרת התמורה:'''
 
*'''החזרת התמורה:'''
 
*שרותי טלפוניה ניידת - בתנאי שלא נעשה שימוש במוצר (יש להחזירו).
 
*שרותי טלפוניה ניידת - בתנאי שלא נעשה שימוש במוצר (יש להחזירו).
 
*שירותי כבלים/לווין - ניתן לבטל את העסקה בתנאי שהממיר לא נפגם(יש להחזירו).
 
*שירותי כבלים/לווין - ניתן לבטל את העסקה בתנאי שהממיר לא נפגם(יש להחזירו).
*במידה ונעשתה התקנה בבית הצרכן, עבור מתן השירות, ישלם הצרכן עבור ההתקנה, '''סכום שלא יעלה על 100 ש"ח'''.
+
 
*במידה ונעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן '''תשלום יחסי''' עבורו - הכוונה תשלם עבור מה שהשתמשת עד לרגע ביטול העסקה.
 
*יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו.
 
*בית העסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשעור של 5% ממחיר המוצר/השירות או 100 ש"ח - '''הנמוך מביניהם'''.
 
 
*ביטול עסקה מתמשכת '''לאחר 14 יום''' - כרוכה בקנס יציאה, לפי תנאי פרטי ההתקשרות שנקבעו מראש עם העוסק.
 
*ביטול עסקה מתמשכת '''לאחר 14 יום''' - כרוכה בקנס יציאה, לפי תנאי פרטי ההתקשרות שנקבעו מראש עם העוסק.
  
שורה 34: שורה 48:
  
 
== חשוב לדעת ==
 
== חשוב לדעת ==
*ניתן לבטל עסקה מתמשכת תוך 14 יום!
+
* ניתן לבטל עסקה מתמשכת תוך 14 יום!
*יש לשמור על קבלת (חשבונית) העסקה בגין רכישת המוצר.
+
* יש לשמור על קבלת (חשבונית) העסקה בגין רכישת המוצר.
*במידה ועברו 14 ימים, יחוייב הצרכן בקנס יציאה לפי תנאי ההתקשרות עם העוסק.
+
* במידה והעסקה נעשית בטלפון (כגון רכישת מנוי כבלים), מומלץ להקליט את השיחה או לרשום את פרטיה (כולל התאריך, השעה ושמו המלא של נציג המכירות).
*במידה והעסקה נעשית בטלפון (כגון רכישת מנוי כבלים), יש לדרוש מהעוסק שתישלח אסמכתא או שתוקלט השיחה לשם תיעוד פרטי ההסכם.[http://www.mako.co.il/finances-personal/guides/Article-41aef80278fe321004.htm]
+
 
 +
[http://www.mako.co.il/finances-personal/guides/Article-41aef80278fe321004.htm]
 +
 
 +
* במידה ועברו 14 ימים, יחוייב הצרכן בקנס יציאה לפי תנאי ההתקשרות עם העוסק.
 +
 
 
<!-- במידת הצורך, ניתן להכניס כאן הבהרות חשובות. ניתן למחוק סעיף זה אם אינו נחוץ. -->
 
<!-- במידת הצורך, ניתן להכניס כאן הבהרות חשובות. ניתן למחוק סעיף זה אם אינו נחוץ. -->
  
שורה 53: שורה 71:
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
 
* [[משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה]]
 
* [[משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה]]
*המועצה הישראלית לצרכנות [http://www.consumers.org.il/category/annulling-continuous-deal]
+
* [http://www.consumers.org.il/category/annulling-continuous-deal המועצה הישראלית לצרכנות]
 
<!--
 
<!--
 
* רשימת גורמי ממשל המסייעים במימוש הזכות
 
* רשימת גורמי ממשל המסייעים במימוש הזכות
שורה 59: שורה 77:
  
 
== חוקים ותקנות ==
 
== חוקים ותקנות ==
סעיף 13 ד לחוק הגנת הצרכן, תשמ"א-1981 - ביטול עסקה מתמשכת.
+
[[חוק הגנת הצרכן]] - סעיף 13 ד.
  
 
  <!--
 
  <!--
שורה 85: שורה 103:
 
{{סטטוס | בעבודה}}
 
{{סטטוס | בעבודה}}
 
{{זכות/ראו גם  
 
{{זכות/ראו גם  
| החלף בפורטל האב של הזכות
+
| [[צרכנות]]
| זכות/הליך הקשורים לזכות
+
| [[ביטול עסקה ברוכלות]]
| ערכים נוספים הקשורים לזכות, כל אחד בשורה נפרדת
+
| [[ביטול עסקה צרכנית]]
 
}}
 
}}
 
{{זכות/חדשות  
 
{{זכות/חדשות  
שורה 105: שורה 123:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 +
[[קטגוריה:צרכנות]]

גרסה מ־19:25, 5 בינואר 2012

תבנית:זכות/תחילת טור ימני

חוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן בעסקה מתמשכת (למעט הספקת גז) לבטל את העסקה תוך 14 ימים, מיום עשיית ההסכם או מיום קבלת החוזה בכתב, לפי המאוחר מביניהם
ניתן לבטל עסקה עם חברת הסלולאר, רק במידה ולא נעשה שימוש במכשיר
העוסק חייב להפסיק את החיוב בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול (בתוך 6 ימים אם נמסרה ההודעה באמצעות דואר רשום), אלא אם נקב הצרכן בתאריך מאוחר יותר
במידה והעוסק ממשיך לחייב את הצרכן מעבר לתקופה המותרת (לאחר הודעת הביטול של הצרכן), ניתן להגיש תביעה לפיצוי לדוגמה בסכום של עד 10,000 ש"ח
למידע נוסף ניתן לפנות לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת

חוק הגנת הצרכן מאפשר לצרכן בעסקה מתמשכת לבטל את העסקה בתוך 14 ימים, מיום עשיית ההסכם או מיום קבלת החוזה בכתב, לפי המאוחר מביניהם. ביטול העסקה יהיה תקף גם אם מדובר בעסקה למתן שירות, והעוסק החל במתן השירות.


עסקה מתמשכת - מוצר/ שירות שמחירו עולה על 50 ש"ח כגון: טלפוניה, אינטרנט, כבלים, מנוי לספא, חדר כושר,אסתטיקה (כולל טיפול הסרת שיער), עסקת נופש ארוכת טווח העולה על שנה, חברות או מנוי במועדון: הנחות, הכירות ושידוכים, מנוי להגרלות, הימורים ועוד.


תבנית:זכות/סיום הקדמה

מי זכאי?

כל צרכן של עסקה מתמשכת

תהליך מימוש הזכות

  • כדי לבטל עסקה מתמשכת יש להודיע לעוסק על ביטול העסקה.
  • הודעת הביטול חייבת לכלול את הפרטים הבאים:
    • שם הצרכן
    • מס' תעודת הזהות של הצרכן
    • במידה וההודעה נמסרת בעל-פה עשוי הצרכן להציג פרט מזהה נוסף (אם הוסכם על כך בחוזה ההתקשרות בין הצרכן לעוסק.
  • על ביטול העסקה ניתן להודיע בשתי דרכים:
    • בעל פה - ניתן להודיע לעוסק בעל פה (פנים אל פנים או באמצעות הטלפון) על ביטול העסקה. העוסק מחויב להפסיק את החיוב בעבור השירות בתוך 3 ימים מיום הודעת הביטול.
    • בכתב - ניתן להודיע לעוסק בכתב (באמצעות פקס, דואר אלקטרוני או דואר רשום) על ביטול העסקה. העוסק מחויב להפסיק את החיוב בעבור השירות בתוך 3 ימים, או בתוך 6 ימים אם נמסרה ההודעה באמצעות דואר רשום.
  • רצוי לשלוח הודעת ביטול באמצעות דואר רשום, שכן כך ישנו תיעוד רשמי של ביטול העסקה.
  • יש להחזיר את המוצר לבית העסק, לסניפיו או לאחת מנקודות המכירה שלו.
  • העוסק רשאי לגבות דמי ביטול מהצרכן בשיעור של עד 5% משווי העסקה או 100 ש"ח - הנמוך מביניהם.
  • במידה ונעשתה התקנה בבית הצרכן, עשוי הצרכן להיות מחויב בדמי התקנה בסכום של עד 100 ש"ח.
  • במידה ונעשה שימוש בשירות, ישלם הצרכן תשלום יחסי בעבורו. כלומר, הצרכן יחויב בתשלום עבור שווי השירות עד למועד ביטול העסקה.



  • החזרת התמורה:
  • שרותי טלפוניה ניידת - בתנאי שלא נעשה שימוש במוצר (יש להחזירו).
  • שירותי כבלים/לווין - ניתן לבטל את העסקה בתנאי שהממיר לא נפגם(יש להחזירו).
  • ביטול עסקה מתמשכת לאחר 14 יום - כרוכה בקנס יציאה, לפי תנאי פרטי ההתקשרות שנקבעו מראש עם העוסק.


חשוב לדעת

  • ניתן לבטל עסקה מתמשכת תוך 14 יום!
  • יש לשמור על קבלת (חשבונית) העסקה בגין רכישת המוצר.
  • במידה והעסקה נעשית בטלפון (כגון רכישת מנוי כבלים), מומלץ להקליט את השיחה או לרשום את פרטיה (כולל התאריך, השעה ושמו המלא של נציג המכירות).

[1]

  • במידה ועברו 14 ימים, יחוייב הצרכן בקנס יציאה לפי תנאי ההתקשרות עם העוסק.


תקדימים משפטיים

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חוקים ותקנות

חוק הגנת הצרכן - סעיף 13 ד.


הרחבות ופרסומים

http://www.tamas.gov.il/cmsTamat/InternalPage.aspx?FRAMELESS=false&NRNODEGUID=%7b0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F%7d&NRORIGINALURL=%2fNR%2fexeres%2f0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F%2ehtm&NRCACHEHINT=Guest#_Toc276461280*]

  • כתבה בגלובס [3]
  • על ביטול עסקה בכלל [4]

מקורות

ערך זה נכתב על-ידי הילה חזן.


תבנית:זכות/סיום טור ימני

תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי תבנית:סטטוס תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי