(משלוח הבקשה והטיפול בה)
מ (החלפת תחום התוכן הראשי ל"חובות")
(31 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים
 
{{דגשים
| מידע  = חייב, שרשום על שמו תיק [[המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות|במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות]], רשאי להגיש בקשה לדחיית תשלום החוב
+
| מידע  = חייב, שרשום על שמו תיק [[המרכז לגביית קנסות אגרות והוצאות|במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות]], רשאי להגיש בקשה לדחיית [[תשלום חוב במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות|תשלום החוב]]
|מידע2= בבקשה יש לפרט את הנסיבות האישיות המיוחדות המצדיקות את דחיית תשלום החוב
+
|מידע2= בבקשה יש לפרט את הנסיבות האישיות והמיוחדות המצדיקות את דחיית תשלום החוב ולצרף מסמכים תומכים
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
| חשוב  = הגשת הבקשה אינה עוצרת את התווספות הפיגורים לחוב  
+
| חשוב  = הגשת הבקשה אינה עוצרת את התווספות ריבית הפיגורים לחוב  
 
| פיצוי = הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום
 
| פיצוי = הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[https://www.gov.il/he/service/applying_for_a_debt_settlement_by_the_debtor_to_the_collection_fines_center אתר המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות ברשות האכיפה והגבייה]
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[https://www.gov.il/he/service/applying_for_a_debt_settlement_by_the_debtor_to_the_collection_fines_center אתר המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות ברשות האכיפה והגבייה]
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
+
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 = [https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il טופס בקשה מקוון (אינטרנטי) להסדר חוב]
 
| 1 = [https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il טופס בקשה מקוון (אינטרנטי) להסדר חוב]
שורה 18: שורה 18:
 
{{ראו גם  
 
{{ראו גם  
 
| [[הוצאה לפועל וגבייה]]
 
| [[הוצאה לפועל וגבייה]]
 +
|[[פשיטת רגל וחדלות פירעון]]
 +
|[[בקשה לפריסה לתשלומים של חוב במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות (הסדר חוב)|בקשה לפריסה לתשלומים של חוב במרכז לגביית קנסות]]
 +
|[[סיוע משפטי חינם או בתשלום סמלי]]
 +
|[[בקשה להקלה בקנסות תעבורה וקנסות פליליים (בקשת חנינה מנשיא המדינה)|בקשת להקלה בקנסות תעבורה וקנסות פליליים]]
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
+
המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות מאפשר לחייבים (אנשים או חברות) שרשום על שמם תיק במרכז, להגיש בקשה לדחיית המועד שנקבע לתשלום חובם (קנס, ערובה, פיצוי, אגרה, הוצאות וכו').
 +
*בבקשה יש לפרט ולנמק מהן הנסיבות האישיות והמיוחדות המצדיקות את דחיית תשלום החוב ולצרף מסמכים תומכים, רלוונטיים ועדכניים.
 +
*הגשת הבקשה והטיפול בה, לא עוצרים את התווספות ריבית הפיגורים לחוב.
  
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
* כל אדם (או חברה) שרשום על שמו תיק במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות.
+
*כל חייב (אדם או חברה) שרשום על שמו תיק במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות וישנן נסיבות אישיות מיוחדות, המגובות במסמכים, המצדיקות את דחיית תשלום החוב.
*ישנן נסיבות אישיות מיוחדות, המגובות במסמכים, המצדיקות את דחיית תשלום החוב.
 
  
 
==למי ואיך פונים==
 
==למי ואיך פונים==
* את הבקשה יש להגיש למרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, בדרכים שיפורטו בהמשך.
 
 
==שלבי ההליך==
 
 
===מילוי הבקשה וצירוף מסמכים תומכים===
 
===מילוי הבקשה וצירוף מסמכים תומכים===
*יש למלא טופס בקשה לדחיית מועד תשלום חוב באחת משתי דרכים:
+
*יש למלא טופס בקשה באחת משתי דרכים:
 
**[https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il מקוונת (באינטרנט)]
 
**[https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il מקוונת (באינטרנט)]
**[https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/form_fines_collection_center/he/מתוקן_הסבר%20וטופס%20הגשת%20בקשה%20להסדר%20חוב.pdf ידנית- הורדת טופס בקשה]
+
**[https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/form_fines_collection_center/he/מתוקן_הסבר%20וטופס%20הגשת%20בקשה%20להסדר%20חוב.pdf ידנית - הורדת טופס בקשה]
*לטופס הבקשה, חובה לצרף מסמכים התומכים בה, כגון:
+
*לטופס הבקשה, חובה לצרף מסמכים התומכים בנימוקים, כגון:
**צילום תעודת זהות+ ספח.  
+
**צילום תעודת זהות + ספח.  
 
**תדפיסי תנועות חשבון עו"ש של 3 חודשים אחרונים על שם החייב.  
 
**תדפיסי תנועות חשבון עו"ש של 3 חודשים אחרונים על שם החייב.  
 
**פירוט חיובים של כרטיסי אשראי של 3 חודשים אחרונים על שם החייב.  
 
**פירוט חיובים של כרטיסי אשראי של 3 חודשים אחרונים על שם החייב.  
 
**ריכוז יתרות מכל בנק בו יש פעילות כגון: פקדונות, חסכונות, מט"ח וניירות ערך.   
 
**ריכוז יתרות מכל בנק בו יש פעילות כגון: פקדונות, חסכונות, מט"ח וניירות ערך.   
 
**אישורי הכנסות:  
 
**אישורי הכנסות:  
***שכיר- צילום תלושי השכר של החייב לתקופה של 3 חודשים אחרונים.  
+
***שכיר - צילום תלושי השכר של החייב לתקופה של 3 חודשים אחרונים.  
***עצמאי/חברה- שומת מס מבוקרת לשנתיים אחרונות (במקרה שאין שומת מס לשנה הנוכחית, יש להגיש דוח רווח והפסד).  
+
***עצמאי/חברה - שומת מס מבוקרת לשנתיים אחרונות (במקרה שאין שומת מס לשנה הנוכחית, יש להגיש דוח רווח והפסד).  
***מובטל- אישור [[שירות התעסוקה|לשכת התעסוקה]] ואישור על קבלת [[דמי אבטלה]] מ[[המוסד לביטוח לאומי]].  
+
***מובטל - אישור [[שירות התעסוקה|לשכת התעסוקה]] ואישור על קבלת [[דמי אבטלה]] מ[[המוסד לביטוח לאומי]].  
***אסיר- אישור שהייה בכלא ודף הנהלת חשבונות מהכלא.  
+
***אסיר - אישור שהייה בכלא ודף הנהלת חשבונות מהכלא.  
***אחר- אישורים על הכנסות מכל סוג ומקור, כולל פנסיה/קצבאות.  
+
***אחר - אישורים על הכנסות מכל סוג ומקור, כולל פנסיה/קצבאות.  
 
**אישורים עדכניים בגין מצב רפואי/אבחנה רפואית של החייב או של בן משפחה מדרגה ראשונה.  
 
**אישורים עדכניים בגין מצב רפואי/אבחנה רפואית של החייב או של בן משפחה מדרגה ראשונה.  
 
**דו"ח עדכני מעובד סוציאלי או אישור משירותי הרווחה.
 
**דו"ח עדכני מעובד סוציאלי או אישור משירותי הרווחה.
**כל מסמך עדכני ורלבנטי אחר התומך בנימוקי הבקשה.  
+
**כל מסמך עדכני ורלוונטי אחר התומך בנימוקי הבקשה.  
 
*'''חשוב: לא כל המסמכים המופיעים ברשימה נדרשים עבור כל בקשה ויש לצרף מסמכים בהתאם לנימוקים (כלכלי, בריאותי, סוציאלי וכו')'''.
 
*'''חשוב: לא כל המסמכים המופיעים ברשימה נדרשים עבור כל בקשה ויש לצרף מסמכים בהתאם לנימוקים (כלכלי, בריאותי, סוציאלי וכו')'''.
  
 
===משלוח הבקשה והטיפול בה===
 
===משלוח הבקשה והטיפול בה===
*במקרה של [https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il מילוי מקוון (אינטרנטי) של טופס הבקשה]- בסיום המילוי וצירוף המסמכים, הבקשה תישלח ישירות למרכז.  
+
*במקרה של [https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il מילוי מקוון (באינטרנט) של טופס הבקשה]- בסיום המילוי וצירוף המסמכים, הבקשה תישלח ישירות למרכז.  
 
*במקרה של [https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/form_fines_collection_center/he/מתוקן_הסבר%20וטופס%20הגשת%20בקשה%20להסדר%20חוב.pdf הורדת טופס הבקשה באופן ידני], יש לשלוח אותו בצירוף המסמכים התומכים, באחת הדרכים הבאות:
 
*במקרה של [https://www.gov.il/BlobFolder/generalpage/form_fines_collection_center/he/מתוקן_הסבר%20וטופס%20הגשת%20בקשה%20להסדר%20חוב.pdf הורדת טופס הבקשה באופן ידני], יש לשלוח אותו בצירוף המסמכים התומכים, באחת הדרכים הבאות:
 
**'''דואר אלקטרוני''' לכתובת: GviyaMgk@eca.gov.il.  
 
**'''דואר אלקטרוני''' לכתובת: GviyaMgk@eca.gov.il.  
 
**'''פקס''' למס': 02-6547799.  
 
**'''פקס''' למס': 02-6547799.  
 
**'''דואר''' לכתובת: המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, ת.ד. 25, פתח תקווה 4910001.
 
**'''דואר''' לכתובת: המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, ת.ד. 25, פתח תקווה 4910001.
**'''טלפון''' למספר: 35592* או 073-2055000 (המוקד פועל בימים א'-ה' בשעות 8:00 עד 18:00).
+
**'''בשיחת טלפון''' למוקד המידע בטל' 35592* או 073-2055000 בימים א'-ה' בין 8:00 - 18:00 ובערבי חג בין 8:00 – 12:30.  
**'''קבלת קהל''' ברחוב יפו 97, קומה 6, ירושלים (בניין כלל, מתחם לשכת ההוצאה לפועל):  
+
**'''קבלת קהל''' ברחוב הסדנא 19 (כניסה ראשית), ירושלים (למגיעים ברכב, לרשום "האומן 10" בתוכנת הניווט):  
 
***בימים א', ב', ד', ה'- בין השעות 8:30 עד 13:30.
 
***בימים א', ב', ד', ה'- בין השעות 8:30 עד 13:30.
 
***בימי ג'-  בין השעות 08:30 עד 11:00.
 
***בימי ג'-  בין השעות 08:30 עד 11:00.
*הבקשה לדחיית מועד תשלום החוב תטופל תוך 60 ימי עבודה מיום קבלתה והתשובה תישלח בדואר עם סיום הטיפול.
+
*הבקשה תטופל תוך 60 ימי עבודה מיום קבלתה וההחלטה תישלח לחייב/בא כוחו בדואר בסיום הטיפול.
 
{{הערת עריכה|הערה=לבדוק מול המשרד: 1. באתר מצוין כי אפשר להגיש את הבקשה גם טלפונית (לא ברור איך), כאשר במסמך ההנחיות לא מצוין כי ניתן להגיש/לבקש באמצעות הטלפון. 2.  הכתובת ל"משלוח במסירה אישית" במסמך (אולי קבלת קהל) שונה מזו שבאתר.3. מה הכוונה ב "(מענה יישלח באמצעות דואר ישראל עד 45 ימי עבודה מיום קבלת הפניה", במקרה של משלוח הבקשה בדואר (אישור על קבלת הבקשה/קבלת החלטה) |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 12:10, 13 בספטמבר 2018 (IDT)}}
 
{{הערת עריכה|הערה=לבדוק מול המשרד: 1. באתר מצוין כי אפשר להגיש את הבקשה גם טלפונית (לא ברור איך), כאשר במסמך ההנחיות לא מצוין כי ניתן להגיש/לבקש באמצעות הטלפון. 2.  הכתובת ל"משלוח במסירה אישית" במסמך (אולי קבלת קהל) שונה מזו שבאתר.3. מה הכוונה ב "(מענה יישלח באמצעות דואר ישראל עד 45 ימי עבודה מיום קבלת הפניה", במקרה של משלוח הבקשה בדואר (אישור על קבלת הבקשה/קבלת החלטה) |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 12:10, 13 בספטמבר 2018 (IDT)}}
  
==עיון חוזר והשגה על ההחלטה==
+
==בקשה לעיון חוזר והתנגדות להחלטה==
*חייב שאינו מרוצה עם החלטת המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, רשאי:  
+
*חייב שאינו מרוצה עם החלטת המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, יכול להגיש:  
** להגיש בקשה לעיון חוזר בצירוף אסמכתאות באמצעות [https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il טופס בקשה להסדר חוב], במקרה שהתגלו עובדות או נסיבות חדשות שלא הוצגו במסגרת הבקשה המקורית (יש לבחור בנושא הפניה בטופס- 'הסדר חוב- בקשה לעיון חוזר').
+
**'''בקשה לעיון חוזר'''- במקרה שהתגלו עובדות חדשות או נסיבות אחרות שלא הוצגו במסגרת הבקשה המקורית. (יש לבחור בנושא הפניה [https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il בטופס]- 'הסדר חוב- בקשה לעיון חוזר')  
**להגיש התנגדות (השגה) להחלטה באמצעות [https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il טופס בקשה להסדר חוב], בתוך 30 ימים מהיום שקיבל את ההחלטה (יש לבחור בנושא הפניה בטופס- 'הסדר חוב-השגה').
+
**'''השגה (התנגדות)''' למנהל [[רשות האכיפה והגבייה]], תוך 30 ימים מהיום שקיבל את ההחלטה. (יש לבחור בנושא הפניה [https://www.forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=pniyot@eca.gov.il בטופס]- 'הסדר חוב-השגה').
  
 
==חשוב לדעת==
 
==חשוב לדעת==
*הגשת הבקשה אינה עוצרת את התווספות הפיגורים לחוב.
+
*הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
 +
*הגשת הבקשה והטיפול בה, לא עוצרים את התווספות ריבית הפיגורים לחוב.  
 
*הבקשה יכולה להיות מוגשת על-ידי החייב עצמו או על-ידי בא כוחו, בצירוף ייפוי כוח.
 
*הבקשה יכולה להיות מוגשת על-ידי החייב עצמו או על-ידי בא כוחו, בצירוף ייפוי כוח.
 +
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
  
 
==ארגוני סיוע==
 
==ארגוני סיוע==
שורה 81: שורה 86:
 
<!--== פסקי דין ==-->
 
<!--== פסקי דין ==-->
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
*[https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/055_289.htm חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, תשנ"ה-1995]- סעיף 5(ב).
+
*[https://www.nevo.co.il/law_html/Law01/055_289.htm#Seif5 חוק המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, תשנ"ה-1995]- סעיף 5(ב).
*[https://www.nevo.co.il/law_html/law01/055_290.htm תקנות המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, תשנ"ו-1996]- סעיף 16.
+
*[https://www.nevo.co.il/law_html/law01/055_290.htm#Seif17 תקנות המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, תשנ"ו-1996]- סעיף 16.
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
שורה 92: שורה 97:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 +
[[קטגוריה:חובות]]
 
[[קטגוריה: הוצאה לפועל וגבייה]]
 
[[קטגוריה: הוצאה לפועל וגבייה]]
 
[[קטגוריה: הוצאה לפועל]]
 
[[קטגוריה: הוצאה לפועל]]
 +
[[קטגוריה: עוני ואנשים במצוקה כלכלית]]
 +
[[קטגוריה: חנינות]]
 +
[[קטגוריה: מסים]]

גרסה מ־22:09, 19 בינואר 2020

הקדמה:

חייב, שרשום על שמו תיק במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, רשאי להגיש בקשה לדחיית תשלום החוב
בבקשה יש לפרט את הנסיבות האישיות והמיוחדות המצדיקות את דחיית תשלום החוב ולצרף מסמכים תומכים
הגשת הבקשה אינה עוצרת את התווספות ריבית הפיגורים לחוב
הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום

המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות מאפשר לחייבים (אנשים או חברות) שרשום על שמם תיק במרכז, להגיש בקשה לדחיית המועד שנקבע לתשלום חובם (קנס, ערובה, פיצוי, אגרה, הוצאות וכו').

  • בבקשה יש לפרט ולנמק מהן הנסיבות האישיות והמיוחדות המצדיקות את דחיית תשלום החוב ולצרף מסמכים תומכים, רלוונטיים ועדכניים.
  • הגשת הבקשה והטיפול בה, לא עוצרים את התווספות ריבית הפיגורים לחוב.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • כל חייב (אדם או חברה) שרשום על שמו תיק במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות וישנן נסיבות אישיות מיוחדות, המגובות במסמכים, המצדיקות את דחיית תשלום החוב.

למי ואיך פונים

מילוי הבקשה וצירוף מסמכים תומכים

  • יש למלא טופס בקשה באחת משתי דרכים:
  • לטופס הבקשה, חובה לצרף מסמכים התומכים בנימוקים, כגון:
    • צילום תעודת זהות + ספח.
    • תדפיסי תנועות חשבון עו"ש של 3 חודשים אחרונים על שם החייב.
    • פירוט חיובים של כרטיסי אשראי של 3 חודשים אחרונים על שם החייב.
    • ריכוז יתרות מכל בנק בו יש פעילות כגון: פקדונות, חסכונות, מט"ח וניירות ערך.
    • אישורי הכנסות:
      • שכיר - צילום תלושי השכר של החייב לתקופה של 3 חודשים אחרונים.
      • עצמאי/חברה - שומת מס מבוקרת לשנתיים אחרונות (במקרה שאין שומת מס לשנה הנוכחית, יש להגיש דוח רווח והפסד).
      • מובטל - אישור לשכת התעסוקה ואישור על קבלת דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי.
      • אסיר - אישור שהייה בכלא ודף הנהלת חשבונות מהכלא.
      • אחר - אישורים על הכנסות מכל סוג ומקור, כולל פנסיה/קצבאות.
    • אישורים עדכניים בגין מצב רפואי/אבחנה רפואית של החייב או של בן משפחה מדרגה ראשונה.
    • דו"ח עדכני מעובד סוציאלי או אישור משירותי הרווחה.
    • כל מסמך עדכני ורלוונטי אחר התומך בנימוקי הבקשה.
  • חשוב: לא כל המסמכים המופיעים ברשימה נדרשים עבור כל בקשה ויש לצרף מסמכים בהתאם לנימוקים (כלכלי, בריאותי, סוציאלי וכו').

משלוח הבקשה והטיפול בה

  • במקרה של מילוי מקוון (באינטרנט) של טופס הבקשה- בסיום המילוי וצירוף המסמכים, הבקשה תישלח ישירות למרכז.
  • במקרה של הורדת טופס הבקשה באופן ידני, יש לשלוח אותו בצירוף המסמכים התומכים, באחת הדרכים הבאות:
    • דואר אלקטרוני לכתובת: GviyaMgk@eca.gov.il.
    • פקס למס': 02-6547799.
    • דואר לכתובת: המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, ת.ד. 25, פתח תקווה 4910001.
    • בשיחת טלפון למוקד המידע בטל' 35592* או 073-2055000 בימים א'-ה' בין 8:00 - 18:00 ובערבי חג בין 8:00 – 12:30.
    • קבלת קהל ברחוב הסדנא 19 (כניסה ראשית), ירושלים (למגיעים ברכב, לרשום "האומן 10" בתוכנת הניווט):
      • בימים א', ב', ד', ה'- בין השעות 8:30 עד 13:30.
      • בימי ג'- בין השעות 08:30 עד 11:00.
  • הבקשה תטופל תוך 60 ימי עבודה מיום קבלתה וההחלטה תישלח לחייב/בא כוחו בדואר בסיום הטיפול.
הערת עריכה
לבדוק מול המשרד: 1. באתר מצוין כי אפשר להגיש את הבקשה גם טלפונית (לא ברור איך), כאשר במסמך ההנחיות לא מצוין כי ניתן להגיש/לבקש באמצעות הטלפון. 2. הכתובת ל"משלוח במסירה אישית" במסמך (אולי קבלת קהל) שונה מזו שבאתר.3. מה הכוונה ב "(מענה יישלח באמצעות דואר ישראל עד 45 ימי עבודה מיום קבלת הפניה", במקרה של משלוח הבקשה בדואר (אישור על קבלת הבקשה/קבלת החלטה)
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 12:10, 13 בספטמבר 2018 (IDT)

בקשה לעיון חוזר והתנגדות להחלטה

  • חייב שאינו מרוצה עם החלטת המרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות, יכול להגיש:
    • בקשה לעיון חוזר- במקרה שהתגלו עובדות חדשות או נסיבות אחרות שלא הוצגו במסגרת הבקשה המקורית. (יש לבחור בנושא הפניה בטופס- 'הסדר חוב- בקשה לעיון חוזר')
    • השגה (התנגדות) למנהל רשות האכיפה והגבייה, תוך 30 ימים מהיום שקיבל את ההחלטה. (יש לבחור בנושא הפניה בטופס- 'הסדר חוב-השגה').

חשוב לדעת

  • הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
  • הגשת הבקשה והטיפול בה, לא עוצרים את התווספות ריבית הפיגורים לחוב.
  • הבקשה יכולה להיות מוגשת על-ידי החייב עצמו או על-ידי בא כוחו, בצירוף ייפוי כוח.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים