(14 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
+
{{עצם העניין}}
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים
 
{{דגשים
 
| מידע  = עם מתן [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]] (פשיטת רגל), מוטלות על החייב [[הגבלות על חייב שנמצא בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הגבלות שונות]] וביניהן הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי
 
| מידע  = עם מתן [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]] (פשיטת רגל), מוטלות על החייב [[הגבלות על חייב שנמצא בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הגבלות שונות]] וביניהן הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי
| מידע2 = [[ חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|החייב]] (או מייצג מטעמו) או [[ נאמן בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הנאמן]], רשאים להגיש בקשה להסרת ההגבלה כך שיתאפשר לחייב לעשות שימוש בכרטיס אשראי
+
| מידע2 = [[ חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|החייב]] או [[ נאמן בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הנאמן]], רשאים להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון בקשה להסרת ההגבלה כך שיתאפשר לחייב לעשות שימוש בכרטיס אשראי
| מידע4 = את הבקשה יש להגיש באופן מקוון (ממוחשב) ל[[הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לשעבר הכונס הרשמי)|ממונה על הליכי חדלות פירעון]]
+
|חשוב =חייב ש'''אינו מיוצג''' רשאי להגיש את הבקשה באופן מקוון או ידני. מייצג של חייב נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון
 +
|מידע3=הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_143 סעיפים 143 ו-169 בחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2019]  
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו [https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_143 סעיפים 143 ו-169 בחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2019]  
 
}}
 
}}
שורה 14: שורה 15:
 
}}
 
}}
 
{{ראו גם  
 
{{ראו גם  
|[[חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל) לחובות מעל 150,000 ש"ח]]
+
|[[חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל) לחובות בסכום גבוה]]
 
| [[אנשים עם חובות]]
 
| [[אנשים עם חובות]]
 +
|[[בקשה לקבלת מידע על חובות והליכי הגבייה במרכז לגביית קנסות, אגרות והוצאות]]
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
{{אזהרה/חדלות פירעון}}
+
{{אזהרה/חדלות פירעון מעל 150 אלף}}
 
ברגע שניתן [[חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|לחייב]] צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), מוטלות עליו [[הגבלות על חייב שנמצא בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הגבלות שונות]] וביניהן הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי. כל עוד ההגבלה בתוקף, על החייב נאסר לעשות שימוש בכרטיס אשראי.  
 
ברגע שניתן [[חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|לחייב]] צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), מוטלות עליו [[הגבלות על חייב שנמצא בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הגבלות שונות]] וביניהן הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי. כל עוד ההגבלה בתוקף, על החייב נאסר לעשות שימוש בכרטיס אשראי.  
*החייב (או מייצג מטעמו) או הנאמן, רשאים להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון בקשה להסרת ההגבלה.
+
*החייב או הנאמן, רשאים להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי בקשה להסרת ההגבלה.  
*הבקשה תוגש באמצעות המערכת המקוונת של הממונה על הליכי חדלות פירעון ("הממונט").  
 
 
*הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.  
 
*הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.  
  
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
*[[חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|החייב]] (או מייצג מטעמו) או [[נאמן בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הנאמן]] רשאים להגיש את הבקשה להסרת ההגבלה לאחר שניתן [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]] (פשיטת רגל).
+
*[[חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|החייב]] או [[נאמן בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הנאמן]] רשאים להגיש את הבקשה להסרת ההגבלה בכל שלב לאחר שניתן [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]] (פשיטת רגל).
  
 
==למי ואיך פונים==
 
==למי ואיך פונים==
*את הבקשה להסרת ההגבלה יש להגיש באמצעות [https://apacforms.justice.gov.il/Home המערכת המקוונת של הממונה על הליכי חדלות פירעון ("הממונט"). ].
+
*את הבקשה להסרת ההגבלה יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
 +
**'''מייצג''' של חייב נדרש להגיש את הבקשה '''באופן מקוון בלבד''' באמצעות [https://apacforms.justice.gov.il/Home מערכת "הממונט"].
 +
**חייב '''שאינו מיוצג''', רשאי להגיש את הבקשה באופן מקוון '''או''' באופן ידני באמצעות הגשת מסמך בקשה כתוב, בצירוף הנימוקים, המידע והמסמכים הנדרשים (כמו בבקשה המקוונת) '''ב-2 העתקים''' ב[https://www.gov.il/he/departments/bureaus/?OfficeId=59a8638d-4c4c-477b-92f0-f545794acea1 משרדי המחוז של הממונה, שבו מתנהל התיק].
 +
 
 
{{הערת עריכה|הערה=נכון לכל הבקשות שמוגשות לממונה על ידי מי שלא מיוצג- ניתן להגיש את הבקשה במחוז, לבדוק איך לשלב את זה|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 09:16, 20 באפריל 2021 (IDT)}}
 
{{הערת עריכה|הערה=נכון לכל הבקשות שמוגשות לממונה על ידי מי שלא מיוצג- ניתן להגיש את הבקשה במחוז, לבדוק איך לשלב את זה|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 09:16, 20 באפריל 2021 (IDT)}}
===מילוי והגשת הבקשה===
+
===מילוי והגשת הבקשה באופן מקוון ===
 
*יש להיכנס [https://apacforms.justice.gov.il/ למערכת המקוונת] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.  
 
*יש להיכנס [https://apacforms.justice.gov.il/ למערכת המקוונת] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.  
 
*יש ללחוץ על התיבה "בקשות ופניות לממונה" ובחלון שיפתח לבחור ב"בקשות ופניות לאחר מתן צו פתיחת הליכים".
 
*יש ללחוץ על התיבה "בקשות ופניות לממונה" ובחלון שיפתח לבחור ב"בקשות ופניות לאחר מתן צו פתיחת הליכים".
שורה 43: שורה 47:
 
** מסמך הסכמה של מנפיק כרטיס האשראי עמו מעוניין החייב להתקשר בחוזה.
 
** מסמך הסכמה של מנפיק כרטיס האשראי עמו מעוניין החייב להתקשר בחוזה.
 
**תצהיר התומך בבקשה וכן הצהרה על אי-שימוש לרעה וניצול לרעה של הבקשה להסרת ההגבלה.
 
**תצהיר התומך בבקשה וכן הצהרה על אי-שימוש לרעה וניצול לרעה של הבקשה להסרת ההגבלה.
 +
 +
{{שימו לב|*ניתן לבקש במסגרת מילוי הבקשה כי היא תהיה חסויה.
 +
*אם הממונה לא יקבל את הבקשה לחיסיון, הבקשה תופיע ב[https://insolvency.justice.gov.il/poshtim/General/Main/Main.aspx אתר המידע המקוון].}}
  
 
==שלבי ההליך==
 
==שלבי ההליך==
שורה 73: שורה 80:
 
*[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_143 חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2019]- סעיפים 143 ו-169.
 
*[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_143 חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2019]- סעיפים 143 ו-169.
 
*[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_153 תקנות חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ט-2019]- סעיף 153.
 
*[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_153 תקנות חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ט-2019]- סעיף 153.
 +
*[https://www.gov.il/BlobFolder/policy/22-06-2021/he/22-06-2021.pdf נוהל מס' 9 של הממונה על הליכי חדלות פירעון מיום 22.06.2021] טיפול הממונה בבקשה להסרת הגבלות החלות על החייב.
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
שורה 82: שורה 90:
  
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
[[קטגוריה:הליכים]]
+
{{מטא
[[קטגוריה:חובות]]
+
|סוג ערך = הליכים
 +
|תחום תוכן = חובות
 +
}}
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 
[[קטגוריה: הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 
[[קטגוריה: הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 
[[קטגוריה:הוצאה לפועל וגבייה]]
 
[[קטגוריה:הוצאה לפועל וגבייה]]
 +
[[ar:طلب رفع القيود عن استعمال بطاقة الاعتماد خلال اجراءات الإعسار والتأهيل الاقتصادي (الإفلاس)]]

גרסה אחרונה מ־11:01, 22 בספטמבר 2021

הקדמה:

עם מתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), מוטלות על החייב הגבלות שונות וביניהן הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי
החייב או הנאמן, רשאים להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון בקשה להסרת ההגבלה כך שיתאפשר לחייב לעשות שימוש בכרטיס אשראי
חייב שאינו מיוצג רשאי להגיש את הבקשה באופן מקוון או ידני. מייצג של חייב נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון
הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום


אזהרה
דף זה מתייחס להליכי חדלות פירעון כשסכום החובות גבוה מ-149,559.43 ש"ח (נכון לשנת 2021)

ברגע שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), מוטלות עליו הגבלות שונות וביניהן הגבלה על שימוש בכרטיס אשראי. כל עוד ההגבלה בתוקף, על החייב נאסר לעשות שימוש בכרטיס אשראי.

  • החייב או הנאמן, רשאים להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי בקשה להסרת ההגבלה.
  • הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

למי ואיך פונים

  • את הבקשה להסרת ההגבלה יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
    • מייצג של חייב נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון בלבד באמצעות מערכת "הממונט".
    • חייב שאינו מיוצג, רשאי להגיש את הבקשה באופן מקוון או באופן ידני באמצעות הגשת מסמך בקשה כתוב, בצירוף הנימוקים, המידע והמסמכים הנדרשים (כמו בבקשה המקוונת) ב-2 העתקים במשרדי המחוז של הממונה, שבו מתנהל התיק.
הערת עריכה
נכון לכל הבקשות שמוגשות לממונה על ידי מי שלא מיוצג- ניתן להגיש את הבקשה במחוז, לבדוק איך לשלב את זה
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 09:16, 20 באפריל 2021 (IDT)

מילוי והגשת הבקשה באופן מקוון

  • יש להיכנס למערכת המקוונת באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • יש ללחוץ על התיבה "בקשות ופניות לממונה" ובחלון שיפתח לבחור ב"בקשות ופניות לאחר מתן צו פתיחת הליכים".
  • בחלון שיפתח יש להזין את מספר התיק (מופיע על גבי הצו) והמחוז המטפל וללחוץ על "אישור".
  • יש למלא את כל הפרטים הנדרשים, כגון: שם מלא, מספר זהות, פרטי המייצג (אם ישנו), פרטי התקשרות וללחוץ על "הבא".
  • יש למלא את טופס הבקשה בהתאם להנחיות המופיעות בו ולוודא כי נמסרים, בין היתר, המידע והמסמכים הבאים:
    • העובדות והנימוקים המצדיקים את הסרת ההגבלה ומתן האפשרות לעשות שימוש בכרטיס אשראי.
    • פירוט השימוש המבוקש בכרטיס האשראי: מטרת התשלום בגינו מתבקש השימוש בכרטיס, פירוט התשלומים שבכוונת החייב לבצע באמצעות הכרטיס וגובה מסגרת האשראי המבוקשת בכרטיס.
    • אופן המימון של התשלומים שיבוצעו בכרטיס האשראי והאם החייב מסוגל לשלם את התשלומים מתוך דמי המחייה שהוקצו לו במסגרת הליכי חדלות הפירעון.
    • יש לפרט האם החייב ניסה להסדיר את התשלום בדרכים אחרות או באמצעי תשלום אחרים.
    • מסמך עמדת הנאמן ביחס לבקשה. אם החייב לא הצליח לקבל את עמדת הנאמן בתוך זמן סביר, יש לצרף אסמכתא המעידה כי נעשתה פנייה לנאמן.
    • מסמך הסכמה של מנפיק כרטיס האשראי עמו מעוניין החייב להתקשר בחוזה.
    • תצהיר התומך בבקשה וכן הצהרה על אי-שימוש לרעה וניצול לרעה של הבקשה להסרת ההגבלה.
שימו לב
  • ניתן לבקש במסגרת מילוי הבקשה כי היא תהיה חסויה.
  • אם הממונה לא יקבל את הבקשה לחיסיון, הבקשה תופיע באתר המידע המקוון.

שלבי ההליך

  • לאחר הגשת הבקשה, יישלח למגיש הבקשה (החייב, המייצג או הנאמן) בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס) אישור כי הבקשה התקבלה.
  • ככלל, לפני קבלת ההחלטה, הממונה יאפשר לנושים להביע את דעתם, אלא אם יחליט כי הסרת ההגבלה נחוצה באופן מיידי.
  • החלטת הממונה תינתן בתוך 14 ימים מהיום שהבקשה הוגשה.
    • אם הממונה דרש פרטים נוספים לאחר הגשת הבקשה, ההחלטה תתקבל בתוך 14 ימים מהיום שנמסרו הפרטים שנדרשו.
  • החלטת הממונה תישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס).

ערעור

  • אם הממונה החליט שלא לקבל את הבקשה, היא תועבר להכרעת בית-משפט השלום שבו מתנהל ההליך.
הערת עריכה
לבדוק כיצד זה מתבצע ומבחינת זמנים.
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 10:13, 21 באפריל 2021 (IDT)

חשוב לדעת

  • הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
  • בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • ניתן לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
  • לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
  • יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכי הבקשה, בפורמט PDF.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון *5067 , בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.

הקלות בתקופת משבר הקורונה

גורם ממשל


חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים