(חקיקה ונהלים)
מ (נואל גולדנברג העביר את הדף חדש:בקשת נושה לעיין בצו לפתיחת הליכי חדלות פירעון שניתן לחייב לשם [[חדש:בקשת נושה לעיין בצו לפתיחת הליכי חדלות...)
(אין הבדלים)

גרסה מ־16:27, 18 בדצמבר 2019

הקדמה:

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), הנושים רשאים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו
את הבקשה יש להגיש באופן מקוון (ממוחשב) לממונה על הליכי חדלות פירעון
הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום
למידע על השלבים בהליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) מומלץ לעיין במדריך בנושא חדלות פירעון לחובות מעל 150,000 ש"ח
למידע נוסף ראו הגשת בקשות להכרעת הממונה בהליכי חדלות פירעון של חייבים יחידים באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
אזהרה
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019
למידע על הליכים שנפתחו לפני 15.09.2019 ראו פשיטת רגל וחדלות פירעון.
שימו לב! בשלב זה, המידע בדף זה הינו חלקי, מתעדכן באופן שוטף ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, נושיו רשאים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו, כגון: הבקשה לקבלת הצו (דוח על מצבו הכלכלי של החייב) והמסמכים שצורפו לבקשה, בתנאי שהם קשורים לחייב עצמו.

שימו לב
עיון והעתקה של מידע שהחייב ציין בבקשה כי הוא אישי או רגיש וכן מידע שקשור לבן זוגו או לילדיו, יתאפשר רק אם הממונה ישתכנע, בין השאר, כי המידע דרוש לנושה לצורך הגשת בקשה לביטול הצו.
הערת עריכה
אולי לשים דוגמאות או פירוט של מקרים או סיטואציות שירצו לעיין בצו ובמסמכים שבו
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 09:51, 3 באוקטובר 2019 (IDT)

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • כל נושה של חייב שקיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.
הערת עריכה
האם זה רק נושה שצוין בבקשת היחיד או כל מי שטוען כי החייב חייב לו? כי לא רשום בגוב או בחוק שהנושה צריך להוכיח את החוב כתנאי להגשת הבקשה
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 14:37, 7 באוקטובר 2019 (IDT)

למי ואיך פונים

מילוי והגשת הבקשה

  • יש להיכנס לטופס המקוון להגשת בקשות באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • בתחתית הדף שייפתח, יש להקליד בתיבה הריקה את מספר תיק חדלות הפירעון (מופיע על גבי צו פתיחת ההליכים) וללחוץ על "אישור".
  • יש למלא את כל הפרטים הנדרשים בטופס, כגון: שם מלא, מספר זהות, פרטי המייצג (אם ישנו), פרטי התקשרות וללחוץ על "הבא".
  • יש למלא אחר ההנחיות שבטופס הבקשה, לפרט את הנימוקים בצורך לעיין בצו לפתיחת ההליכים, לצרף את כל המסמכים הנדרשים (בפורמט PDF), לחתום על הצהרות ולחתום על הבקשה.
  • לאחר הגשת הבקשה, יישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס) אישור כי הבקשה התקבלה.
  • הבקשה תועבר להחלטת הממונה שתישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס).
הערת עריכה
האם החלטת הממונה גם תוך 30 ימים וגם האם הממונה יכול לדרוש מסמכים או השלמה ואז זה 30 ימים מההשלמה?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 11:46, 24 בספטמבר 2019 (IDT)
הערת עריכה
האם ואיך אפשר לערער על החלטת הממונה?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 11:34, 24 בספטמבר 2019 (IDT)

חשוב לדעת

  • הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
  • בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • ניתן לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
  • לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
  • יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכים בפורמט PDF, הפורמט היחידי שנתמך במילוי והגשת הדוח.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.

גורם ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים