(חקיקה ונהלים)
 
(18 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים
 
{{דגשים
| מידע  = לאחר שניתן לחייב [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]], הנושים רשאים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו
+
| מידע  = לאחר שניתן ל[[ חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|חייב]] [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]] (פשיטת רגל), ה[[נושה בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|נושים]] רשאים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו
 
| מידע2  = את הבקשה יש להגיש באופן מקוון (ממוחשב) לממונה על הליכי חדלות פירעון   
 
| מידע2  = את הבקשה יש להגיש באופן מקוון (ממוחשב) לממונה על הליכי חדלות פירעון   
 
|חשוב2 = הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום
 
|חשוב2 = הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום
|חשוב=דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019. הליכים שנפתחו '''לפני''' 15.09.2019, ימשיכו להתנהל לפי פקודת פשיטת הרגל. למידע נוסף ראו [[פשיטת רגל וחדלות פירעון]]
 
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו [https://www.gov.il/he/service/executive-verdict-individual-insolvency-procedures-prior-to-issuing-order-to-open-proceeding הגשת בקשות להכרעת הממונה בהליכי חדלות פירעון של חייבים יחידים] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו [https://www.gov.il/he/service/executive-verdict-individual-insolvency-procedures-prior-to-issuing-order-to-open-proceeding הגשת בקשות להכרעת הממונה בהליכי חדלות פירעון של חייבים יחידים] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
שורה 16: שורה 15:
 
}}
 
}}
 
{{ראו גם  
 
{{ראו גם  
|[[חדש:הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי לאדם עם חובות בסך 150,000 ש"ח ומעלה]]
+
|[[חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל) לחובות מעל 150,000 ש"ח]]
| [[חדש:חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
+
| [[אנשים עם חובות]]
 +
| [[סיוע משפטי חינם או בתשלום סמלי]]
 +
| [[הוצאה לפועל וגבייה]]
 +
|[[מדריך בנושא הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל) לחובות מעל 150,000 ש"ח]]
 +
 
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
+
{{אזהרה/חדלות פירעון מעל 150 אלף}}
{{הערת עריכה|הערה=יש הליך מקביל בהוצל"פ?|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 13:15, 24 בספטמבר 2019 (IDT)}}
+
לאחר שניתן לחייב [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]], נושיו רשאים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו, כגון הבקשה לקבלת הצו (דוח על מצבו הכלכלי של החייב) והמסמכים שצורפו לבקשה, '''בתנאי שהם קשורים לחייב עצמו'''.
לאחר שניתן לחייב [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]], נושיו רשאים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו, כגון: הבקשה לקבלת הצו, [[דוח על מצבו הכלכלי של החייב]], המסמכים שצורפו לבקשה, '''בתנאי שהם קשורים לחייב עצמו'''.
+
{{שימו לב|עיון והעתקה של מידע שהחייב ציין בבקשה כי הוא אישי או רגיש וכן מידע שקשור לבן זוגו או לילדיו, יתאפשר רק אם הממונה ישתכנע, בין השאר, כי המידע דרוש לנושה לצורך [[בקשה לביטול צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל) שניתן לחייב עם חובות מעל 150,000 ש"ח|הגשת בקשה לביטול הצו]].}}  
{{שימו לב|עיון והעתקה של מידע שהחייב ציין בבקשה כי הוא אישי או רגיש וכן מידע שקשור לבן זוגו או לילדיו, יתאפשר רק אם הממונה ישתכנע, בין השאר, כי המידע דרוש לנושה לצורך [[הגשת בקשה לביטול הצו]].}}  
+
*את הבקשה יש להגיש ל[[הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לשעבר הכונס הרשמי)|ממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי]] (הכונס הרשמי) באמצעות טופס מקוון (ממוחשב).  
*את הבקשה יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון באמצעות טופס מקוון (ממוחשב).  
 
  
 
{{הערת עריכה|הערה=אולי לשים דוגמאות או פירוט של מקרים או סיטואציות שירצו לעיין בצו ובמסמכים שבו |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 09:51, 3 באוקטובר 2019 (IDT)}}
 
{{הערת עריכה|הערה=אולי לשים דוגמאות או פירוט של מקרים או סיטואציות שירצו לעיין בצו ובמסמכים שבו |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 09:51, 3 באוקטובר 2019 (IDT)}}
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
*כל [[נושה]] של חייב שקיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.
+
*כל [[נושה בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|נושה]] של [[ חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|חייב]] שקיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.
 
{{הערת עריכה|הערה= האם זה רק נושה שצוין בבקשת היחיד או כל מי שטוען כי החייב חייב לו? כי לא רשום בגוב או בחוק שהנושה צריך להוכיח את החוב כתנאי להגשת הבקשה|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 14:37, 7 באוקטובר 2019 (IDT)}}
 
{{הערת עריכה|הערה= האם זה רק נושה שצוין בבקשת היחיד או כל מי שטוען כי החייב חייב לו? כי לא רשום בגוב או בחוק שהנושה צריך להוכיח את החוב כתנאי להגשת הבקשה|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 14:37, 7 באוקטובר 2019 (IDT)}}
  
שורה 34: שורה 36:
 
*את הבקשה לעיין ולהעתיק את הצו יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון באמצעות [https://apacforms.justice.gov.il/Insolvency/InsolvencyWizard?ArrivalSourceId=2 טופס מקוון להגשת בקשות להכרעת הממונה].
 
*את הבקשה לעיין ולהעתיק את הצו יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון באמצעות [https://apacforms.justice.gov.il/Insolvency/InsolvencyWizard?ArrivalSourceId=2 טופס מקוון להגשת בקשות להכרעת הממונה].
  
==שלבי ההליך==
+
===מילוי והגשת הבקשה===
 
*יש להיכנס [https://apacforms.justice.gov.il/Home לטופס המקוון להגשת בקשות] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.  
 
*יש להיכנס [https://apacforms.justice.gov.il/Home לטופס המקוון להגשת בקשות] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.  
 
*בתחתית הדף שייפתח, יש להקליד בתיבה הריקה את מספר תיק חדלות הפירעון (מופיע על גבי צו פתיחת ההליכים) וללחוץ על "אישור".  
 
*בתחתית הדף שייפתח, יש להקליד בתיבה הריקה את מספר תיק חדלות הפירעון (מופיע על גבי צו פתיחת ההליכים) וללחוץ על "אישור".  
שורה 45: שורה 47:
 
{{הערת עריכה|הערה= האם החלטת הממונה גם תוך 30 ימים וגם האם הממונה יכול לדרוש מסמכים או השלמה ואז זה 30 ימים מההשלמה? |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 11:46, 24 בספטמבר 2019 (IDT)}}
 
{{הערת עריכה|הערה= האם החלטת הממונה גם תוך 30 ימים וגם האם הממונה יכול לדרוש מסמכים או השלמה ואז זה 30 ימים מההשלמה? |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 11:46, 24 בספטמבר 2019 (IDT)}}
  
==ערעור==
+
<!--==ערעור==-->
 
{{הערת עריכה|הערה= האם ואיך אפשר לערער על החלטת הממונה?|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 11:34, 24 בספטמבר 2019 (IDT)}}
 
{{הערת עריכה|הערה= האם ואיך אפשר לערער על החלטת הממונה?|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 11:34, 24 בספטמבר 2019 (IDT)}}
  
שורה 51: שורה 53:
 
*הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
 
*הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
 
*בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.  
 
*בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.  
 +
*ניתן [[איתור מידע על תיקי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל]] באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
 
*לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=APCNEW4%40justice.gov.il טופס פנייה מקוון] ולצרף את המסמכים הנדרשים.
 
*לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=APCNEW4%40justice.gov.il טופס פנייה מקוון] ולצרף את המסמכים הנדרשים.
*'''הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 8:00-16:00'''.
+
*יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכים בפורמט PDF, הפורמט היחידי שנתמך במילוי והגשת הדוח.
 +
*'''הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00'''.
 +
 
 +
==גורם ממשל==
 +
*[[הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לשעבר הכונס הרשמי)]]
  
 
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
 
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
שורה 58: שורה 65:
  
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
*[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_107 חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018], סעיף 107(א)
+
*[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_107 חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018]- סעיף 107(א).
*[https://www.gov.il/BlobFolder/policy/procedure_4919/he/procedure_4919.pdf נוהל טיפול הממונה בבקשת נושה למתן צו לפתיחת הליכים] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
+
*[https://www.gov.il/BlobFolder/policy/procedure_4919/he/procedure_4919.pdf נוהל טיפול הממונה בבקשת נושה למתן צו לפתיחת הליכים] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
*[https://www.gov.il/he/departments/topics/corporate_liquidation חדלות פירעון] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי  
+
*[https://www.gov.il/he/departments/topics/corporate_liquidation חדלות פירעון] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
*[https://www.gov.il/he/departments/faq/qa_040919 בקשות להכרעת הממונה בהליכי חדלות פירעון] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
+
*[https://www.gov.il/he/departments/faq/qa_040919 בקשות להכרעת הממונה בהליכי חדלות פירעון] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
 
<!--== תודות ==-->
 
<!--== תודות ==-->
  
שורה 70: שורה 77:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 +
[[קטגוריה:חובות]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 +
[[קטגוריה: הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 +
[[קטגוריה:הוצאה לפועל וגבייה]]
 +
[[AR:طلب الدائن للاطّلاع على أمر فتح إجراءات العجز عن تسديد الديون والتأهيل الاقتصادي (الإفلاس) الذي صدر لمدين قيمة ديونه أكبر من 150,000 شيكل جديد]]

גרסה אחרונה מ־17:56, 24 במרץ 2020

הקדמה:

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), הנושים רשאים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו
את הבקשה יש להגיש באופן מקוון (ממוחשב) לממונה על הליכי חדלות פירעון
הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום
למידע נוסף ראו הגשת בקשות להכרעת הממונה בהליכי חדלות פירעון של חייבים יחידים באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
אזהרה
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019 כשסכום החובות מעל 150,000 ש"ח

לאחר שניתן לחייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון, נושיו רשאים להגיש בקשה לעיין ולהעתיק את הצו והמסמכים שקשורים אליו, כגון הבקשה לקבלת הצו (דוח על מצבו הכלכלי של החייב) והמסמכים שצורפו לבקשה, בתנאי שהם קשורים לחייב עצמו.

שימו לב
עיון והעתקה של מידע שהחייב ציין בבקשה כי הוא אישי או רגיש וכן מידע שקשור לבן זוגו או לילדיו, יתאפשר רק אם הממונה ישתכנע, בין השאר, כי המידע דרוש לנושה לצורך הגשת בקשה לביטול הצו.
הערת עריכה
אולי לשים דוגמאות או פירוט של מקרים או סיטואציות שירצו לעיין בצו ובמסמכים שבו
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 09:51, 3 באוקטובר 2019 (IDT)

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • כל נושה של חייב שקיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.
הערת עריכה
האם זה רק נושה שצוין בבקשת היחיד או כל מי שטוען כי החייב חייב לו? כי לא רשום בגוב או בחוק שהנושה צריך להוכיח את החוב כתנאי להגשת הבקשה
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 14:37, 7 באוקטובר 2019 (IDT)

למי ואיך פונים

מילוי והגשת הבקשה

  • יש להיכנס לטופס המקוון להגשת בקשות באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • בתחתית הדף שייפתח, יש להקליד בתיבה הריקה את מספר תיק חדלות הפירעון (מופיע על גבי צו פתיחת ההליכים) וללחוץ על "אישור".
  • יש למלא את כל הפרטים הנדרשים בטופס, כגון: שם מלא, מספר זהות, פרטי המייצג (אם ישנו), פרטי התקשרות וללחוץ על "הבא".
  • יש למלא אחר ההנחיות שבטופס הבקשה, לפרט את הנימוקים בצורך לעיין בצו לפתיחת ההליכים, לצרף את כל המסמכים הנדרשים (בפורמט PDF), לחתום על הצהרות ולחתום על הבקשה.
  • לאחר הגשת הבקשה, יישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס) אישור כי הבקשה התקבלה.
  • הבקשה תועבר להחלטת הממונה שתישלח למגיש הבקשה בדוא"ל וב-SMS (אס.אם.אס).
הערת עריכה
האם החלטת הממונה גם תוך 30 ימים וגם האם הממונה יכול לדרוש מסמכים או השלמה ואז זה 30 ימים מההשלמה?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 11:46, 24 בספטמבר 2019 (IDT)
הערת עריכה
האם ואיך אפשר לערער על החלטת הממונה?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 11:34, 24 בספטמבר 2019 (IDT)

חשוב לדעת

  • הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום.
  • בקשה לא חתומה לא תתקבל ולא תטופל על-ידי הממונה על הליכי חדלות פירעון.
  • ניתן לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
  • לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
  • יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכים בפורמט PDF, הפורמט היחידי שנתמך במילוי והגשת הדוח.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.

גורם ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים