הקדמה:

זכאי גמלת סיעוד רשאים, בהתאם לתנאים, לבחור אם לקבל את גמלת הסיעוד בכסף ולהעסיק מטפל צמוד (שאינו בן משפחה), ללא תיווך של חברת סיעוד
ישנה אפשרות לקבל את הגמלה בכסף בשילוב עם שירותי הסיעוד הכלולים בגמלה
למידע נוסף ראו באתר המוסד לביטוח לאומי
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

זכאי לגמלת סיעוד רשאי לבחור, בהתאם לתנאים שיפורטו, אם לקבל את גמלת הסיעוד בכסף ולהעסיק באופן ישיר מטפל צמוד (ללא תיווך של חברת סיעוד), או לפעול על-פי ההסדר שבו חברת הסיעוד מעסיקה את המטפל.

  • לטבלה המשווה את גובה הגמלה בכסף מול מספר שעות טיפול בשבוע באמצעות חברת סיעוד, ראו באתר המוסד לביטוח לאומי.
  • ניצולי שואה שזכאים לתוספת שעות סיעוד ויקבלו את הגמלה בכסף, זכאים לקבל גם את תוספת השעות כגמלה בכסף.
  • החל מיום 01.06.2014, ניתן לקבל גמלה בכסף בשילוב עם שירותי הסיעוד - מטפל צמוד (תושב ישראל), משדר מצוקה, מוצרי ספיגה, ביקורים במרכז יום ושירותי כביסה.
  • לשירותי הסיעוד ישנו שווי כספי, לכן למי שיבחר לשלב אותם עם הגמלה הכספית, יופחת השווי הכספי של השירות שייבחר מסכום הגמלה בכסף.
דוגמה
מקבל גמלת סיעוד הזכאי לגמלה כספית בסך 3,103 ש"ח לחודש, מעוניין לקבל במסגרת גמלת הסיעוד מוצרי ספיגה בערך של 200 ש"ח. לכן מסכום הגמלה שהוא מקבל בכסף יופחתו 200 ש"ח. בכל חודש הוא יקבל מוצרי ספיגה בערך של 200 ש"ח וגמלה כספית בסך 2,903 ש"ח.

מי זכאי?

  • זכאי לגמלת סיעוד (ללא תלות ברמת הגמלה) העונה על כל התנאים הבאים:
    • הוא מעסיק מטפל צמוד (עובד זר או תושב ישראל) 12 שעות ביממה, לפחות 6 ימים בשבוע.
    • המטפל אינו בן משפחתו (הורה/בן זוג/אח/אחות/בן/בת/גיס/גיסה, או הוריהם/ילדיהם/בני זוגם של בני משפחה אלה).
    • המטפל מועסק בשכר על-פי חוזה כתוב.
  • למעסיק עובד זר נדרש היתר העסקה מרשות האוכלוסין וההגירה, והעובד צריך להיות שוהה כדין בישראל.

תהליך מימוש הזכות

חזרה לקבלת שירותים במקום כסף

  • מי שאושרה לו גמלה בכסף יוכל לשוב ולבחור בכל עת לקבל את שירותי גמלת הסיעוד באמצעות חברת סיעוד.
  • יש להודיע על כך בכתב למחלקות הסיעוד בסניפי המוסד לביטוח לאומי, או באמצעות השארת הודעה במענה קולי בטלפון 02-6463888.

חשוב לדעת

  • מקבל הגמלה ימשיך להיחשב כמעסיק לכל דבר לגבי שעות עבודתו של המטפל שהן מעבר לשעות הזכאות במסגרת גמלת הסיעוד.

ארגוני סיוע

גורמי ממשל

גורם ממשלתי אתר אינטרנט זכויות ותחומי אחריות
מוקד 6050* - המוסד לביטוח לאומי זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי זכאות לקצבאות שונות בהתאם לגיל, המצב הכלכלי ויכולת התפקוד
מוקד 9696* - המוקד הטלפוני של שירות הייעוץ לאזרח הוותיק מטעם המוסד לביטוח לאומי זכויות בגיל השלישי באתר המוסד לביטוח לאומי סיוע מטעם שירותי יעוץ לקשיש ומוקד טלפוני חינם לקשישים ולבני משפחותיהם
מוקד 8840* לפניות הציבור אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד 8840* לאזרחים ותיקים של המשרד לשוויון חברתי מהווה כתובת מרכזית לטיפול בפניות של אזרחים ותיקים, למתן מידע אודות כלל הזכויות, השירותים וההטבות המגיעים לציבור האזרחים הוותיקים ולסיוע במיצוי הזכויות.
יחידת סגולה - מוקד מיצוי זכויות לאזרחים ותיקים בבתי חולים אתר המשרד לשוויון חברתי מוקד זכויות בריאותיות לאזרחים ותיקים, לסיוע לאזרחים ותיקים ובני משפחותיהם בבירור זכויות המאושפז, במהלך תקופת האשפוז בבית החולים
משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים

שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח - מוקד טלפוני: 118

אזרחים ותיקים באתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים מימון מגורים במסגרת מוסדית לקשישים עצמאיים ותשושים ומתן שירותים שונים
משרד הבריאות

קול הבריאות - מוקד השירות הטלפוני של משרד הבריאות 5400*

הגיל המבוגר באתר משרד הבריאות ביטוח בריאות וסיוע לסובלים מבעיות רפואיות שונות על רקע גיל
משרד הבינוי והשיכון - מוקד טלפוני בנושא דיור 5442* אתר משרד הבינוי והשיכון סיוע בדיור ומתן פתרונות דיור לקשישים


חקיקה ונהלים


endarticle