הקדמה:

לאחר שחייב הגיש לבית-המשפט בקשה לאישור הסדר חוב עם הנושים, עליו להגיש העתק ממנה לממונה על הליכי חדלות פירעון
חייב שאינו מיוצג, רשאי להגיש את העתק הבקשה באופן ידני (המידע בדף זה) או באופן מקוון
מייצג של חייב, נדרש להגיש את העתק הבקשה והדוח על מצב כלכלי באופן מקוון בלבד
למידע נוסף ראו הגשת העתק בקשת חייב יחיד להסדר עם הנושים באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי


אזהרה
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019 כשסכום החובות מעל 150,000 ש"ח

לאחר שחייב הגיש לבית-משפט השלום בקשה לאישור הסדר חוב עם נושים, עליו להגיש העתק מהבקשה וכן דוח על מצב כלכלי לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.

  • חייב שאינו מיוצג, רשאי להגיש את העתק הבקשה באופן ידני (המידע בדף זה) או באופן מקוון. מייצג של חייב, נדרש להגיש את העתק הבקשה באופן מקוון בלבד.
  • הגשת העתק מהבקשה לא כרוכה בתשלום.
הערת עריכה
בגדול, גם בערך הזה, גם בערך המקוון וגם בערך על אישור הסדר החוב, כתבתי "במסגרת הליכי חדלות פירעון", כאשר בפועל החייב יכול להגיש את הבקשה בכל שלב גם לפני ההליכים, אבל בשלב הזה זה נראה לי יותר נכון לקשר את זה, בין היתר בגלל הנפשות הפועלות החדשות שזה הממונה ובית משפט השלום, ששניהם בהליכי חדלות פירעון
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 13:53, 1 בינואר 2020 (IST)

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • חייב (אדם פרטי או עוסק מורשה או עוסק פטור) שעומד בשלושת התנאים הבאים:
    1. הגיש לבית-המשפט בקשה לאישור הסדר חוב עם נושים (וניתן מספר תיק בית-משפט).
    2. סכום החובות עולה על 150,000 ש"ח.
    3. אינו מיוצג על-ידי עורך-דין.

למי ואיך פונים

הערת עריכה
שלחתי מייל לשני כי רשום בגוב שאפשר להגיש את העתק הבקשה לכל אחד ממשרדי הממונה ולדעתי צריך להגיש את זה למשרד של הממונה במחוז שבו נמצא בית המשפט שבו הוגשה הבקשה. בנוסף- האם אפשר להגיש את העתק הבקשה בדואר רשום עם אישור מסירה?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 10:21, 1 בינואר 2020 (IST)
הערת עריכה
שני ענתה למייל שזה צריך להיות למשרד המחוזי שבו בית המשפט. שלחתי לה מייל נוסף עם שאלה בנוגע לשני ההעתקים בדואר רשום, האם צריך אחד או שניים, ואם אחד, אז איך באמת אפשר לדעת שמסמך X הוא זה שנשלח? תיאורתית, השולח יכול להגיד ששלח מסמך X והממונה יכול להגיד שהוא לא קיבל מסמך X, למרות שיש אישור מסירה, כי בפועל אי אפשר לדעת מה יש בתוכן המעטפה)
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 09:51, 2 בינואר 2020 (IST)
הערת עריכה
התכתבתי עם שני בנוגע נושא הדואר הרשום וההעתקים והיא מסרה לי שבשלב זה המערכת לא תומכת בנושא הדואר הרשום ומי שרוצה יכול לשלוח שליח למשרד המחוזי, מחתימים שם אחד מההעתקים ומחזירים לשולח. עניתי לה שלפי התקנות כן אפשר בדואר רשום ולא מצויינת האפשרות של השליח וההחזרה וביקשתי איזושהי אסמכתא רשמית כדי שנוכל לכתוב את זה. בינתיים הסתרתי את נושא הדואר הרשום
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 18:36, 2 בינואר 2020 (IST)

שלבי ההליך

  • לאחר ההגשה, הבקשה והדוח ייסרקו, הנתונים שבהם יוקלדו למחשב והם יועברו להמשך טיפול במשרדי הממונה.
  • לאחר ההקלדה יישלח אישור לחייב באמצעות דוא"ל ומסרון (SMS), בצירוף מספר התיק שנפתח אצל הממונה על הליכי חדלות פירעון.

חשוב לדעת

  • הגשת העתק מהבקשה לא כרוכה בתשלום.
  • את הבקשה לאישור הסדר חוב ניתן להגיש בכל שלב, כלומר, הן לפני שניתן צו לפתיחה בהליכי חדלות פירעון (השלב הראשון בהליכי פשיטת רגל) והן לאחריו.
  • על הפרטים והנתונים המופיעים בהעתק הבקשה המוגשת לממונה, להיות זהים לבקשה שהוגשה לבית-המשפט.
  • יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכי הבקשה והדוח, בפורמט PDF.
  • ניתן להזמין תור מראש לקבלת הקהל במשרדי הממונה על הליכי חדלות פירעון, למידע נוסף ראו: זימון תור לשירות באתר משרד המשפטים.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.

גורם ממשל

לא נמצאו מוקדים להצגה
המפה נטענת...

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים