(חשוב לדעת)
מ (החלפת תחום התוכן הראשי ל"חובות")
שורה 69: שורה 69:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 +
[[קטגוריה:חובות]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 
[[קטגוריה: הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 
[[קטגוריה: הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 
[[קטגוריה:הוצאה לפועל וגבייה]]
 
[[קטגוריה:הוצאה לפועל וגבייה]]

גרסה מ־22:10, 19 בינואר 2020

הקדמה:

מיד לאחר שנושה מגיש לבית-המשפט בקשה לתת נגד החייב צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל), עליו להגיש העתק מהבקשה לממונה על הליכי חדלות פירעון (הכונס הרשמי)
נושה שאינו מיוצג רשאי להגיש את העתק הבקשה באופן ידני (המידע בדף זה) או באופן מקוון (ממוחשב)
נושה מיוצג, נדרש להגיש את הבקשה באופן מקוון בלבד
למידע נוסף ראו הגשת העתק בקשת נושה למתן צו פתיחת הליכי חדלות פירעון באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון


אזהרה
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019
למידע על הליכים שנפתחו לפני 15.09.2019 ראו פשיטת רגל וחדלות פירעון.
שימו לב! בשלב זה, המידע בדף זה הינו חלקי, מתעדכן באופן שוטף ואינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

מיד לאחר שנושה מגיש לבית-המשפט בקשה כי יינתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) נגד החייב, עליו להגיש העתק מבקשה זו לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (הכונס הרשמי).

  • נושה שאינו מיוצג, רשאי להגיש את העתק הבקשה באופן ידני (המידע בדף זה) או באופן מקוון. מייצג של נושה, נדרש להגיש את העתק הבקשה באופן מקוון בלבד.
  • הגשת העתק מהבקשה לא כרוכה בתשלום.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

למי ואיך פונים

  • את העתק הבקשה יש להגיש ב-2 העתקים בסניף המחוז של הממונה על הליכי חדלות פירעון שבו מתנהל תיק חדלות הפירעון. העתק אחד יישאר אצל הממונה והשני יימסר לנושה עם חותמת אישור הגשה.
  • יש לשים לב כי העתק הבקשה, כולל, בין היתר, את הפרטים הבאים:
    • פרטי תיק חדלות הפירעון שנפתח בבית-המשפט- בית-המשפט שבו הוגשה הבקשה ומספר התיק.
    • פרטי החייב ופרטי הנושה- שם מלא, מספר זהות או דרכון זר (אם אין תעודת זהות ישראלית), טלפון נייד, כתובת מגורים וכתובת דוא"ל.
    • פרטי החובות- מועד יצירת החוב וסכום החוב, כפי שצויינו בבקשה שהוגשה לבית המשפט.
הערת עריכה
בתקנות כתוב (65-66) שאחת מדרכי ההמצאה כאשר החייב לא מיוצג (הן לנאמן והן לממונה), יכולה להיות גם בדואר רשום עם אישור מסירה, אז השאלה היא האם צריך לשלוח העתק אחד או שניים, כי בעצם איזה אישור יש לחייב שהוא הגיש את הבקשה עצמה, כי אישור המסירה לא מעיד על תוכן המשלוח
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 09:55, 25 בדצמבר 2019 (IST)
הערת עריכה
התכתבתי עם שני בנוגע נושא הדואר הרשום וההעתקים והיא מסרה לי שבשלב זה המערכת לא תומכת בנושא הדואר הרשום ומי שרוצה יכול לשלוח שליח למשרד המחוזי, מחתימים שם אחד מההעתקים ומחזירים לשולח. עניתי לה שלפי התקנות כן אפשר בדואר רשום ולא מצויינת האפשרות של השליח וההחזרה וביקשתי איזושהי אסמכתא רשמית כדי שנוכל לכתוב את זה. בינתיים הסתרתי את נושא הדואר הרשום
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 18:27, 2 בינואר 2020 (IST)

שלבי ההליך

  • הבקשה תיסרק, הנתונים שבה יוקלדו למחשב והיא תועבר להמשך טיפול במשרדי הממונה.
  • לאחר ההקלדה יישלח אישור לנושה באמצעות דוא"ל ומסרון (SMS), בצירוף מספר התיק שנפתח אצל הממונה על הליכי חדלות פירעון.

חשוב לדעת

  • הגשת העתק מהבקשה לא כרוכה בתשלום.
  • על הפרטים והנתונים המופיעים בהעתק הבקשה המוגשת לממונה, להיות זהים לבקשה שהוגשה לבית-המשפט.
  • ניתן להזמין תור מראש לקבלת הקהל במשרדי הממונה על הליכי חדלות פירעון, למידע נוסף ראו: זימון תור לשירות באתר משרד המשפטים.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.
לא נמצאו מוקדים להצגה
המפה נטענת...

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים