(שלבי ההליך)
 
(45 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 2: שורה 2:
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים
 
{{דגשים
| מידע  = חייב שקיבל [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]] נדרש, בין היתר, להגיש דוח דו חודשי על הכנסותיו והוצאותיו
+
| מידע  = [[ חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|חייב]] שקיבל [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון]] (פשיטת רגל) נדרש, בין היתר, להגיש דוח תקופתי על הכנסותיו והוצאותיו  
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
+
| חשוב = בתקופה שבין מתן הצו לפתיחת הליכים (השלב הראשון בהליכים) לבין מתן [[צו לשיקום כלכלי (תכנית לפירעון חובות) בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הצו לשיקום כלכלי]] (השלב האחרון בהליכים), יש להגיש את הדוח כל חודשיים 
| חשוב = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->
+
| חשוב2 = בתקופה שבין מתן הצו לשיקום כלכלי ועד לקבלת [[הפטר (פטור מחובות) בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|ההפטר]] (סיום ההליכים), יש להגיש את הדוח כל שישה חודשים
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
שורה 12: שורה 12:
 
}}
 
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
| 1 =  
+
| 1 = [https://www.gov.il/blobFolder/service/bi_monthly_report_about_incomes/he/Income-Expenditure-Report.pdf טופס דוח הכנסות והוצאות]
 
| 2 =  
 
| 2 =  
 
| 3 =  
 
| 3 =  
 
}}
 
}}
 
{{ראו גם  
 
{{ראו גם  
| [[חדש: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
+
|[[חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל) לחובות מעל 150,000 ש"ח]]
| ערכים רלבנטיים נוספים
+
| [[אנשים עם חובות]]
 +
| [[סיוע משפטי חינם או בתשלום סמלי]]
 +
| [[מדריך מיצוי זכויות למשפחות ויחידים עם קשיים כלכליים]]
 +
|[[מדריך בנושא הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל) לחובות מעל 150,000 ש"ח]]
 
}}
 
}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
{{עצם העניין/סיום}}
 
+
{{אזהרה/חדלות פירעון מעל 150 אלף}}
 
+
[[ חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|חייב]] שקיבל [[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכים]] (השלב הראשון בהליכי פשיטת רגל וחדלות פירעון), נדרש לעמוד בתנאים מסויימים כדי שיוכל לקבל [[צו לשיקום כלכלי (תכנית לפירעון חובות) בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לשיקום כלכלי]] (השלב האחרון בהליכים) כשעמידה בתנאי צו השיקום תאפשר לו לקבל [[הפטר (פטור מחובות) בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הפטר]] (פטור מהחובות) ובכך לסיים את ההליכים.
 +
*אחד מהתנאים, הוא הגשת דוחות כלכליים תקופתיים, המפרטים את ההכנסות וההוצאות שלו ושל בני משפחתו המתגוררים עמו.
 +
*הדוחות התקופתיים מוגשים [[הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לשעבר הכונס הרשמי)|לממונה על הליכי חדלות פירעון]] (הכונס הרשמי), ככלל, באמצעות מערכת מקוונת (ממוחשבת), אלא אם החייב '''אינו מיוצג''' ואז הוא יכול להגיש את הדוחות באופן ידני.
 +
{{הערת עריכה|הערה=לבדוק מה הפרוצדורה כאשר מדובר בהליכי הוצל"פ, אותו כנ"ל|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 11:27, 12 בינואר 2020 (IST)}}
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
*כל [[חייב]] שקיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
+
*כל [[ חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|חייב]] שחלה עליו חובת הגשת דוחות תקופתיים במסגרת [[ חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי]] (פשיטת רגל).
  
 
==למי ואיך פונים==
 
==למי ואיך פונים==
*את הדוח יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי באמצעות [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=APCNEW4%40justice.gov.il טופס פנייה מקוון (אינטרנטי)].
+
*את הדוח המלא (בצירוף כל המסמכים הנדרשים) יש להגיש לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי באמצעות [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=APCNEW4%40justice.gov.il טופס פנייה מקוון (אינטרנטי)].
*יש להגיש את הדוח המלא (בצירוף כל המסמכים הנדרשים) '''כל חודשיים''' (עד ה-10 בחודש) החל ממועד קבלת הצו לפתיחת הליכי חדלות פירעון.  
+
**בתקופה שבין מתן ה[[צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|צו לפתיחת הליכים]] לבין מתן [[צו לשיקום כלכלי (תכנית לפירעון חובות) בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הצו לשיקום כלכלי]], יש להגיש את הדוח כל חודשיים
 +
**בתקופה שבין מתן הצו לשיקום כלכלי ועד לסיום ההליכים וקבלת [[הפטר (פטור מחובות) בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|ההפטר]] (אם יינתן), יש להגיש את הדוח כל שישה חודשים.  
 
{{שימו לב|*חייב '''שאינו מיוצג''' רשאי להגיש את הדוח גם '''באופן ידני''' (חייב מיוצג נדרש להגיש את הדוח באופן מקוון).<BR>  
 
{{שימו לב|*חייב '''שאינו מיוצג''' רשאי להגיש את הדוח גם '''באופן ידני''' (חייב מיוצג נדרש להגיש את הדוח באופן מקוון).<BR>  
*יש להגיש '''2 העתקים''' מהדוח המלא (בצירוף כל המסמכים הנדרשים) [https://www.justice.gov.il/Units/ApotroposKlali/contact/Pages/default.aspx בסניף המחוז של הממונה על הליכי חדלות פירעון] שבו מתנהל התיק. העתק אחד יישאר אצל הממונה והשני יימסר לחייב עם חותמת אישור הגשה.}}
+
*על החייב להגיש '''2 העתקים''' מהדוח המלא (בצירוף כל המסמכים הנדרשים) [https://www.justice.gov.il/Units/ApotroposKlali/contact/Pages/default.aspx בסניף המחוז של הממונה על הליכי חדלות פירעון] שבו מתנהל התיק. העתק אחד יישאר אצל הממונה והשני יימסר לחייב עם חותמת אישור הגשה.}}
 
{{הערת עריכה|הערה=לא מצוין האם צריך להגיש 2 העתקים (כמו בהגשת תביעת חוב ידנית או בקשה לצו), ההגיון אומר שצריך להביא שני עותקים, שאחד יישאר אצל החייב. כרגע השארתי את זה כשני העתקים- לבדוק עם שני/הילה. ומה אם החייב רוצה להשלים מסמכים לדוח? או בקשה להארכת מועד הגשה? עד מתי צריך להגיש את הדוחות? |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 12:01, 14 בנובמבר 2019 (IST)}}
 
{{הערת עריכה|הערה=לא מצוין האם צריך להגיש 2 העתקים (כמו בהגשת תביעת חוב ידנית או בקשה לצו), ההגיון אומר שצריך להביא שני עותקים, שאחד יישאר אצל החייב. כרגע השארתי את זה כשני העתקים- לבדוק עם שני/הילה. ומה אם החייב רוצה להשלים מסמכים לדוח? או בקשה להארכת מועד הגשה? עד מתי צריך להגיש את הדוחות? |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 12:01, 14 בנובמבר 2019 (IST)}}
  
 
===מילוי הדוח והגשתו===
 
===מילוי הדוח והגשתו===
*יש להוריד [https://www.gov.il/blobFolder/service/bi_monthly_report_about_incomes/he/incomeform08062016.fdf טופס דוח הכנסות והוצאות] ולשמור אותו במחשב.  
+
*יש להוריד [https://www.gov.il/blobFolder/service/bi_monthly_report_about_incomes/he/Income-Expenditure-Report.pdf טופס דוח הכנסות והוצאות] ולשמור אותו במחשב.  
*כעת יש לפתוח את הטופס השמור במחשב, למלא אותו בהתאם להנחיות ולספק, בין השאר, את הפרטים והמידע הבאים, '''כשהם נכונים לחודשיים שקדמו להגשת הדוח''':
+
*כעת יש לפתוח את הטופס השמור במחשב, למלא אותו בהתאם להנחיות ולספק, בין השאר, את הפרטים והמידע הבאים:  
 
**'''מספר תיק''': מספר תיק חדלות הפירעון המתנהל אצל הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
 
**'''מספר תיק''': מספר תיק חדלות הפירעון המתנהל אצל הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
 
**'''פרטי התקשרות''': כתובת המגורים העדכנית ומספר הטלפון של החייב.  
 
**'''פרטי התקשרות''': כתובת המגורים העדכנית ומספר הטלפון של החייב.  
שורה 45: שורה 52:
 
*לדוח המודפס יש לצרף העתקים של המסמכים המעידים על ההכנסות וההוצאות ולסרוק את הדוח והמסמכים '''לקובץ אחד''' בפורמט PDF (פי.די.אפ).
 
*לדוח המודפס יש לצרף העתקים של המסמכים המעידים על ההכנסות וההוצאות ולסרוק את הדוח והמסמכים '''לקובץ אחד''' בפורמט PDF (פי.די.אפ).
 
*יש להכנס לטופס הפנייה המקוון (אינטרנטי), למלא את פרטי החייב והתיק ולבחור ב"הגשת דוחות" ולאחר מכן ב"דוח הכנסות והוצאות דו חודשי/דוחות מפרק".  
 
*יש להכנס לטופס הפנייה המקוון (אינטרנטי), למלא את פרטי החייב והתיק ולבחור ב"הגשת דוחות" ולאחר מכן ב"דוח הכנסות והוצאות דו חודשי/דוחות מפרק".  
*בסיום, יש לצרף את הקובץ השמור במחשב (הדוח הדוח חודשי יחד עם המסמכים) וללחוץ על "שליחה".  
+
*בסיום, יש לצרף את הקובץ השמור במחשב (הדוח יחד עם המסמכים) וללחוץ על "שליחה".  
 
{{הערת עריכה|הערה=בתלושי שכר לא רשום שצריך לצרף אותם, אז לא ברור מה הכוונה (למה זה לא כחלק מההכנסות?) |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 13:09, 14 בנובמבר 2019 (IST)}}
 
{{הערת עריכה|הערה=בתלושי שכר לא רשום שצריך לצרף אותם, אז לא ברור מה הכוונה (למה זה לא כחלק מההכנסות?) |חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 13:09, 14 בנובמבר 2019 (IST)}}
 
{{הערת עריכה|הערה= הקובץ עם סיומת FDF והוא לא נפתח/כולל טקסט בג'יבריש, ליידע את שני, לא הבנתי גם איך ממלאים אותו? זה טופס PDF "ממוחשב"? כזה שאפשר למלא במחשב? כי אם כן לא ברור לי מה הכוונה בהוראות בגוב של במעמד המילוי אין לבחור ב "צרף מסמך"|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 12:52, 14 בנובמבר 2019 (IST)}}
 
  
 
==שלבי ההליך==
 
==שלבי ההליך==
*לאחר השליחה, הדוח יועבר לבדיקת [[הנאמן]].   
+
*לאחר השליחה, הדוח יועבר לבדיקת [[ נאמן בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הנאמן]].   
**הנאמן וכן הממונה על הליכי חדלות פירעון רשאים לפנות לחייב בדרישה להשלמת מסמכים או למסירת פרטים ומידע נוספים.
+
**הנאמן וכן [[הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לשעבר הכונס הרשמי)|הממונה על הליכי חדלות פירעון]] רשאים לפנות לחייב בדרישה להשלמת מסמכים או למסירת פרטים ומידע נוספים.
 
{{הערת עריכה|הערה=ומה כוללת הבדיקה? איך החייב יכול לעקוב אחרי זה? מה יכולה להיות בעיה בבדיקה?|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 14:52, 14 בנובמבר 2019 (IST)}}
 
{{הערת עריכה|הערה=ומה כוללת הבדיקה? איך החייב יכול לעקוב אחרי זה? מה יכולה להיות בעיה בבדיקה?|חתימה=[[משתמש:נואל גולדנברג|נואֶל גולדנברג]] ([[שיחת משתמש:נואל גולדנברג|שיחה]]) 14:52, 14 בנובמבר 2019 (IST)}}
 
+
<!--==ערעור==
==ערעור==
 
 
<!-- האם יש אופציה לערעור על תוצאות ההליך? ציינו זאת כאן, ופרטו כיצד. -->
 
<!-- האם יש אופציה לערעור על תוצאות ההליך? ציינו זאת כאן, ופרטו כיצד. -->
  
 
==חשוב לדעת==
 
==חשוב לדעת==
 
+
*ברגע שניתן הצו, מלבד חובת ההגשה של הדוחות התקופתיים, על החייב לעמוד במשך תקופת ההליכים גם ב[[תשלום חודשי (תשלום נדרש) של חייב בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|חובת תשלום חודשי]], לעמוד בתנאי [[הגבלות על חייב שנמצא בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|ההגבלות]] שהוטלו עליו, לשתף פעולה עם [[נאמן בהליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|הנאמן]] וכו'.
 +
*ניתן [[איתור מידע על תיקי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (פשיטת רגל)|לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל]] באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
 +
*לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formType=APCNEW4%40justice.gov.il טופס פנייה מקוון] ולצרף את המסמכים הנדרשים.
 +
*יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכים בפורמט PDF, הפורמט היחידי שנתמך במילוי והגשת הדוח.
 +
*'''הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00'''.
 +
{{תבנית: הקלות בחדלות פירעון קורונה}}
 
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
 
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
  
<!--== פסקי דין ==-->
+
==גורם ממשל==
 +
*[[הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (לשעבר הכונס הרשמי)]]
  
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
 +
*[https://he.wikisource.org/wiki/%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA_%D7%97%D7%93%D7%9C%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%9F_%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%9D_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99#%D7%A1%D7%A2%D7%99%D7%A3_107 תקנות חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ט-2019]- סעיפים 109-107.
 +
*[https://www.gov.il/BlobFolder/policy/reporting-of-debtor/he/reporting-of-debtor.pdf נוהל מס' 6 של הממונה על הליכי חדלות פירעון מיום 06.02.2020] חובת הדיווח של חייב בהליך חדלות פירעון.
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
+
*[https://www.gov.il/he/departments/guides/insolvency_iaw הליך חדלות פירעון לחייב שהוא יחיד] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
 +
*[https://www.gov.il/he/departments/topics/corporate_liquidation חדלות פירעון] באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
 
<!--== תודות ==-->
 
<!--== תודות ==-->
 
 
  
 
==Metadata==
 
==Metadata==
שורה 76: שורה 87:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 +
[[קטגוריה:חובות]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 
[[קטגוריה: חדלות פירעון ושיקום כלכלי]]
 +
[[קטגוריה: הכנסה נמוכה וקשיים כלכליים]]
 +
[[קטגוריה:הוצאה לפועל וגבייה]]

גרסה אחרונה מ־13:56, 29 ביוני 2020

הקדמה:

חייב שקיבל צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון (פשיטת רגל) נדרש, בין היתר, להגיש דוח תקופתי על הכנסותיו והוצאותיו
בתקופה שבין מתן הצו לפתיחת הליכים (השלב הראשון בהליכים) לבין מתן הצו לשיקום כלכלי (השלב האחרון בהליכים), יש להגיש את הדוח כל חודשיים
בתקופה שבין מתן הצו לשיקום כלכלי ועד לקבלת ההפטר (סיום ההליכים), יש להגיש את הדוח כל שישה חודשים
למידע נוסף ראו הגשת דו"ח דו חודשי על הכנסות והוצאות בהליכי חדלות פירעון באתר הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי
אזהרה
דף זה מתייחס להליכים שנפתחו אחרי 15.09.2019 כשסכום החובות מעל 150,000 ש"ח

חייב שקיבל צו לפתיחת הליכים (השלב הראשון בהליכי פשיטת רגל וחדלות פירעון), נדרש לעמוד בתנאים מסויימים כדי שיוכל לקבל צו לשיקום כלכלי (השלב האחרון בהליכים) כשעמידה בתנאי צו השיקום תאפשר לו לקבל הפטר (פטור מהחובות) ובכך לסיים את ההליכים.

  • אחד מהתנאים, הוא הגשת דוחות כלכליים תקופתיים, המפרטים את ההכנסות וההוצאות שלו ושל בני משפחתו המתגוררים עמו.
  • הדוחות התקופתיים מוגשים לממונה על הליכי חדלות פירעון (הכונס הרשמי), ככלל, באמצעות מערכת מקוונת (ממוחשבת), אלא אם החייב אינו מיוצג ואז הוא יכול להגיש את הדוחות באופן ידני.
הערת עריכה
לבדוק מה הפרוצדורה כאשר מדובר בהליכי הוצל"פ, אותו כנ"ל
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 11:27, 12 בינואר 2020 (IST)

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

למי ואיך פונים

שימו לב
  • חייב שאינו מיוצג רשאי להגיש את הדוח גם באופן ידני (חייב מיוצג נדרש להגיש את הדוח באופן מקוון).
  • על החייב להגיש 2 העתקים מהדוח המלא (בצירוף כל המסמכים הנדרשים) בסניף המחוז של הממונה על הליכי חדלות פירעון שבו מתנהל התיק. העתק אחד יישאר אצל הממונה והשני יימסר לחייב עם חותמת אישור הגשה.
הערת עריכה
לא מצוין האם צריך להגיש 2 העתקים (כמו בהגשת תביעת חוב ידנית או בקשה לצו), ההגיון אומר שצריך להביא שני עותקים, שאחד יישאר אצל החייב. כרגע השארתי את זה כשני העתקים- לבדוק עם שני/הילה. ומה אם החייב רוצה להשלים מסמכים לדוח? או בקשה להארכת מועד הגשה? עד מתי צריך להגיש את הדוחות?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 12:01, 14 בנובמבר 2019 (IST)

מילוי הדוח והגשתו

  • יש להוריד טופס דוח הכנסות והוצאות ולשמור אותו במחשב.
  • כעת יש לפתוח את הטופס השמור במחשב, למלא אותו בהתאם להנחיות ולספק, בין השאר, את הפרטים והמידע הבאים:
    • מספר תיק: מספר תיק חדלות הפירעון המתנהל אצל הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי.
    • פרטי התקשרות: כתובת המגורים העדכנית ומספר הטלפון של החייב.
    • תלושי שכר: תלושי השכר של החייב, בן זוגו והילדים הבגירים (מעל גיל 18) המתגוררים עם החייב.
    • פירוט ההכנסות, כגון: הכנסה מפנסיה, הכנסה משכר דירה, קצבה מהמוסד לביטוח לאומי (של החייב ושל בני המשפחה המתגוררים עמו) וכו'.
    • פירוט ההוצאות, כגון: שכירות, תשלום משכנתא, הוצאות אחזקת בית (הוצאות חשמל, מים, ארנונה, טלפון, כבלים, חינוך, מוצרי מזון, הוצאות רכב וכו').
    • חייב שעובד כעצמאי-נדרש לצרף לדוח גם את דיווחיו לרשויות המס (מע"מ ומס הכנסה).
  • לאחר סיום מילוי כל הפרטים הנדרשים בדוח, יש לשמור אותו במחשב ולאחר מכן להדפיס אותו.
  • לדוח המודפס יש לצרף העתקים של המסמכים המעידים על ההכנסות וההוצאות ולסרוק את הדוח והמסמכים לקובץ אחד בפורמט PDF (פי.די.אפ).
  • יש להכנס לטופס הפנייה המקוון (אינטרנטי), למלא את פרטי החייב והתיק ולבחור ב"הגשת דוחות" ולאחר מכן ב"דוח הכנסות והוצאות דו חודשי/דוחות מפרק".
  • בסיום, יש לצרף את הקובץ השמור במחשב (הדוח יחד עם המסמכים) וללחוץ על "שליחה".
הערת עריכה
בתלושי שכר לא רשום שצריך לצרף אותם, אז לא ברור מה הכוונה (למה זה לא כחלק מההכנסות?)
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 13:09, 14 בנובמבר 2019 (IST)

שלבי ההליך

הערת עריכה
ומה כוללת הבדיקה? איך החייב יכול לעקוב אחרי זה? מה יכולה להיות בעיה בבדיקה?
הערה מאת נואֶל גולדנברג (שיחה) 14:52, 14 בנובמבר 2019 (IST)

חשוב לדעת

  • ברגע שניתן הצו, מלבד חובת ההגשה של הדוחות התקופתיים, על החייב לעמוד במשך תקופת ההליכים גם בחובת תשלום חודשי, לעמוד בתנאי ההגבלות שהוטלו עליו, לשתף פעולה עם הנאמן וכו'.
  • ניתן לאתר פרטים אודות תיקי חדלות פירעון ופשיטת רגל באמצעות מערכת מקוונת (אינטרנטית).
  • לפנייה לממונה בנושאים כלליים ולשליחת מסמכים – יש למלא טופס פנייה מקוון ולצרף את המסמכים הנדרשים.
  • יש לוודא כי על המחשב מותקנת הגרסה הנוכחית של Acrobat Reader המאפשרת שימוש במסמכים בפורמט PDF, הפורמט היחידי שנתמך במילוי והגשת הדוח.
  • הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי מפעיל מוקד שירות ותמיכה בטלפון 5067*, בימים א'- ה' בשעות 16:00-08:00.

הקלות בתקופת משבר הקורונה

גורם ממשל

חקיקה ונהלים

הרחבות ופרסומים