שורה 7: שורה 7:
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = למידע נוסף ראו [http://www.moch.gov.il/beniyya_hadasha/hagana_al_rochshey_dirot/Pages/hamadrich_lerochesh_dira.aspx אתר משרד הבינוי והשיכון].
+
| ממשל  = למידע נוסף ראו [http://www.moch.gov.il/beniyya_hadasha/hagana_al_rochshey_dirot/Pages/hamadrich_lerochesh_dira.aspx אתר משרד הבינוי והשיכון]
 
}}<!-- סדר הפרמטרים קובע את סדר הצגת הדגשים בדף. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 
}}<!-- סדר הפרמטרים קובע את סדר הצגת הדגשים בדף. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
  

גרסה מ־13:23, 11 באוקטובר 2013

תבנית:הליך/תחילת טור ימני

ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר בטוחה לקונה או שהפר חובות אחרות המפורטות בערך זה
ניתן להגיש את התלונה בעילום שם
ניתן לפנות במקביל גם לערכאות משפטיות אך יש חובה ליידע את הממונה על כך וייתכן שהטיפול בתלונה יופסק


תבנית:הליך/סיום הקדמה

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • רוכש דירה חדשה מקבלן רשאי להגיש לממונה על חוק המכר תלונה נגד קבלן בכל אחד מהמקרים הבאים:
  • הקבלן לא דיווח לממונה על מכירת דירה.
  • הקבלן מכר דירה לקונה מבלי שיידע אותו בכתב על זכויותיו להבטחת הכספים ששילם.
  • הקבלן לא מסר פנקס שוברים לקונה.
  • הקבלן קיבל סכום העולה על 7% ממחיר הדירה בלי להבטיח את כספי הרוכש באחת מחמש הדרכים המנויות בחוק.

למי ואיך פונים

  • את התלונה יש להגיש בטופס הגשת תלונה על מוכר דירה.
  • את הטופס יש לשלוח בדואר לכתובת:
  • הממונה על חוק המכר
  • קריית הממשלה במזרח ירושלים,
  • ת"ד 18110
  • ירושלים, מיקוד 9118002
  • הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.

שלבי ההליך

  • הפנייה תועבר לעיון ולבדיקה מעמיקה על ידי האחראי מטעם הממונה לפניות ציבור.
  • בתום הבדיקה ייקבע מהו הטיפול הראוי בתלונה: האם אכן יש צורך בהמשך הטיפול או שבשלב זה אין מקום לחשש מהפרת החוק.
  • המתלונן יקבל עדכון על החלטת הוועדה במהלך שלושים יום ממועד פנייתו.

חשוב לדעת

  • אין בטיפול בתלונה כדי למנוע מן המתלונן מלפנות לערכאות משפטיות (כגון: בתי משפט, בוררויות וכדומה).
  • הפנייה לערכאות מחייבת הודעה מיידית לממונה חוק המכר.
  • הפנייה לערכאות משפטיות יכולה לגרום להפסקת הטיפול בתלונה זו על ידי הממונה.
  • הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.

הרחבות ופרסומים

חוקים ותקנות

מקורות

תבנית:הליך/סיום טור ימני תבנית:הליך/תחילת טור שמאלי תבנית:הליך/ראו גם תבנית:הליך/טפסים

תבנית:הליך/סיום טור שמאלי