מ (הסרת הערות/הנחיות מיותרות)
מ (עדכון עיצוב - תקציר)
שורה 1: שורה 1:
 
{{הליך/תחילת טור ימני}}
 
{{הליך/תחילת טור ימני}}
 +
{{עצם העניין}}
 +
{{תקציר}}
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
 
| מידע  = ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר [[מתן בטוחות לרוכש דירה מקבלן|בטוחה לקונה]] או שהפר חובות אחרות החלות עליו
 
| מידע  = ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר [[מתן בטוחות לרוכש דירה מקבלן|בטוחה לקונה]] או שהפר חובות אחרות החלות עליו
שורה 8: שורה 10:
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[http://www.moch.gov.il/beniyya_hadasha/hagana_al_rochshey_dirot/Pages/hamadrich_lerochesh_dira.aspx אתר משרד הבינוי והשיכון]
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[http://www.moch.gov.il/beniyya_hadasha/hagana_al_rochshey_dirot/Pages/hamadrich_lerochesh_dira.aspx אתר משרד הבינוי והשיכון]
}}<!-- סדר הפרמטרים קובע את סדר הצגת הדגשים בדף. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
+
}}
 +
{{תקציר/סיום}}
 +
{{עצם העניין/סיום}}
 +
<!-- סדר הפרמטרים קובע את סדר הצגת הדגשים בדף. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
  
 
{{הליך/סיום הקדמה}}  
 
{{הליך/סיום הקדמה}}  

גרסה מ־20:00, 1 באפריל 2014

תבנית:הליך/תחילת טור ימני

הקדמה:

ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר בטוחה לקונה או שהפר חובות אחרות החלות עליו
את התלונה ניתן להגיש בעילום שם
במקביל להגשת התלונה, ניתן לפנות גם לערכאות משפטיות אך יש חובה ליידע את הממונה על כך וייתכן שהטיפול בתלונה יופסק
למידע נוסף ראו באתר משרד הבינוי והשיכון
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

תבנית:הליך/סיום הקדמה

  • משרד הבינוי והשיכון הקים מערך לקליטה וטיפול בתלונות על מוכרי דירות וקבלנים.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • רוכש דירה חדשה מקבלן רשאי להגיש לממונה על חוק המכר תלונה נגד קבלן בכל אחד מהמקרים הבאים:
  • הקבלן לא דיווח לממונה על מכירת דירה.
  • הקבלן מכר דירה לקונה מבלי שיידע אותו בכתב על זכויותיו להבטחת הכספים ששילם.
  • הקבלן לא מסר פנקס שוברים לקונה.
  • הקבלן קיבל סכום העולה על 7% ממחיר הדירה בלי להבטיח את כספי הרוכש (באחת מחמש הדרכים שנקבעו בחוק).

למי ואיך פונים

  • הממונה על חוק המכר
  • קריית הממשלה במזרח ירושלים,
  • ת"ד 18110
  • ירושלים, מיקוד 9118002
  • הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.

שלבי ההליך

  • הפנייה תועבר לעיון ולבדיקה מעמיקה על ידי האחראי מטעם הממונה לפניות ציבור.
  • בתום הבדיקה ייקבע מהו הטיפול הראוי בתלונה: האם אכן יש צורך בהמשך הטיפול או שבשלב זה אין מקום לחשש מהפרת החוק.
  • המתלונן יקבל עדכון על החלטת הוועדה במהלך שלושים יום ממועד פנייתו.

חשוב לדעת

  • אין בטיפול בתלונה כדי למנוע מן המתלונן מלפנות לערכאות משפטיות (כגון: בתי משפט, בוררויות וכדומה).
  • הפנייה לערכאות מחייבת הודעה מיידית לממונה חוק המכר.
  • הפנייה לערכאות משפטיות יכולה לגרום להפסקת הטיפול בתלונה זו על ידי הממונה.
  • הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.

הרחבות ופרסומים

חוקים ותקנות

תבנית:הליך/סיום טור ימני תבנית:הליך/תחילת טור שמאלי תבנית:הליך/ראו גם תבנית:הליך/טפסיםתבנית:הליך/סיום טור שמאלי