מ (החלפת כותרת endarticle ב-Metadata)
(עדכון תבנית:תקציר לפורמט חדש)
שורה 1: שורה 1:
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
 
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
 
| מידע  = ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר [[מתן בטוחות לרוכש דירה מקבלן|בטוחה לקונה]] או שהפר חובות אחרות החלות עליו
 
| מידע  = ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר [[מתן בטוחות לרוכש דירה מקבלן|בטוחה לקונה]] או שהפר חובות אחרות החלות עליו
שורה 10: שורה 10:
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[http://www.moch.gov.il/beniyya_hadasha/hagana_al_rochshey_dirot/Pages/hamadrich_lerochesh_dira.aspx אתר משרד הבינוי והשיכון]
 
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[http://www.moch.gov.il/beniyya_hadasha/hagana_al_rochshey_dirot/Pages/hamadrich_lerochesh_dira.aspx אתר משרד הבינוי והשיכון]
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
+
}}
 
{{טפסים
 
{{טפסים
 
| 1 = [http://www.moch.gov.il/SiteCollectionDocuments/tfasim/hm_tluna.pdf טופס הגשת תלונה על מוכר דירה]
 
| 1 = [http://www.moch.gov.il/SiteCollectionDocuments/tfasim/hm_tluna.pdf טופס הגשת תלונה על מוכר דירה]

גרסה מ־22:43, 29 בנובמבר 2018

הקדמה:

ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר בטוחה לקונה או שהפר חובות אחרות החלות עליו
את התלונה ניתן להגיש בעילום שם
במקביל להגשת התלונה, ניתן לפנות גם לערכאות משפטיות אך יש חובה ליידע את הממונה על כך וייתכן שהטיפול בתלונה יופסק
למידע נוסף ראו באתר משרד הבינוי והשיכון
  • משרד הבינוי והשיכון הקים מערך לקליטה וטיפול בתלונות על מוכרי דירות וקבלנים.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • רוכש דירה חדשה מקבלן רשאי להגיש לממונה על חוק המכר תלונה נגד קבלן בכל אחד מהמקרים הבאים:
  • הקבלן לא דיווח לממונה על מכירת דירה.
  • הקבלן מכר דירה לקונה מבלי שיידע אותו בכתב על זכויותיו להבטחת הכספים ששילם.
  • הקבלן לא מסר פנקס שוברים לקונה.
  • הקבלן קיבל סכום העולה על 7% ממחיר הדירה בלי להבטיח את כספי הרוכש (באחת מחמש הדרכים שנקבעו בחוק).

למי ואיך פונים

  • הממונה על חוק המכר
  • קריית הממשלה במזרח ירושלים,
  • ת"ד 18110
  • ירושלים, מיקוד 9118002
  • הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.

שלבי ההליך

  • הפנייה תועבר לעיון ולבדיקה מעמיקה על ידי האחראי מטעם הממונה לפניות ציבור.
  • בתום הבדיקה ייקבע מהו הטיפול הראוי בתלונה: האם אכן יש צורך בהמשך הטיפול או שבשלב זה אין מקום לחשש מהפרת החוק.
  • המתלונן יקבל עדכון על החלטת הוועדה במהלך שלושים יום ממועד פנייתו.

חשוב לדעת

  • אין בטיפול בתלונה כדי למנוע מן המתלונן מלפנות לערכאות משפטיות (כגון: בתי משפט, בוררויות וכדומה).
  • הפנייה לערכאות מחייבת הודעה מיידית לממונה חוק המכר.
  • הפנייה לערכאות משפטיות יכולה לגרום להפסקת הטיפול בתלונה זו על ידי הממונה.
  • הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.

הרחבות ופרסומים

חקיקה ונהלים