(יצירת דף עם התוכן "{{הליך/תחילת טור ימני}} {{דגשים | מידע = <!-- תבנית זו מיועדת להכנסת דגשים עיקריים בנוגע להלי...")
 
 
(27 גרסאות ביניים של 4 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{הליך/תחילת טור ימני}}
+
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
 +
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  = <!-- תבנית זו מיועדת להכנסת דגשים עיקריים בנוגע להליך. -->
+
| מידע  = ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר [[מתן בטוחות לרוכש דירה מקבלן|בטוחה לקונה]] או שהפר חובות אחרות החלות עליו
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
| חשוב  = <!-- דוגמה: חשוב לדעת -->
+
| חשוב  = את התלונה ניתן להגיש בעילום שם
 +
| חשוב2 = במקביל להגשת התלונה, ניתן לפנות גם לערכאות משפטיות אך יש חובה ליידע את הממונה על כך וייתכן שהטיפול בתלונה יופסק
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = <!-- קישור לגורם ממשל אחראי -->
+
| ממשל  = למידע נוסף ראו ב[http://www.moch.gov.il/beniyya_hadasha/hagana_al_rochshey_dirot/Pages/hamadrich_lerochesh_dira.aspx אתר משרד הבינוי והשיכון]
}}<!-- סדר הפרמטרים קובע את סדר הצגת הדגשים בדף. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
+
}}
 
+
}}
<!-- כאן יש להכניס הקדמה קצרה לגבי ההליך ומטרתו. -->
+
{{טפסים
 
+
| 1 = [http://www.moch.gov.il/SiteCollectionDocuments/tfasim/hm_tluna.pdf טופס הגשת תלונה על מוכר דירה]
{{הליך/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים-->
+
| 2 =
 
+
| 3 =
 +
}}
 +
{{ראו גם
 +
| [[דיור ושיכון]]
 +
| [[מתן בטוחות לרוכש דירה מקבלן]]
 +
| [[שיעורי תשלום מקסימאליים ברכישת דירה חדשה לפי קצב התקדמות הבנייה]]
 +
| [[הגשת תלונה לרשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון]]
 +
| [[צרכנות]]
 +
}}
 +
{{עצם העניין/סיום}}
 +
<!-- סדר הפרמטרים קובע את סדר הצגת הדגשים בדף. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 +
* משרד הבינוי והשיכון הקים מערך לקליטה וטיפול בתלונות על מוכרי דירות וקבלנים.
  
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
 
==אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים==
<!--
+
* רוכש דירה חדשה מקבלן רשאי להגיש לממונה על חוק המכר תלונה נגד קבלן בכל אחד מהמקרים הבאים:
מהי אוכלוסיית היעד עבורה מיועד ההליך.
+
:* הקבלן לא דיווח לממונה על מכירת דירה.
אילו תנאים מקדימים נוספים נדרשים.
+
:* הקבלן מכר דירה לקונה מבלי שיידע אותו בכתב על זכויותיו להבטחת הכספים ששילם.
-->
+
:* הקבלן לא מסר פנקס שוברים לקונה.
 +
:* הקבלן קיבל סכום העולה על 7% ממחיר הדירה בלי [[מתן בטוחות לרוכש דירה מקבלן|להבטיח את כספי הרוכש]] (באחת מחמש הדרכים שנקבעו בחוק).
  
 
==למי ואיך פונים==
 
==למי ואיך פונים==
<!-- זהו בעצם השלב הראשון בהליך - למי פונים כדי להתחיל אותו. -->
+
* את התלונה יש להגיש על גבי [http://www.moch.gov.il/SiteCollectionDocuments/tfasim/hm_tluna.pdf טופס הגשת תלונה על מוכר דירה].
 +
* את הטופס יש לשלוח בדואר לכתובת:
 +
:* הממונה על חוק המכר
 +
:* קריית הממשלה במזרח ירושלים,
 +
:* ת"ד 18110
 +
:* ירושלים, מיקוד 9118002
 +
* הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.  
  
 
==שלבי ההליך==
 
==שלבי ההליך==
<!-- פירוט מלא של שלבי ההליך, מתחילתו ועד סופו. כמובן שמקטע זה הוא עיקר התוכן בערך, ועשוי להיות מחולק לתתי-שלבים רבים (ולכן כמובן לתתי-כותרות). -->
+
* הפנייה תועבר לעיון ולבדיקה מעמיקה על ידי האחראי מטעם הממונה לפניות ציבור.  
 
+
* בתום הבדיקה ייקבע מהו הטיפול הראוי בתלונה: האם אכן יש צורך בהמשך הטיפול או שבשלב זה אין מקום לחשש מהפרת החוק.
 +
* המתלונן יקבל עדכון על החלטת הוועדה במהלך שלושים יום ממועד פנייתו.  
 +
<!--
 
==ערעור==
 
==ערעור==
<!-- האם יש אופציה לערעור על תוצאות ההליך? ציינו זאת כאן, ופרטו כיצד. -->
+
האם יש אופציה לערעור על תוצאות ההליך? ציינו זאת כאן, ופרטו כיצד. -->
  
 
==חשוב לדעת==
 
==חשוב לדעת==
<!-- במידת הצורך, ניתן להכניס כאן הבהרות חשובות. -->
+
* אין בטיפול בתלונה כדי למנוע מן המתלונן מלפנות לערכאות משפטיות (כגון: בתי משפט, בוררויות וכדומה).
 +
* הפנייה לערכאות מחייבת הודעה מיידית לממונה חוק המכר.
 +
* הפנייה לערכאות משפטיות יכולה לגרום להפסקת הטיפול בתלונה זו על ידי הממונה.
 +
* הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
 +
<!--
  
 
== פסקי דין ==
 
== פסקי דין ==
<!--
 
* רשימת פסקי דין המשפיעים על ההליך
 
 
-->
 
-->
  
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
 +
* מדריך משרד הבינוי והשיכון [http://www.moch.gov.il/beniyya_hadasha/hagana_al_rochshey_dirot/Pages/hamadrich_lerochesh_dira.aspx '''לרוכשי דירה מקבלן'''].
 +
== חקיקה ונהלים ==
 +
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/240_006.htm חוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות), תשל"ה-1974] (באתר נבו).
 +
* [https://www.nevo.co.il/law_html/law01/500_040.htm תקנות המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות) (דיווח לממונה), תשס"ט-2008] (באתר נבו).
 
<!--
 
<!--
* רשימת הרחבות בנושא, למי שמעוניין לקרוא מעבר
+
== תודות ==
-->
 
 
 
== מקורות ==
 
<!--
 
 
* בסעיף זה יש להכניס רשימת מקורות לטקסט לצורך סימוכין ומתן קרדיט
 
* בסעיף זה יש להכניס רשימת מקורות לטקסט לצורך סימוכין ומתן קרדיט
 
-->
 
-->
  
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
+
==Metadata==
==endarticle==
 
כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!-->
 
{{הליך/סיום טור ימני}}
 
{{הליך/תחילת טור שמאלי}}
 
{{סטטוס | בעבודה}}
 
{{הליך/ראו גם
 
| החלף בפורטל האב של ההליך
 
| זכות/הליך הקשורים להליך
 
| ערכים נוספים הקשורים להליך, כל אחד בשורה נפרדת
 
}}
 
{{הליך/טפסים
 
| 1 =
 
| 2 =
 
| 3 =
 
}}<!-- רשימת טפסים למימוש ההליך. כל פרמטר מופיע בשורה משלו, כתבליט (בולט). התיבה לא תוצג אם הפרמטרים יישארו ריקים -->
 
 
 
{{הליך/סיום טור שמאלי}}
 
 
 
 
 
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 
[[קטגוריה:הליכים]]
 +
[[קטגוריה:דיור ושיכון]]
 +
[[קטגוריה:רכישת דירה]]
 +
[[קטגוריה:משכנתא]]
 +
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]
 +
[[ar:تقديم شكوى إلى المسؤول عن قانون البناء بسبب عدم الحصول على ضمان من مقاول]]

גרסה אחרונה מ־17:42, 31 במרץ 2019

הקדמה:

ניתן להגיש תלונה נגד קבלן שלא מסר בטוחה לקונה או שהפר חובות אחרות החלות עליו
את התלונה ניתן להגיש בעילום שם
במקביל להגשת התלונה, ניתן לפנות גם לערכאות משפטיות אך יש חובה ליידע את הממונה על כך וייתכן שהטיפול בתלונה יופסק
למידע נוסף ראו באתר משרד הבינוי והשיכון
  • משרד הבינוי והשיכון הקים מערך לקליטה וטיפול בתלונות על מוכרי דירות וקבלנים.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • רוכש דירה חדשה מקבלן רשאי להגיש לממונה על חוק המכר תלונה נגד קבלן בכל אחד מהמקרים הבאים:
  • הקבלן לא דיווח לממונה על מכירת דירה.
  • הקבלן מכר דירה לקונה מבלי שיידע אותו בכתב על זכויותיו להבטחת הכספים ששילם.
  • הקבלן לא מסר פנקס שוברים לקונה.
  • הקבלן קיבל סכום העולה על 7% ממחיר הדירה בלי להבטיח את כספי הרוכש (באחת מחמש הדרכים שנקבעו בחוק).

למי ואיך פונים

  • הממונה על חוק המכר
  • קריית הממשלה במזרח ירושלים,
  • ת"ד 18110
  • ירושלים, מיקוד 9118002
  • הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.

שלבי ההליך

  • הפנייה תועבר לעיון ולבדיקה מעמיקה על ידי האחראי מטעם הממונה לפניות ציבור.
  • בתום הבדיקה ייקבע מהו הטיפול הראוי בתלונה: האם אכן יש צורך בהמשך הטיפול או שבשלב זה אין מקום לחשש מהפרת החוק.
  • המתלונן יקבל עדכון על החלטת הוועדה במהלך שלושים יום ממועד פנייתו.

חשוב לדעת

  • אין בטיפול בתלונה כדי למנוע מן המתלונן מלפנות לערכאות משפטיות (כגון: בתי משפט, בוררויות וכדומה).
  • הפנייה לערכאות מחייבת הודעה מיידית לממונה חוק המכר.
  • הפנייה לערכאות משפטיות יכולה לגרום להפסקת הטיפול בתלונה זו על ידי הממונה.
  • הגשת התלונה יכולה להיעשות בעילום שם. אם המתלונן בוחר לציין את פרטיו האישיים הממונה מחויב לשמור אותם בסודיות.

הרחבות ופרסומים

חקיקה ונהלים