מ (העברת תחום התוכן הראשי מקטגוריה לתבנית)
 
(10 גרסאות ביניים של 5 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{עצם העניין}}{{סוג ערך|הליך}}
+
{{עצם העניין}}
{{תקציר}}
+
{{תקציר |תוכן=
 
{{דגשים
 
{{דגשים
 
| מידע  = נוסע רשאי להגיש למשרד התחבורה תלונה על נהג מונית בנושא רמת השירות של הנסיעה
 
| מידע  = נוסע רשאי להגיש למשרד התחבורה תלונה על נהג מונית בנושא רמת השירות של הנסיעה
שורה 8: שורה 8:
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
| ממשל  = לפרטים נוספים ראו באתר [https://www.gov.il/he/service/filing_a_complaint_against_a_taxi_driver הרשות הארצית לתחבורה ציבורית]
+
| ממשל  = לפרטים נוספים ראו [https://www.gov.il/he/service/complaint_about_conduct_in_public_transportation הגשת תלונה על התנהלות בתחבורה ציבורית] באתר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית
 +
}}
 
}}
 
}}
{{תקציר/סיום}}
 
 
{{טפסים
 
{{טפסים
| 1 = [https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/compl-pbl/plaint-public-transport-form טופס מקוון להגשת תלונה על התנהלות בקווי השירות תחבורה ציבורית]
+
| 1 = [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=PniotMot@mot.gov.il טופס מקוון להגשת תלונה על התנהלות בקווי השירות תחבורה ציבורית]
 
| 2 =  
 
| 2 =  
 
| 3 =  
 
| 3 =  
שורה 45: שורה 45:
 
===אופן הגשת התלונה===  
 
===אופן הגשת התלונה===  
 
* ניתן להגיש את התלונה בכל אחת מהדרכים הבאות:
 
* ניתן להגיש את התלונה בכל אחת מהדרכים הבאות:
** באופן מקוון, באמצעות [https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/compl-pbl/plaint-public-transport-form טופס מקוון להגשת תלונה על התנהלות בקווי השירות תחבורה ציבורית],  אותו יש למלא ולצרף את המסמכים הנדרשים.
+
** באופן מקוון, באמצעות [https://forms.gov.il/globaldata/getsequence/getHtmlForm.aspx?formtype=PniotMot@mot.gov.il טופס מקוון להגשת תלונה על התנהלות בקווי השירות תחבורה ציבורית],  אותו יש למלא ולצרף את המסמכים הנדרשים.
** בדואר, עבור הנהלת אגף תחבורה ציבורית, משרד התחבורה, בנק ישראל 5, בנין ג'נרי A ת.ד. 867 , ירושלים 9100801.  
+
** בדואר, עבור הנהלת אגף תחבורה ציבורית, משרד התחבורה, בנק ישראל 5, בנין ג'נרי A ת.ד. 867, ירושלים 9100801.  
** באמצעות פקס שמספרו: 03-6849876.  
+
** באמצעות פקס שמספרו: {{טלפון|03-6849876}} .  
** במוקד מענה טלפוני 8787* בין השעות 08:00 עד 16:00
+
** במוקד מענה טלפוני {{טלפון|*8787}}  בין השעות 08:00 עד 16:00
 
<!-- ==שלבי ההליך==
 
<!-- ==שלבי ההליך==
 
פירוט מלא של שלבי ההליך, מתחילתו ועד סופו. כמובן שמקטע זה הוא עיקר התוכן בערך, ועשוי להיות מחולק לתתי-שלבים רבים -->
 
פירוט מלא של שלבי ההליך, מתחילתו ועד סופו. כמובן שמקטע זה הוא עיקר התוכן בערך, ועשוי להיות מחולק לתתי-שלבים רבים -->
שורה 55: שורה 55:
 
* במקרה של חוסר שביעות רצון מהטיפול בתלונה, ניתן לפנות ל[https://www.gov.il/he/Departments/ministry_of_transport_and_road_safety נציבות תלונות הציבור] בצירוף ההתכתבויות.
 
* במקרה של חוסר שביעות רצון מהטיפול בתלונה, ניתן לפנות ל[https://www.gov.il/he/Departments/ministry_of_transport_and_road_safety נציבות תלונות הציבור] בצירוף ההתכתבויות.
 
* תלונות לאגף הביקורת (לאחר מיצוי הטיפול מול הגורם המקצועי) ניתן להפנות באחת הדרכים הבאות:
 
* תלונות לאגף הביקורת (לאחר מיצוי הטיפול מול הגורם המקצועי) ניתן להפנות באחת הדרכים הבאות:
** בדואר, עבור משרד התחבורה, אגף הביקורת ותלונות הציבור ת.ד. 42, בית-דגן 5025001  
+
** בדואר, עבור משרד התחבורה, אגף הביקורת ותלונות הציבור ת.ד. 42, בית-דגן 5025001.
** בפקס שמספרו 03-9545450  
+
** בפקס שמספרו {{טלפון|03-9545450}} .
  
 
==חשוב לדעת==
 
==חשוב לדעת==
 
* במקרה שנושא התלונה הוא פגיעה ברכב או ביצוע עבירה, יש לפנות למשטרה או לחברת הביטוח.
 
* במקרה שנושא התלונה הוא פגיעה ברכב או ביצוע עבירה, יש לפנות למשטרה או לחברת הביטוח.
 
* במקרה שהתלונה מעלה חשד לביצוע עבירה, משרד התחבורה מוסמך להזמין את בעל הרשיון, או את מי שהמונית בשליטתו, להתייצב בפניו לשם ברור העניין.
 
* במקרה שהתלונה מעלה חשד לביצוע עבירה, משרד התחבורה מוסמך להזמין את בעל הרשיון, או את מי שהמונית בשליטתו, להתייצב בפניו לשם ברור העניין.
* ניתן להגיש תלונה כנגד נהג אוטובוס או מונית גם בפני מפעיל השירות, וראו [[הגשת תלונה נגד מפעילי תחבורה ציבורית (אוטובוסים ומוניות)]].
+
* ניתן להגיש תלונה כנגד נהג אוטובוס או מונית גם בפני מפעיל השירות. למידע נוסף ראו [[הגשת תלונה נגד מפעילי תחבורה ציבורית (אוטובוסים ומוניות)]].
 +
<noinclude>{{הצגת מוקדי שירות|רשימה=}}</noinclude>
 
<!--
 
<!--
 +
 
== פסקי דין ==
 
== פסקי דין ==
 
 
== חקיקה ונהלים ==
 
== חקיקה ונהלים ==
 
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
 
== תודות ==
 
== תודות ==
 
-->
 
-->
שורה 75: שורה 74:
  
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
[[קטגוריה:הליכים]]
+
{{מטא
[[קטגוריה:צרכנות]]
+
|סוג ערך = הליכים
 +
|תחום תוכן = צרכנות
 +
}}
 
[[קטגוריה:תחבורה ציבורית]]
 
[[קטגוריה:תחבורה ציבורית]]
 
[[קטגוריה:תחבורה]]
 
[[קטגוריה:תחבורה]]
 
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]
 
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]
 
[[קטגוריה:תלונות]]
 
[[קטגוריה:תלונות]]
 +
[[AR:تقديم شكوى لوزارة المواصلات ضد سائق سيارة اجرة]]

גרסה אחרונה מ־18:40, 23 ביוני 2021

הקדמה:

נוסע רשאי להגיש למשרד התחבורה תלונה על נהג מונית בנושא רמת השירות של הנסיעה
התלונה יכולה להיות בין היתר, בשל סירוב להסיע נוסע, התנהגות שאינה הולמת מצד הנהג, הפקעת מחיר, אי הפעלת מונה
על התלונה להיות מוגשת בתוך חודשיים מהמועד בו אירע המקרה אליו מתייחסת התלונה
לפרטים נוספים ראו הגשת תלונה על התנהלות בתחבורה ציבורית באתר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית

נוסע רשאי להגיש תלונה במשרד התחבורה, בנושא של רמת השירות שבין הנהג לנוסע והפרת תנאי הרישיון, כגון: סירוב להסיע נוסע, אי הסעה בדרך הקצרה, התנהגות שאינה הולמת מצד הנהג, הפקעת מחיר, אי הפעלת מונה וכדומה.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • נוסע הנפגע מהתנהלותו של נהג מונית בקשר עם הנסיעה במונית.
אזהרה
משרד התחבורה לא יטפל בתלונה בכל אחד מהמקרים הבאים:
  • תלונה על עניין הנדון או שהוכרע בבית משפט.
  • תלונות המטופלות במקביל במשרד מבקר המדינה, במשטרה או ברשות ציבורית אחרת.
  • תלונה שהוגשה לאחר יותר מחודשיים מיום האירוע.
  • דרישה לפיצוי כספי מגוף חיצוני, כגון תאגיד מוניות, מוסך וכדומה.
  • תלונות אנונימיות.

למי ואיך פונים

פרטים הנדרשים להגשת התלונה

  • פרטים מלאים של המתלונן (מספר זהות, כתובת למשלוח דואר וטלפון נייד לבירורים). תלונות אנונימיות לא יטופלו.
  • מקום, תאריך ושעת האירוע.
  • מספר הרישוי או מספר הרישיון של המונית אשר מופיע על ה"כובע" שעל גג המונית ועל הדלת האחורית.
  • פרטי בעל המונית אשר מופיעים בלוחית הזיהוי שברכב.
  • מספר הקו, במקרה שהתלונה נוגעת למונית שירות.
  • תיאור קצר של האירוע ומסמכים רלוונטיים אם יש, כגון חשבונית, קבלות על הוצאות שנגרמו כתוצאה מהאירוע, תכתובות קודמות וכדומה.

אופן הגשת התלונה

  • ניתן להגיש את התלונה בכל אחת מהדרכים הבאות:

ערעור

  • במקרה של חוסר שביעות רצון מהטיפול בתלונה, ניתן לפנות לנציבות תלונות הציבור בצירוף ההתכתבויות.
  • תלונות לאגף הביקורת (לאחר מיצוי הטיפול מול הגורם המקצועי) ניתן להפנות באחת הדרכים הבאות:
    • בדואר, עבור משרד התחבורה, אגף הביקורת ותלונות הציבור ת.ד. 42, בית-דגן 5025001.
    • בפקס שמספרו 03-9545450 .

חשוב לדעת

  • במקרה שנושא התלונה הוא פגיעה ברכב או ביצוע עבירה, יש לפנות למשטרה או לחברת הביטוח.
  • במקרה שהתלונה מעלה חשד לביצוע עבירה, משרד התחבורה מוסמך להזמין את בעל הרשיון, או את מי שהמונית בשליטתו, להתייצב בפניו לשם ברור העניין.
  • ניתן להגיש תלונה כנגד נהג אוטובוס או מונית גם בפני מפעיל השירות. למידע נוסף ראו הגשת תלונה נגד מפעילי תחבורה ציבורית (אוטובוסים ומוניות).