מ (החלפת טקסט – "יפוי כוח" ב־"ייפוי כוח")
שורה 1: שורה 1:
 
{{זכות/תחילת טור ימני}}
 
{{זכות/תחילת טור ימני}}
 
{{דגשים  
 
{{דגשים  
| מידע  = ניתן להגיש תלונה לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים בכל מקרה של חשש ל[[רשלנות רפואית]] לכאורה בטיפול בבית החולים או בקהילה, במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית.
+
| מידע  = ניתן להגיש תלונה לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים בכל מקרה של חשש ל[[רשלנות רפואית]] לכאורה בטיפול בבית החולים או בקהילה, במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| חשוב  =  
 
| חשוב  =  
שורה 9: שורה 9:
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
 
}}<!-- פרמטרים סטנדרטיים: מידע/איסור/חשוב/פיצוי/שאלה/ממשל. ראו [[תבנית:דגשים]] למידע על אפשרויות הפרמטרים בתבנית -->
  
<!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
+
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
  
במסגרת [[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]], קיימת נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים. נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים מטפל בתלונות בהן יש חשש ל[[רשלנות רפואית]] לכאורה ברפואה וברפואת שיניים. הנציב חוקר אירועי רשלנות בטיפול בבית החולים או בקהילה, במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית.  
+
'''נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים''' פועלת במסגרת [[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]].<br />
 
+
נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים מטפל בתלונות שיש בהן חשש ל[[רשלנות רפואית]] לכאורה ברפואה וברפואת שיניים. הנציב חוקר אירועי רשלנות בטיפול בבית החולים או בקהילה, במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית.<br />
תלונות כלפי יחס איש מקצוע הבריאות (רופא, אחות, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק ועוד) מטופלות במחלקה הכללית של [[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]].
+
תלונות כלפי יחס איש מקצוע הבריאות (רופא, אחות, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק ועוד) מטופלות במחלקה הכללית של [[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]].<br />
 
+
תלונות לנציב יכולות להיות מוגשות על ידי מי שחש כי נפגע מרשלנות רפואית או מי שקיבל ייפוי כוח מהנפגע לעשות זאת.
תלונות לניצב יכולות להיות מוגשות על ידי מי שחש כי נפגע מרשלנות רפואית או מי שקיבל יפוי כח מהנפגע לעשות זאת.
 
 
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
 
  
 
== מי זכאי? ==  
 
== מי זכאי? ==  
<!-- כאן יש להכניס פירוט לגבי הזכאים לקבלת הזכות. -->
+
*כלל המבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי.
כלל המבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי.
 
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
ניתן לפנות לנציב הקבילות הציבור למקצועות רפואיים בדרכים הבאות:
+
*ניתן לפנות לנציב הקבילות הציבור למקצועות רפואיים בדרכים הבאות:
 
 
 
:טלפון: 5400* (מוקד פניות טלפוני)
 
:טלפון: 5400* (מוקד פניות טלפוני)
 
:פקס: 02-5655969
 
:פקס: 02-5655969
 
:דוא"ל:Call.habriut@moh.health.gov.il
 
:דוא"ל:Call.habriut@moh.health.gov.il
 
:דואר: נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, משרד הבריאות, רחוב רבקה 29, ירושלים, 93461
 
:דואר: נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, משרד הבריאות, רחוב רבקה 29, ירושלים, 93461
 
+
*על הפנייה לכלול:
על הפנייה לכלול:
+
**פרטים מזהים של המתלונן והנפגע (אין הכרח שהמתלונן והנפגע יהיו אותו אדם)  
*פרטים מזהים של המתלונן והנפגע (אין הכרח שהמתלונן והנפגע יהיו אותו אדם),
+
**דרכי התקשרות לפונה (שם הפונה, כתובת דואר, טלפון- רצוי סלולרי וכתובת דוא"ל)
*דרכי התקשרות לפונה (שם הפונה, כתובת דואר, טלפון- רצוי סלולרי וכתובת דוא"ל)
+
**פרטים מהותיים לגבי האירוע: הפגיעה, הנפגע, השתלשלות האירועים, שמות אנשי הצוות המעורבים וכל פרט אחר שיכול לסייע בבירור התלונה
*פרטים מהותיים לגבי האירוע: הפגיעה, הנפגע, השתלשלות האירועים, שמות אנשי הצוות המעורבים וכל פרט אחר שיכול לסייע בבירור התלונה.
+
**מסמכים רפואיים רלוונטיים
*מסמכים רפואיים רלוונטיים
+
**אם הפונה איננו הנפגע עצמו - ייפוי כוח מאת הנפגע כשיש חשש לחשיפת מידע אישי או רגיש
*אם הפונה איננו הנפגע עצמו - ייפוי כוח מאת הנפגע כשיש חשש לחשיפת מידע אישי או רגיש.
+
*כחלק מבירור התלונה מועבר שם המתלונן לגוף או הגורם שבגינו הוגשה התלונה. על פונה המעוניין לשמור על אנונימיות לציין זאת במפורש על גבי הבקשה.  
 
+
*הפונה יקבל בתוך שבועיים מענה ראשוני הכולל אישור קבלת הפנייה והסבר קצר על מועד משוער למענה.  
כחלק מבירור התלונה מועבר שם המתלונן לגוף/גורם עליו הוגשה התלונה. על פונה המעוניין לשמור על אנונימיות לציין זאת במפורש על גבי הבקשה.  
 
 
 
הפונה יקבל מענה ראשוני תוך שבועיים הכולל אישור קבלת הפנייה והסבר קצר על מועד משוער למענה.  
 
  
 
== חשוב לדעת ==
 
== חשוב לדעת ==
המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות, לא מטפלת בנושאים הקשורים לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כגון זכאות לקבלת טיפול או תרופה וכו'. בנושאים אלו, ניתן לפנות ל[[הגשת תלונה לנציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי|נציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי]].
+
*המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות אינה מטפלת בנושאים הקשורים לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כגון זכאות לקבלת טיפול או תרופה וכו'. בנושאים אלו, ניתן לפנות ל[[הגשת תלונה לנציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי|נציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי]].
 +
*המחלקה אינה מטפלת גם בתביעות כספיות בגין נזק שנגרם לציבור.
  
המחלקה גם לא מטפלת בתביעות כספיות בגין נזק שנגרם לציבור.
+
<!--== תקדימים משפטיים ==
 
 
== תקדימים משפטיים ==
 
<!--
 
 
* רשימת תקדימים משפטיים המשפיעים על הזכות
 
* רשימת תקדימים משפטיים המשפיעים על הזכות
 
-->
 
-->
  
 
== ארגוני סיוע ==
 
== ארגוני סיוע ==
<!--
 
* יש להכניס כאן רשימת ארגונים מסייעים
 
* בצורת רשימה, כהפניות לדפיהם במערכת כל-זכות
 
-->
 
 
{{הטמעת כותרת|זכויות בריאות כלליות#ארגוני סיוע}}
 
{{הטמעת כותרת|זכויות בריאות כלליות#ארגוני סיוע}}
 +
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
<!--
 
* רשימת גורמי ממשל המסייעים במימוש הזכות
 
-->
 
 
*[[משרד הבריאות]]
 
*[[משרד הבריאות]]
 
*[[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]]
 
*[[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]]
 +
 
== חוקים ותקנות ==
 
== חוקים ותקנות ==
<!--
+
*[[חוק זכויות החולה]]
* רשימת חוקים ותקנות מכוחם מוקנית הזכות או משפיעים עליה
+
 
-->
 
[[חוק זכויות החולה]]
 
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
<!--
+
*[http://www.health.gov.il/Subjects/Patient_Safety/Public_Applications/Pages/Public_Ombudsman_medical_professions.aspx מידע על נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים באתר משרד הבריאות]
* רשימת הרחבות בנושא, למי שמעוניין לקרוא מעבר
 
-->
 
*[http://www.health.gov.il/Subjects/Patient_Safety/Public_Applications/Pages/Public_Ombudsman_medical_professions.aspx מידע על נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים באתר משרד הבריאות].
 
 
== מקורות ==
 
== מקורות ==
<!--
+
*המקור בערך זה נכתב ע"י [[ההסתדרות הרפואית בישראל|הר"י]]
* בסעיף זה יש להכניס רשימת מקורות לטקסט לצורך סימוכין ומתן קרדיט
 
-->
 
 
 
המקור בערך זה נכתב ע"י [[ההסתדרות הרפואית בישראל|הר"י]]
 
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
 
<!--כותרת דמה עבור הטמעת כותרת. לא לגעת!
 
==endarticle==
 
==endarticle==

גרסה מ־22:32, 3 באוקטובר 2012

תבנית:זכות/תחילת טור ימני

ניתן להגיש תלונה לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים בכל מקרה של חשש לרשלנות רפואית לכאורה בטיפול בבית החולים או בקהילה, במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית
תבנית:זכות/סיום הקדמה

נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים פועלת במסגרת המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות.
נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים מטפל בתלונות שיש בהן חשש לרשלנות רפואית לכאורה ברפואה וברפואת שיניים. הנציב חוקר אירועי רשלנות בטיפול בבית החולים או בקהילה, במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית.
תלונות כלפי יחס איש מקצוע הבריאות (רופא, אחות, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק ועוד) מטופלות במחלקה הכללית של המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות.
תלונות לנציב יכולות להיות מוגשות על ידי מי שחש כי נפגע מרשלנות רפואית או מי שקיבל ייפוי כוח מהנפגע לעשות זאת.

מי זכאי?

  • כלל המבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי.

תהליך מימוש הזכות

  • ניתן לפנות לנציב הקבילות הציבור למקצועות רפואיים בדרכים הבאות:
טלפון: 5400* (מוקד פניות טלפוני)
פקס: 02-5655969
דוא"ל:Call.habriut@moh.health.gov.il
דואר: נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, משרד הבריאות, רחוב רבקה 29, ירושלים, 93461
  • על הפנייה לכלול:
    • פרטים מזהים של המתלונן והנפגע (אין הכרח שהמתלונן והנפגע יהיו אותו אדם)
    • דרכי התקשרות לפונה (שם הפונה, כתובת דואר, טלפון- רצוי סלולרי וכתובת דוא"ל)
    • פרטים מהותיים לגבי האירוע: הפגיעה, הנפגע, השתלשלות האירועים, שמות אנשי הצוות המעורבים וכל פרט אחר שיכול לסייע בבירור התלונה
    • מסמכים רפואיים רלוונטיים
    • אם הפונה איננו הנפגע עצמו - ייפוי כוח מאת הנפגע כשיש חשש לחשיפת מידע אישי או רגיש
  • כחלק מבירור התלונה מועבר שם המתלונן לגוף או הגורם שבגינו הוגשה התלונה. על פונה המעוניין לשמור על אנונימיות לציין זאת במפורש על גבי הבקשה.
  • הפונה יקבל בתוך שבועיים מענה ראשוני הכולל אישור קבלת הפנייה והסבר קצר על מועד משוער למענה.

חשוב לדעת

  • המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות אינה מטפלת בנושאים הקשורים לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כגון זכאות לקבלת טיפול או תרופה וכו'. בנושאים אלו, ניתן לפנות לנציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.
  • המחלקה אינה מטפלת גם בתביעות כספיות בגין נזק שנגרם לציבור.


ארגוני סיוע


גורמי ממשל

חוקים ותקנות

הרחבות ופרסומים

מקורות

  • המקור בערך זה נכתב ע"י הר"י

תבנית:זכות/סיום טור ימני

תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי

תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי