שורה 3: שורה 3:
 
| מידע  =  
 
| מידע  =  
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
 
| איסור = <!-- דוגמה: אסור לעשות -->
| חשוב  = במסגרת המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות, קיימת נציבות קבילות הציבור לרשלנות רפואית לכאורה, המטפלת בפניות ובתלונות הציבור בנושאי רשלנות מקצועית לכאורה והתנהגות בלתי הולמת ברפואה וברפואת שיניים.
+
| חשוב  = במסגרת [[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]], קיימת נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים, המטפלת בפניות ובתלונות הציבור בנושאי רשלנות מקצועית לכאורה ברפואה וברפואת שיניים.
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| פיצוי = <!-- דוגמה: מגיעים לכם X שקלים -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
 
| שאלה  = <!-- דוגמה: שאלה -->
שורה 11: שורה 11:
 
<!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
 
<!-- כאן יש להכניס הסבר כללי לגבי הזכות. -->
  
נציבות קבילות הציבור לרשלנות הרפואית לכאורה- מטפלת בתלונות בהן יש חשש ל[[חדש:רשלנות רפואית |רשלנות רפואית]] לכאורה.
+
במסגרת [[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]], קיימת נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים. נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים מטפל בתלונות בהן יש חשש ל[[רשלנות רפואית]] לכאורה ברפואה וברפואת שיניים. הנציב חוקר אירועי רשלנות בטיפול בבית החולים או בקהילה, במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית.
 
 
וכן, במסגרת המחלקה לפניות הציבור, מטפלים בתלונות שיש חשש לרשלנות רפואית לכאורה ברפואת שיניים.
 
  
 +
תלונות כלפי יחס איש מקצוע הבריאות (רופא, אחות, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק ועוד) מטופלות במחלקה הכללית של [[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]].
  
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
 
{{זכות/סיום הקדמה}} <!-- תבנית זו דואגת לכך שהכותרת הבאה בתור תתחיל רק מתחת לתוכן העניינים -->
שורה 23: שורה 22:
  
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 
== תהליך מימוש הזכות ==
 +
ניתן לפנות לנציב הקבילות הציבור למקצועות רפואיים בדרכים הבאות:
  
ניתן לפנות למחלקה לפניות הציבור בתלונה בעניינים רפואיים, וכן בטענה, הערה, בקשה, הצעה ובקשות למידע בנושאים עליהם אחראי משרד הבריאות, בדרכים הבאות:
+
:טלפון: 5400* (מוקד פניות טלפוני)
 +
:פקס: 02-5655969
 +
:דוא"ל:Call.habriut@moh.health.gov.il
 +
:דואר: נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, משרד הבריאות, רחוב רבקה 29, ירושלים, 93461
  
טלפון:  5400* (מוקד פניות טלפוני)
+
על הפנייה לכלול:
 +
*פרטים מזהים של המתלונן והנפגע (אין הכרח שהמתלונן והנפגע יהיו אותו אדם),
 +
*דרכי התקשרות לפונה (שם הפונה, כתובת דואר, טלפון- רצוי סלולרי וכתובת דוא"ל)
 +
*פרטים מהותיים לגבי האירוע: הפגיעה, הנפגע, השתלשלות האירועים, שמות אנשי הצוות המעורבים וכל פרט אחר שיכול לסייע בבירור התלונה.
 +
*מסמכים רפואיים רלוונטיים
 +
*אם הפונה איננו הנפגע עצמו - יפוי כוח מאת הנפגע כשיש חשש לחשיפת מידע  אישי או רגיש.
  
שעות הפעילות של המוקד:
+
כחלק מבירור התלונה מועבר שם המתלונן לגוף/גורם עליו הוגשה התלונה. על פונה המעוניין לשמור על אנונימיות לציין זאת במפורש על גבי הבקשה.
ראשון-חמישי בין השעות: 08:00-18:00
 
שישי וערבי חג בין השעות: 08:00-13:00
 
  
פקס: 02-5655969
+
הפונה יקבל מענה ראשוני תוך שבועיים הכולל אישור קבלת הפנייה והסבר קצר על מועד משוער למענה.  
 
 
דוא"ל:call.habriut@moh.health.gov.il
 
 
 
דואר:  המחלקה לפניות הציבור, האגף להבטחת איכות, משרד הבריאות,  רחוב בן טבאי 2,  ירושלים 91010,  ת.ד 1176
 
  
 
== חשוב לדעת ==
 
== חשוב לדעת ==
שורה 52: שורה 54:
 
* יש להכניס כאן רשימת ארגונים מסייעים
 
* יש להכניס כאן רשימת ארגונים מסייעים
 
* בצורת רשימה, כהפניות לדפיהם במערכת כל-זכות
 
* בצורת רשימה, כהפניות לדפיהם במערכת כל-זכות
-->
+
--
 
+
{{הטמעת כותרת|זכויות בריאות כלליות#ארגוני סיוע}}
 
== גורמי ממשל ==
 
== גורמי ממשל ==
 
<!--
 
<!--
 
* רשימת גורמי ממשל המסייעים במימוש הזכות
 
* רשימת גורמי ממשל המסייעים במימוש הזכות
 
-->
 
-->
 
+
*[[משרד הבריאות]]
 +
*[[המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]]
 
== חוקים ותקנות ==
 
== חוקים ותקנות ==
 
<!--
 
<!--
 
* רשימת חוקים ותקנות מכוחם מוקנית הזכות או משפיעים עליה
 
* רשימת חוקים ותקנות מכוחם מוקנית הזכות או משפיעים עליה
 
-->
 
-->
 
+
[[חוק זכויות החולה]]
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
== הרחבות ופרסומים ==
 
<!--
 
<!--
 
* רשימת הרחבות בנושא, למי שמעוניין לקרוא מעבר
 
* רשימת הרחבות בנושא, למי שמעוניין לקרוא מעבר
 
-->
 
-->
 
+
*[http://www.health.gov.il/Subjects/Patient_Safety/Public_Applications/Pages/Public_Ombudsman_medical_professions.aspx מידע על נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים באתר משרד הבריאות].
 
== מקורות ==
 
== מקורות ==
 
<!--
 
<!--
שורה 78: שורה 81:
  
 
{{זכות/תחילת טור שמאלי}}
 
{{זכות/תחילת טור שמאלי}}
{{סטטוס | בעבודה}}
+
 
 
{{זכות/ראו גם  
 
{{זכות/ראו גם  
| [[חדש: המחלקה לפניות הציבור של משרד הבריאות]]
+
| [[חדש: המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות]]
| זכות/הליך הקשורים לזכות
+
| [[ערעור על אי קבלת שירות רפואי]]
| ערכים נוספים הקשורים לזכות, כל אחד בשורה נפרדת
+
| [[בריאות ומחלות]]
 
}}
 
}}
 
{{זכות/חדשות  
 
{{זכות/חדשות  
שורה 100: שורה 103:
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
<!-- יש לכתוב תגיות כאן בתחתית -->
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 
[[קטגוריה:זכויות]]
 +
[[קטגוריה:רשלנות רפואית]]
 +
[[קטגוריה:בריאות ומחלות]]
 +
[[קטגוריה:תלונות וערעורים]]

גרסה מ־17:10, 15 בנובמבר 2011

תבנית:זכות/תחילת טור ימני

במסגרת המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות, קיימת נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים, המטפלת בפניות ובתלונות הציבור בנושאי רשלנות מקצועית לכאורה ברפואה וברפואת שיניים.


במסגרת המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות, קיימת נציבות קבילות הציבור למקצועות רפואיים. נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים מטפל בתלונות בהן יש חשש לרשלנות רפואית לכאורה ברפואה וברפואת שיניים. הנציב חוקר אירועי רשלנות בטיפול בבית החולים או בקהילה, במסגרת הרפואה הציבורית והרפואה הפרטית.

תלונות כלפי יחס איש מקצוע הבריאות (רופא, אחות, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק ועוד) מטופלות במחלקה הכללית של המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות.

תבנית:זכות/סיום הקדמה

מי זכאי?

כלל המבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי.

תהליך מימוש הזכות

ניתן לפנות לנציב הקבילות הציבור למקצועות רפואיים בדרכים הבאות:

טלפון: 5400* (מוקד פניות טלפוני)
פקס: 02-5655969
דוא"ל:Call.habriut@moh.health.gov.il
דואר: נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים, משרד הבריאות, רחוב רבקה 29, ירושלים, 93461

על הפנייה לכלול:

  • פרטים מזהים של המתלונן והנפגע (אין הכרח שהמתלונן והנפגע יהיו אותו אדם),
  • דרכי התקשרות לפונה (שם הפונה, כתובת דואר, טלפון- רצוי סלולרי וכתובת דוא"ל)
  • פרטים מהותיים לגבי האירוע: הפגיעה, הנפגע, השתלשלות האירועים, שמות אנשי הצוות המעורבים וכל פרט אחר שיכול לסייע בבירור התלונה.
  • מסמכים רפואיים רלוונטיים
  • אם הפונה איננו הנפגע עצמו - יפוי כוח מאת הנפגע כשיש חשש לחשיפת מידע אישי או רגיש.

כחלק מבירור התלונה מועבר שם המתלונן לגוף/גורם עליו הוגשה התלונה. על פונה המעוניין לשמור על אנונימיות לציין זאת במפורש על גבי הבקשה.

הפונה יקבל מענה ראשוני תוך שבועיים הכולל אישור קבלת הפנייה והסבר קצר על מועד משוער למענה.

חשוב לדעת

המחלקה לפניות הציבור במשרד הבריאות, לא מטפלת בנושאים הקשורים לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, כגון זכאות לקבלת טיפול או תרופה וכו'. בנושאים אלו, ניתן לפנות לנציבות קבילות הציבור לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

המחלקה גם לא מטפלת בתביעות כספיות בגין נזק שנגרם לציבור.

תקדימים משפטיים

ארגוני סיוע

חוקים ותקנות

חוק זכויות החולה

הרחבות ופרסומים

מקורות

המקור בערך זה נכתב ע"י הר"י תבנית:זכות/סיום טור ימני

תבנית:זכות/תחילת טור שמאלי

תבנית:זכות/ראו גם

תבנית:זכות/טפסים

תבנית:זכות/סיום טור שמאלי