מ (שינוי שם הקטגוריה פנסיה->פנסיה וחיסכון ארוך טווח)
מ (אמתי קורן העביר את הדף הגשת תלונה לקו הצדק הפנסיוני באגף שוק ההון במשרד האוצר לשם [[הגשת תלונה לקו הצדק הפנסיוני ברשות שוק ההון, ביטוח וחס...)
(אין הבדלים)

גרסה מ־18:39, 8 בפברואר 2017

הקדמה:

כאשר מעסיק או סוכן הביטוח שלו מפרים את אחת הזכויות המפורטות בדף זה, ניתן להגיש תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" באגף שוק ההון במשרד האוצר
ניתן להתקשר למוקד 3002*, לשלוח פקס למס. 02-5695352 או למלא טופס תלונה מקוון באינטרנט
מעסיק שמפר את זכויות העובד המפורטות בערך זה עשוי לספוג קנס כספי או להישלח למאסר
למידע נוסף באתר משרד האוצר
{{תקציר/סיום}} אינה בשימוש עוד! ראו את {{תקציר}} להוראות שימוש בה.

אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר פועל לאכוף את זכותם של עובדים לבחור חיסכון פנסיוני באופן חופשי. בכוונת האגף למצות את הדין עם מעסיקים או סוכני הביטוח שלהם אשר מפרים את הוראות החוק.

  • כאשר מעסיק מפר את אחת מהזכויות הפנסיוניות של העובד, המפורטות למטה, ניתן להגיש נגדו תלונה ל"קו הצדק הפנסיוני" באגף שוק ההון במשרד האוצר, אשר יכול לאכוף את זכותו של העובד.

אוכלוסיית יעד ותנאים מקדימים

  • ניתן להגיש תלונה בכל אחד מהמקרים הבאים:
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, אינם מאפשרים לבחור את החיסכון הפנסיוני (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או קופת גמל) באופן חופשי.
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, אינם מאפשרים ליהנות מהטבת דמי ניהול שקיבלת.
    • המעסיק או סוכן הביטוח שלו, מציבים תנאים להעברת ההפקדות הפנסיוניות, אשר פוגעים בעובדים.
  • רשאי להגיש את התלונה העובד עצמו וכן כל אדם אחר שמעוניין לדווח על הפרת הזכות של עובד אחר.

למי ואיך פונים

  • ניתן לפנות אל קו הצדק הפנסיוני במספר דרכים:
  • יש לפרט ככל הניתן את הפרטים הבאים:
    • פרטי המעסיק
    • פרטי סוכן הביטוח של המעסיק
    • פרטי הפגיעה (למשל, האם המעסיק או סוכן הביטוח שלו סירבו להעביר את ההפקדות לחיסכון הפנסיוני שבחר העובד)
    • מועד הפגיעה (אין צורך בתקופה מדויקת)
    • האם יש תיעוד מאירוע הפגיעה (למשל, בדואר אלקטרוני בשיחת טלפון או בפגישה אישית)
    • פרטי המעורבים ותפקידם

שלבי ההליך

  • אגף שוק ההון יבדוק את התלונה ובמידה שהיא תימצא נכונה, עשוי המעסיק לספוג קנס כספי או אף להישלח למאסר.

חשוב לדעת